KRAMPJES

• krampjes

Heeft er nog iemand een baby wat veel last heeft van krampjes.
    Hier is hij voor elke voeding wel onrustig,maar na de voeding begint het spektakel pas.
    En dat kan heeeeeeeeeel lang duren.
    Op de arm krijg ik hem uiteindelijk wel rustig,maar zo ligt het huis er dus echt vreselijk onverzorgt bij upset.gif
    Ik heb nog steeds niets gedaan hier, ben gewoon al blij als de afwas gedaan is en ik eten kan maken.
    Ik laat hem wel altijd ff huilen en soms valt em zelf in slaap,maar dat lukt niet altijd.

Is een draagdoek iets praktisch of een inbakerdoek,maar dat is wel warm nu he.

Groetjes, Marijke
  • Hier ook eentje met krampjes en lucht in haar buikje.
    Hier helpt het wegmasseren wel voor haar (met de wijzers in en van boven naar onder toe werken) Op buikje leggen kan ook heel leuk zijn voor hen.
    De papa loopt er hier dan mee rond terwijl ze met haar buik op zijn arm ligt (naar beneden kijkt dus)

Inbakeren helpt hier ook en een draagdoek is ook een zalig middel...
    Ook ligt ze graag op mijn buik.

Idd het huishouden blijft ietsje achter, is hier ook zo... Maar eenmaal je het ritme van je kleintje gewoon bent komt dat wel in orde hoor...
  • In de draagdoek! Heb je ook je handen vrij voor het huishouden.
  • Ostepathie kan ook helpen, zoek wel een osteopaat die ook baby's doet.
    Hier heeft het geholpen met de krampjes, hij heeft ook houdingen getoont die verzachtend werken voor de baby.

Groetjes
  • Dacht eerst krampjes,maar nu blijkt hij volgens de dokter onverzadigbaar.
    Maar mijn gevoel zegt verborgen reflux, de arme duds begint volle bak aan de fles en stopt dan, na 5 min opnieuw en zo duurt die fles dus een uur. Hij slaapt niet behalve bij mij op de arm, dus als hij hoger ligt en heeft vaak de hik en zo piep geluidjes.
    Ik ga maandag terug en wil weten wat em ocharme heeft.

Heb de draagdoek geprobeerd, maar ik krijg em er niet zo goed in hoor.
    Ben daar niet zo handig in precies smile.gif
  • Marijke, welke draagdoek heb je?
    Niet meteen opgeven! Het vergt een beetje oefening en een goeie dosis zelfvertrouwen, maar dat komt heus wel!

Op doekentheek.be heb je een gedetailleerde beschrijving van de meeste doeken alsook een handleiding en vaak zelfs demo-filmpjes. De moeite om eens te bekijken!

Oh ja, en de doek oefenen kan uiteraard ook met een pop of knuffel wink.gif
  • Hallo, mijn dochtertje is 2 weekjes oud en heeft ook heel veel last van krampen en laat enorm veel windjes die verschrikkelijk ruiken... Ook kan ze mogelijk kaka doen, ze krijgt bv en normaal zou ze volgens de boekjes 3 kaka luiers per dag moeten hebben, maar soms doet ze 2
  • Hier het vervolg van mijn berichtje, ik had per ongeluk op verzenden gedrukt...
    of 3 dagen geen kaka... Het is zo frustrerend dat je hen niet kan helpen als ze zo'n krampjes hebben... Ik ga eens proberen om mijn eigen melkproducten te laten, misschien dat dit helpt...
  • @ prinsesslina: ik denk ene babylon of zoiets.
    Het knopen lukt,maar hem erin wurmen,dan ligt hij zo op elkaar geduwt.
    Heb niet de indruk dat em daar kalm in wordt, maar oefening baart kunst he goofy.gif
  • @ Jessica : je kan bij de apotheek zo van die olie suppo's halen of em zo een lepeltje olie geven.
    Dat helpt,wel niet overdrijven met de suppo's omdat hun poepje dan weer geirriteerd geraakt.
    Maar daar heeft die van mij geen last van hoor, die poept serieus veel en wat ene stank!!! drunk.gif
  • @jessica : dat is perfect normaal hoor bij kindjes die bv krijgen, begin aub niet te snel met suppo's de
    Bij erge krampjes kan je ook balyfen geven (karwijoliedrppultjes) of een warm badje kan ook helpen
  • Voor de lichte krampjes helpt het hier ook om huid-op-huidcontact te hebben. Ze werd er gisteren helemaal rustig van.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld