gewicht mama

• Hallo, ik ben gisteren op onderzoek geweest,ben nu 32 ver en ben 12 kg bijgekomen.
    Nu vertelde de gyn me dat ik best op mijn voeding moet beginnen letten ivm diabetes en hart en vaatziekten,ook voor later.
    En ik die dacht dat het wel meeviel als ik anderen hoorde.

Wat eten jullie zoal?
    En snoepen jullie nu niet een beetje meer, ik deed dat dus wel.
    Bij mijn vorige zwangerschap ook content.gif
    Maar eet buiten een appel geen ander fruit, heb dat niet graag en probeer zoveel mogelijk water te drinken,maar wordt daar zo energieloos van,dus drink ook best een paar glaasjes cola,zo een drie per dag.

wave.gif
  • Hoi,

ik ben momenteel een 8 kilo bijgekomen.
    Ik snoep een hele dag door. buiten de gezonde maaltijden en fruit gaat er toch ook veel suiker door mijn lichaam. De Gyneacoloog heeft daar geen probleem van gemaakt en mijn suikertest was prima.

Dus ik snoep gewoon lekker voort.
  • Bij de eerste had ik zwangerschapsdiabetes, en viel eigenlijk meer af dan dat ik bijkwam blush.gif
    nu bijna 31 weken zwanger en 10 kilo erbij, gyn zegt dat het gemiddeld is, en verder eigenlijk niets over gezegd, moet er niet extra opletten, maar ik wil zelf de kilo's wel wat beperken nervous.gif
  • Hier voelen we ons zo goed dat de kilo's blijven verdwijnen. Is ook niet plezant hoor. Ik moet zo calorierijk proberen eten in kleine porties. En toch blijf ik voorlopig afvallen. Zit nu aan ruim - 6 kg in vergelijking met het begin. Snoepen doe ik een beetje, maar drink toch vooral water. Enkel de porties eten zijn minstens de helft van ervoor geworden en dan heb ik het gevoel dat het al in mijn keel zit.

Gelukkig heb ik wel wat reserve, maar vorige keer ook borstvoeding moeten opgeven omdat mijn lijf het opgaf en daar heb ik nu ook schrik voor. Ik moet dus een manier vinden om meer te eten en aan te sterken (voel me een vod soms) om sterk genoeg te blijven voor de bevalling en borstvoeding.

Gelukkig is alles wel perfect met de kleine spruit. Die neemt gewoon wat hij nodig heeft.

Groetjes,
    Nickie
  • Hier voorlopig nog geen 2kilo bijgekomen...

Vorige keer zei de gyn van en je komt niet bij... (was toen ook nog niet het geval)

gisteren ook geweest en nu was het van en je komt gij niet veel bij é. Maar dat kleintje wel ...

Verder maakte ze er geen probleem van.
    Gewicht komt hier vooral door kleintje. vorige keer woog het 1000g en nu 2200g... dus ja... van de 1,6 dat ik nu ben bijgekomen is er 1,2 van ons kleintje!!
  • Ja,mijn kleintje woog toch ook al 2,350kg,dus dacht dat dat meetelde smile.gif
    Maar niets is minder waar.
    Maar om nu echt erop gaan te letten, ga ik toch niet doen hoor.
    Mijn suiker is in orde en beweeg meer dan genoeg, dus ga bepaalde dingen laten,maar niet alles.

En straks gaat mijn dochter logeren,dus ga ik mij lekker in de zetel ploffen met een zakje chips en cola, deh tongue.gif
    En daarna maar weer ff opletten hihi angel.gif

Xxx wave.gif
  • hier momenteel een 10tal kilo bijgekomen. de gyn had wel gezegd dat ik moet opletten met snoepen, omdat eens het beebje een geboortegewicht heeft van boven de 4 kg zou het meer kans hebben om diabetes op latere leeftijd. mijn dochter woog 3,970 en toen was ik ongeveer 12 kg bijgekomen. was toen ook wel 8 jaar jonger, dus zal er misschien ook wel mee te maken hebben
  • momenteel een 9 kg, maar tegen vrijdag als ik bij gyn moet zal het wel 10 kg zijn , zoals vorige keer
    door overtlaatst griep te hebben gehad was ik 4 kg kwijt
  • Allee, dan zal ik maar even het tegenovergestelde doen goofy.gif

Ik ben zomaar even 15 kilo bij momenteel.

Nu ja, ik ben er de laatste weken ook niet echt meer op aan het letten.
  • Hier momenteel 11,5kg bij op 35 weken... ik ben vooral in het begin bijgekomen en dan met ziek te zijn is er 4kg afgegaan die er momenteel nog niet allemaal terug bij zijn...
    Ben er wel gelukkig mee maar wil niet zeggen dat ik eigenlijk toch al veel te veel weeg van voor de zwangerschap
  • heykes,

hier al rond de 12kg bijgekomen. Zit al boven mijn gewicht van toen ik bevallen ben van mijn zoon. Hoop dat ik er de kilo's achteraf even vlot afkrijg.

Weten dat je zwanger bent tijdens de feestdagen heeft mijn gewicht geen deugd gedaan. Ben de eerste maanden veel bijgekomen onder het motto 'ik ben toch zwanger...'. blush.gif
  • 4 weken geleden was ik in totaal 1,8 kg bijgekomen weeg nog steeds minder als voor mijn zwangerschap... we zullen zien wat het volgende week zal zijn?
  • durf het hier met moeite zetten...20kg er bij en tis ni dat ik snoep é upset.gif, de laatste 5 weken is er een goeie 4kg bijgekomen en heb normaal gegeten ni te veel suikers binnen genomen enz. Hoop dat ze er vlot zullen af gaan candle.gif
  • @ guccike, ik denk als je idd niet veel snoept en je urine in orde is,je je eigenlijk niet druk hoeft te maken.
    En dan kijken ze ook nog eens of je mager bent of wat struiser,want magere mensen komen meestal veel meer bij en geraken die ook vrij snel kwijt.
    Daarom dat ik niet zwaar heb opgelet,want ocharme ik moet nog maar 6 weken ofzo,dan ga ik echt niet opletten hoor,een beetje maar smile.gif
    Ik ben wel niet mager,ik ben normaal van bouw.

woensdag opnieuw op controle, ben benieuwd!
    En het is vanaf nu inwendig, niet mijn favorite onderdeel,maar zo kom je wel de belangrijkste zaken te weten,ontsluiting, verweekte baarmoederhals en mss nog iets?

wave.gif
  • Ik ben een juli 2012 mama en was maar liefst 24kilo in totaal bijgekomen, ik snoepte ook niet overdreven veel, maar eat wel veel stil ivm bekkeninstabiliteit.

Ik ben altijd relatief mager geweest (52-54kg op 1m67), de eerste keer werd ik gewogen aan zo'n 3maand en toen was ik 62kg (dat is in mijn hoofd mijn startgewicht), ben dan naar 86kilo gegaan op mijn laatste dagen.

1week na de bevalling werd ik voor het eerst gewogen en was er al 10kilo af! Ondertussen zijn er nog 12meer af, dus -22kilo. Ik begon te sporten als een bezetene, maar het gewicht ging niet omlaag (alles werd wel wat vaster). Het heeft gewoon tijd nodig, ik val gemiddeld 1,5kilo af per maand, en dat is prima. Geen last van huid teveel ofzo, alles komt geleidelijk aan terug op zn plooi!
  • op 33w + 11 kg
  • Hier op 35 weken + 10 kg. Ik vind het best zo. content.gif
  • Amai seg, de meeste komen echt mooi volgens het boekje bij.
    De vorige zwangerschap in totaal maar 14 kg bijgekomen, nu zit ik na eens tegoei gekeken te hebben toch ook al aan 15kg op 34 weken.

Heb gisteren nog een bloedtest gehad voor rhesus factor omdat ik A- ben en streptokokkentest.
    De baby zat tegen mijn ribben aan en blaas, maar heb er gelukkig geen last van.
    Hier zou em zo rond de 3,500kg wegen als em voldragen is,ben ik heeeeeeeeel blij mee bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld