geschatte lengte en gewicht rond 27weken

• Ben vandaag op controle geweest en ons dochtertje zou nu ongeveer 35cm groot zijn en 1kg wegen. Ik vraag me af of ze rond het gemiddelde zit. Ik kan me de lengte en het gewicht van mijn andere dochters op dat aantal weken niet meer herinneren.
  • is normaal 27w zou 35cm en 850 gr zijn
  • Wij zijn maandag op controle geweest en de schatting was 37 cm en 1,2 kg. Dit was een beetje aan de zware kant zei de gyn.
  • Hey,
    Ik ben vorige week geweest bij 25w1dag en
    Ons kleine meid woog al 794gr. Dit is blijkbaar
    Heel goed, zelfs al een dikkertje. Kwa grote was
    Het ongeveer 33cm. We zijn dan ook een week vooruit...
    Dus denk wel dat het een mooi gewicht is..

Groetjes
  • Ben eens curieus, ik moet 22ste terug gaan, laatste keer was ze rond de 870gr en toen was ik 26 weken (denk ik, man ik begin te vergeten ) drunk.gif
  • hier deze ochtend op controle geweest, en beebje weegt momenteel 1,160kg bigsmile.gif
  • Denk dat deze gewichten vrij gemiddeld zijn. Op 29 weken weegt dit kindje 1250gram , mijn vorige zoon woog toen echter al 1700gram volgens de gynaecoloog en eindigde dus op 4,5 kilo bij geboorte
  • Hallo,

Ik ben vorige week maandag op controle geweest en was toen net 27 weken zwanger en de schatting was 35cm en 1,018kg. Ze zei dat dit zeker ok was, ondanks dat ikzelf al veel ziek geweest ben en nog maar amper of bijna niet ben bijgekomen. Maar de boodschap van haar was: zolang het kindje het goed doet is er niets aan de hand.

Alles was super inorde en we beginnen hier toch al wat af te tellen, al is het toch nog een tijdje! bigsmile.gif

groetjes!
  • Hier maandag op controle geweest en ons beebje werd toen aan 26w op 1045gram geschat...

@ sofie: mijn gyn zei dat het druk wordt in juli... tongue.gif
  • net terug van controle
    onze jongen weegt op 27w 1,2 kg
  • Zonet terug van de gyn: gewicht wordt momenteel geschat op 2492g (ik weet wel niet of dit het gewicht nu is of een schatting van het geboortegewicht). Heb er niet aan gedacht om het te vragen want ik kreeg direct het nieuws dat ik al 1cm opening heb en was precies wat van slag wink.gif Nu... hoeft niet direct te betekenen dat het veel vroeger zal zijn, maar ik hou er toch rekening mee dat de bevalling vroeger zal zijn dan 9 juli... we zien wel.

Alles is anders dik in orde

groetjes sofie! wink.gif
  • Ons kindje woog op 32w en 6d rond de 2,3kg en werd toen toch als een dikkertje aanzien... ik vermoed dat het gewicht dat nu werd gezegd het huidige gewicht is...
  • De onze op 35 weken 2,5kg en 47cm ongeveer, ze rekenen op een 50cm groot en 3,5kg geboortegewicht
  • op 33w -> 2,4kg, geschat gewicht 3,5kg
    hier ook aanzien als een goed bolleke
    alhoewel ik dit normaal vind
    de oudste woog ook 3,5kg en de jongste (middelste) 3,2kg
    dus zal me wel lukken zeker wink.gif
  • @ sofie:
    is dat jij die in Torhout bevalt? Of is dat de andere Sofie?

Wauw al 1cm... dat is toch al ene dat je minder voor zult afzien é wink.gif
  • @ angelientje: ja hoor dat ben ik wink.gif .

Ik heb voorlopig al wat extra dagen verlof voorzien, het is nu niet omdat er 1cm opening is dat het direct in gang gaat schieten, en als je te lang thuis zit op voorhand zit je te wachten. Ik ken mezelf, ik kom zot! goofy.gif

Dus voorlopig nog wat extra dagen verlof en dan 1 juli zwangerschapsverlof. De 21ste opnieuw controle, dan hoor ik wel of ik een week moet vervroegen of niet content.gif

Goh, ik verlang er al naar zu!! Eindelijk mijn kleine meisje kunnen zien, horen, knuffelen....

Veel succes aan jullie allemaal!!!

groetjes sofie! wave.gif
  • Ik moet de 20ste op controle ... we zullen elkaar dus juist niet zien wink.gif

Hier verwacht ik ook dat het vroeger zal zijn...

Mss zullen we nog samen op de afdeling liggen wink.gif

de 8ste juli moet ik ook op controle, wie weet kom ik eens rondneuzen als je dan al bevallen bent wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld