Borstvoeding

• @marijke, ik denk persoonlijk ook dat je volledig achter bv moet staan , anders gaat het moeilijk worden, vergt toch wel het 1 en ander van je blush.gif maar je kan altijd proberen hé, je kan stoppen wanneer je dat zelf wil. Nog veel succes om je keuze te maken thumbup.gif
  • Weet je wat zo grappig is, ik vertelde gisteren aan mijn mama en schoonzus dat ik het toch niet ga doen.
    En wat zeiden ze,dat wisten we eigenlijk al hoor,jij bent daar het type niet voor,die kennen me dus wel heel goed content.gif
    Voel me zo opgelucht dat ik nu eindelijk weet wat ik wil doen,zonder schuldgevoel.

Want idd,mijn dochtertje heeft ook maar een dagje bv gehad en daarna altijd flesvoeding en dat heeft prima gegaan.
    Het is zowiezo een zware opgave int begin he.

Dank jullie wel voor de steun!!! wave.gif
  • Hoi,

Marijke, als je je opgelucht voelt nu je de beslissing definitief hebt genomen om geen bv te geven, dan is dat zonder twijfel de beste beslissing. Daar moet je je echt niet schuldig over voelen!

Ik ben er wel van overtuigd dat het je (net als vele andere mama's die de stap toch niet durven wagen) zou lukken, mits de juiste omkadering, begeleiding en emotionele steun van de mensen rondom je. Ik denk altijd maar aan 100 jaar geleden, toen moest het gewoon lukken, of je kindje had niks te eten... Maar ik stel me daarbij geen romantische taferelen voor hoor: het is toen vaak ook moeilijk geweest, en er zijn wellicht heel wat kindjes geweest die owv stroef lopende borstvoeding een moeilijke start gekend hebben. Maar toen was het dat of niks (of een andere moeder die hen meezoogde). Mijn uitgangspunt is dat bv, als meest natuurlijke vorm van voeding, wellicht de meeste kans van slagen heeft (en de meeste voordelen biedt). Zodra echter die voordelen wegvallen of het lukt toch niet zoals voorzien, is er nu gelukkig die mogelijkheid van flesvoeding, en dat is, ook voor mij, een hele geruststelling. Het idee dat ik in geval van nood toch nog kan overschakelen op kunstvoeding en mijn kind daarmee een zeer waardig alternatief bied, vind ik heel comfortabel.

Toch hoop ik, voor mezelf en voor de baby, dat de bv hier dit keer (weer) vlot mag lukken, want voor mij overstijgen de momenten van het voeden echt wel het functionele, ik beleef het als intieme onderonsjes tussen mezelf en mijn kindje, en dat zou ik graag opnieuw beleven!

Anderzijds snap ik wel volledig het idee dat je je oude lijf sneller terug wil. Bv is idd een gedoe, met lekkende en zware borsten voel je je maandenlang niet echt sexy en ben je (ikke toch) ook niet deftig in staat om een beetje te sporten. Maar die rompslomp heb ik er nog voor over, 't is tenslotte ook de laatste keer hier, en ik wil me nog eens met volle teugen in die kraamtijd storten!

Groetjes
    Snuffie
  • @ snuffie; idd, ik ben nu meer op mijn gemak hoor. ik ga het gewoon ff proberen,lukt dat nu wonderwel zo goed,dan is de kans groot dat ik het toch ga blijven doen hoor.
    Maar dat idee van die lekkende borsten en de gehuil van je baby,als je niet echt weet of die genoeg zou gehad hebben en het voeden als er bezoek is, lijkt me niet erg handig.
    Maar we zien wel.

Ben stillaan nerveus aant worden,terwijl er helemaal geen reden voor is.
    Vorige keer was ik bevallen op 37 weken en dat is nu vrijdag,daarmee,denk ik. Dat idee is zo raar surprised.gif
  • Oh Marijke toch nog van gedacht veranderd wink.gif Hahaha, ik denk dat je pas op het allerlaatste moment een beslissing gaat nemen blush.gif maar wat je ook gaat doen, je moet je er gewoon goed bijvoelen, alé de laatste loodjes nog thumbup.gif
  • @ believertje,ik ben nu helemaal relax dus idd. ga dat op het laatste moment beslissen. het kan dus nog alle kanten uit smug.gif
    Ik heb wel alles bij hoor.
    nog 8 dagen te gaan voor mij en dan is mijn datum daar tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld