babynamen

• Liene,

Jet en Miel vind ik alvast perfect passen bij jullie andere twee.

Wij hebben al drie kindjes, waaronder dus een Nette smile.gif.

De andere twee namen zijn wat zeldzamer, als ik die hier ook post en er lezen bekenden mee, dan verraad ik me zeker en vast smile.gif. Maar ten gepasten tijde kom je die ook nog wel te weten!

Fien en Stan hebben hier ook op de lijstjes gestaan, haha. Net als Fran, Stien en Plien voor een meisje en Tuur, Jul en Jaan voor een jongen.

Groetjes!
  • Hier liggen de namen al lang vast bigsmile.gif zowel voor jongen als meiske bigsmile.gif nu nog afwachten wat het gaat zijn wink.gif
  • Hier liggen de namen voor 90% vast.
    Vorige keer was ik alleen maar zeker van de jongensnaam. Was er ook van overtuigd dat het een jongen ging worden. Zag mezelf niet als een meisjesmama.
    Een jongen zou toen Lukas geweest zijn. We vonden het een mooie naam. En peter heet Luc en meter Lutgarde. Was dus mooi meegenomen.
    Als meisjesnaam vonden we Marie wel leuk, maar wat ons heel moeilijk lag, is dat het zo een populaire naam is.
    Toen de gynae vertelde dat het een meisje was moest ik even bekomen. Ik kon het niet geloven. Een kwartiertje later was dit gelukkig al over.
    Dan maar op zoek naar een meisjesnaam wat heeeel moeilijk was. En dan zijn we bij Isolde uitgekomen. Hadden we als een vernoemd daarvoor maar nooit echt op verder gegaan.
    Maar nu ik wist dat het een meisje was, was ik helemaal overtuigd van de naam Isolde en de betekenis. T'is een keltische naam en betekend "mooi meisje".

Dus nu ook wat verder gekeken naar Keltische en Germaanse namen. Vake heeft een Germaanse naam, en de mijne is ook Keltisch. Dus als meisjesnaam hebben we terug een Keltische en als jongensnaam een Germaanse.
    Maar ga hem nog even geheimhouden voorlopig. Vorige keer had ik een nieuwgierige schoonzus die hier blijkbaar regelmatig kwam meelezen zonder dat ik het wist.
  • Hanneke, ik hou van kort en krachtig, maar niet per sé Frans, hoor!

Mijn oudste heet Rube (Jef Arthur). Onze middelste Giel (Juul Lowie), hoewel hij tot 32 weken zwangerschap Lars heeft geheten, maar we zijn dan op het laatste nog van gedacht veranderd (en ik mocht alle doopsuiker herdoen!). Als onze meid een 3de jongen zou zijn geweest werd het ofwel Bas ofwel Wout ofwel Tijn. Maar 't werd dus een meisje, die we Ana Julia doopten (al zeggen we héél vaak kortweg Julia op z'n Hollands).

Nu we in Frankrijk wonen blijkt "Rube" toch moeilijk uit te spreken. En Giel (wij zeggen écht G van gras met lange IE en dan een L) wordt systematisch als "Gilles" uitgesproken. Dochterlief wordt hier trouwens Juliëtte genoemd.

Miel hoor ik ook supergraag, maar betekent hier "honing" dus valt af... Stan is ook stoer, vind ik.

En dus nu, een noodzakelijke zoektocht naar Vlaamse korte krachtige namen die dus ook in het Frans uitspreekbaar zijn.
    Maar we hebben ze dus gevonden. Al blijven ze nog een beetje geheim wink.gif Los daarvan, onze jongensnaam zit wel in je rijtje smile.gif
  • Bij ons was de naam al twee keer een heel moeilijke bevalling wink.gif
    Aangezien we niet wouden weten of het een meisje of jongen was, hadden we telkens 2 namen nodig. Elke naam die ik aanbracht was niet ok voor mijn man. Ik werd er onnozel van wink.gif Uiteindelijk zijn we er rond een maand of 7-8 toch uitgeraakt. Hopelijk gaat het deze keer sneller!

Ik hoor heel graag 'Juul' voor een jongen. Maar dat gaan ze hier te snel als 'Zjul' uitspreken, en daar ben ik geen fan van (en dan zou ik het Jules schrijven). Briek stond ook op mijn lijstje wink.gif Net als Tijn en Tijmen. Maar mijn broer is peter van ons zoontje, en hij noemt Stijn, en dat vonden we iets teveel gelijkend. Ons zoontje noemt trouwens Ewout. Had hij een meisje geweest, was het een Sam geworden.

En ons meisje noemt Tienke. En had zij een jongen geweest, dan was ze Tijl.

Mijn man en ik zaten allebei in de klas met nog 10 andere met dezelfde naam ... Wij willen dus liefst geen top-10 naam wink.gif Maar liefst ook geen naam die je elke keer opnieuw moet spellen.

Laat me eens denken : Juul, Gijs, Tijl, Gus, Tijn, Tijmen, Briek, Sem
    En voor een meisje : Sam, Nette, Gitte, Jitske, Tess, Flore
    Wat me nu zo te binnen schiet hé.
  • Ik ga nog nx verklappen hihi ons 2 namen staan allang vast smile.gif jullie zullen het wel,horen als het zover is tongue.gif
  • Hi Princesslina, wat dacht je van Henri.Een oude vlaamse naam, maar heeft toch een Frans tintje... content.gif

Lieve, mijn dochter heet Yali. Heb ik opgepikt op de radio tijdens Music for life 3 jaar geleden... hangt een heel verhaal rond, maar dat bespaar ik jullie.

Wij zitten pas in de eerste ronde, maar natuurlijk droom je soms samen even weg in de zetel of in bed en bedenken we allerlei namen die ook maar kans zouden kunnen maken.

Voor een jongen horen we graag Vince of Lewis. Voor een meisje zitten we nog niet op dezelfde lijn goofy.gif ... maar ik vermoed dat we tijd genoeg hebben... tongue.gif .

In elk gelval veel succes met de namenjacht allemaal.

groetjes,

Roos
    hug.gif
  • wij gaan pas op zoek gaan naar een naam van zodra we het geslacht weten...
    Onze dochter heet Lotte... dus moeten we op zoek naar een naam dat erbij past, dat max 2 lettergrepen heeft (lange familienaam dat erachter komt) en dat zowel in't engels als in't frans uitspreekbaar is (zonder dat ze er kweetnietwat van maken wink.gif )

Maar gezien de naam kiezen de eerste keer al zo moeilijk was, heb ik al wat schrik...
    Vorige keer hadden we twee meisjesnamen dat we graag hoorden (na vele discussie): Lotte & Lore en we hebben dus voor Lotte gekozen... en gezegd als nummer 2 ooit terug een dochter is, wordt het Lore.. Maar ik begin daar nu aan te twijfelen... smile.gif hahah, kunnen ook gewoon de hormonen zijn...

Voor een jongen heb ik echt geen idee... ik hoor graag Pieter, maar mijn vriend precies niet zo smile.gif
  • wij dachten dat we namen hadden voor beide geslachten, maar opeens is het toch niet dat meer
    iemand ideeën voor bij elise en anouk
    zowel jongen als meisje
  • pff hier geraken we er maar niet uit... voor een jongen staat het vast maar een meisjesnaam vinden we niet... het zou bij Nette en Brick moeten passen, een oude vlaamse naam zijn en niet te lang.
  • ik denk dat eindelijk de naam gevonden hebben wink.gif
  • Marthe of Fien

Hey,

Wij weten dat het een meisje wordt, maar geraken er maar niet uit: Marthe of Fien? Graag jullie reacties! hug.gif
  • Fien hoor ik nog graag smile.gif
  • Ik hoor ze beiden graag, maar geef de voorkeur aan Marthe (al zou ik er zelf een Mirthe van maken wink.gif )
  • Hier is het een discussie over de naam. We hebben een naam gevonden maar de papa wil er persé een H voorzetten. Opzich kan ik me daar wel in vinden, maar aangezien hij reeds een dochter heeft wiens naam begint met een H heb ik het liever niet.

We hebben dus al een meisje en een jongen (Hannelore en Alex) Zouden jullie daar dan nog een naam met een H bijzetten?
    Ik zou jullie de naam gerust willen vertellen, maar mijn zus zit op het december-forum en ik zou het spijtig vinden moest ze dit al lezen.

x Griet
  • @ griet: wij zitten ook op een gesloten groep op facebook. als je me een privebericht zend met je naam hier wil ik je gerust toevoegen zodat je mee kan babbelen hoor
  • lol, da's waar, ik stuur hem daarop smile.gif

was ik al vergeten.
  • Ik zal onze namen eens onthullen: daar het geslacht geheim is en ik denk dat er hier niet echt iemand meeleest die ik ken
    baby.gif : Yasmien
    baby2.gif : YoranAangepast door Lieve op 12/06/2013 08:58
  • Onze namen staan ook vast:

baby2.gif Adam

baby.gif Janna
  • Hier wordt het een Julie.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld