Zwangerschap kilo's !!!

• @nesie, hoeveel kilo was je kwijt met de bevalling?
  • Bij de vorige zwangerschappen was ik echt veel te zwaar en ben toen 12, 10 en 8kg bijgekomen.
  • Alweer een kilo erbij thumbdown.gif
  • Hier op 28 weken: 7,3 kg bij
  • 28 weken en +-5kg erbij.

Piper: het hangt er idd van af hoeveel je woog voor de zwangerschap of je veel of weinig mag bijkomen.
    Ik heb op de website van UZ Leuven een berekeningstabel gevonden [url=www.uzleuven.be/node/5798">www.uzleuven.be/node/5798]www.uzleuven.be/node/5798">www.uzleuven.be/node/5798[/url] Het zijn richtlijnen, zeker geen verplichtingen.
  • Piper, na de bevalling moest ik nog 2.5 kg kwijt zien te raken...hopelijk gaat het nu ook zo meevallen.

Grts
    Nesie
  • @trezeke, wat een toeval, heb die site en tabel vanmorgen bekeken en was meteen gerustgesteld bigsmile.gif

Ik vind het gewoon vreemd dat de weegschaal nu op +10kilo staat en ik niet eens verdikt ben in mn gezicht of armen. Mn bovenbenen zijn voller en mn borsten en buik, maar ieder zegt me dat ik geluk heb. Dus maak ik mezelf gewoon wijs dat het allemaal vruchtwater is, een zware baby en een zware placenta goofy.gif
  • Ik durf hier toch ook niet meer op de weegschaal gaan staan.. laatste controle was 'k +3kg op 1 maand. En ik vrees dat er nu weer heel wat bij is. Ondertussen gaat mijn jas niet meer toe. Dus wss ook vooral veel baby en vruchtwater enz... Maar zoveel op zo korte tijd disappointed.gif Voel er mij toch niet zo best bij...
    Poging om gezond te eten en enkel nog fruit te snoepen. Maar met al die paaseieren is dat moeilijk ze bigsmile.gif
  • vandaag opnieuw eens op de weegschaal gestaan. +7.4 kg. (27w5d)
    hier zit alles echt wel in buik en borst.
    poep,billen,benen absoluut nog niet verdikt. mijn borsten daarentegen...
    zit al 3 bijna 4 cupmaten groter... heb echt het gevoel dat die maar blijven groeien... thumbdown.gif
    en dus maar steeds nieuwe bh's kopen zeker...

buik zit ook al goed vooruit... sommigen denken dat ik bijna moet bevallen. draag ook laag dus ja, het is normaal dat ze het denken zeker
  • @sharon, ik draag blijkbaar ook laag (kan niet vergelijken met eventuele vorige zwangerschappen ), kan dat betekenen dat de baby dan ook vroeger zal komen?
  • denk niet dat dit en teken is hoor.

dat hangt eigenlijk meer a hoe lang je moederhals is en wanneer alles begint te verweken.
    hier blijft alles tot de allerlaatste dag potdicht.
  • @Trezeke: bedankt voor de site! Is echt wel handig en stelt me ook wel wat gerust.

Ik ben nu +7 kg bij gekomen, maar bij mij denken ze ook dat ik binnen een maand al moet bevallen. Ik draag mijn buik helemaal naar voor. Die steektt dus goed uit, maar van op mijn rug kan je het bijvoorbeeld niet zien. Ik heb nog steeds een taille. Ik denk dat het vooral mijn borsten en buik is en niet zo meteen een hele hoop vet.
  • Iris, hier van 't zelfde, langs achter zie je niets, alles steekt naar voor. Heb ook de indruk dat ik nu dikker ben dan bij mijn vorige, toen was ik ook in de breedte uitgezet en da's echt een verschil want dan lijkt die buik niet zo dik.

heb er echt last van bij het bukken enzo, jullie ook?

x
    Nesie
  • @nesie, jawel hoor, hier de benen wijd uit elkaar bij het bukken thumbdown.gif ik moet me rollen om uit mn bed of zetel te raken

Al vermoed ik dat mijn weegschaal niet meer perfect weegt hier ondertussen bijna +12 kilo!!! sad.gif
  • Hier nog steeds geen idee, vrijdag naar de gyne en dan word ik voor het eerst terug gewogen sinds februari ... horror.gif

Ik begin hier wel serieus water vast te houden want mijn rechterenkel is helemaal opgezwollen ...
  • Legallybored, had jij geen banner?
    Hoever ben jij nu?

x
  • handig die lijst piper!
    7 kilo erbij op 25 wk. precies gemiddeld zie ik!
  • Hier 7,5 kilo bij op 28 weken.
    Moet zeggen dat ikde laatste weken erg hard aan kom, maar er tussen 's morgens en 's avonds een kilo verschil kan zitten of dit nu vocht is ik weet het niet maar vind het wel raar.
    Heb geen dikke voeten en dergelijke.
  • hi stimpy die kilo is volledig normaal hoor.
    's morgens sta je er nuchter op hé en 's avonds heb je al heel wat binnen gekregen. alle maaltijden,drank...
    daarom sta ik al jaren enkel 's morgens op de weegschaal wink.gif

denk morgen nog eens op de weegschaal te staan. ben dan 29weken...

hier hou ik voorlopig ook nog niet veel vocht op.
    kan mijn ring nog vlot aan en uit doen...
    enkel mijn sokken staan iets duidelijker in de benen tegen de avond. maar het valt al bij al nog mee. denk dat eens de warmte/zomer zal starten het dan wat erger zal worden.
    maar we zien wel hé. want zo te zien zal de zomer nog een tijdje op zich laten wachten... al hoop ik dat het 6-7-8 mei stralend weer zal zijn. mijn kids gaan dan met mijn ouders naar de Efteling. thumbup.gif
  • Ik wilde voor de grap eens weten wat het verschil was, maar daar schrok ik wel heel erg van, ik had toch wel verwacht dat het minder dan 1 a 1,5 kilo zou zijn.

Maar opzich ben ik nog niet zoveel aangekomen als vergelijking met mijn andere zwangerschappen.

Sharon wat leuk dat de kids naar de efteling gaan, jullie heb het rijk alleen dan of gaan jullie ook mee?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld