Voelen jullie in welke positie je baby ligt?

• Daar ons kleintje op 31 weken in stuit lag, vraag ik me af als hij nu goed ligt of niet.
    Aangezien sommige onder jullie al meermaals mama zijn weten jullie misschien hoe ik kan herkennen wat wat is goofy.gif

Aan de rechterkant zit een 'bol' (hoofdje of poepje?) die soms van links naar rechts verschuift, maar toch hoofdzakelijk rechts ligt. Aan mijn ribben voel ik niks, geen gestamp of geduw, dus pijnloze ribben hier wink.gif . Linksonderaan, echt al tegen mijn bekken zelf, voel ik af en toe wel geduw, maar geen stampjes, echt alsof hij zicht afduwt. Waar ik af en toe wel een duw krijg, is bij die bol, in het midden van mijn buik dus, maar dat is meestal 1 goede sprong en daarna gewoon weg en weer gedoe.

Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel en weet iemand misschien wat wat kan zijn.
  • Ik voel duwtjes in mijn bekken, daar ligt ons kleintje met het hoofd. En voel iets harder/groter duwen halverwege mijn buik, dat schuift van de ene naar de andere kant, dat is de poep. Ik voel ook kleine wriemeltjes beneden in mijn buik, dat zijn de handjes of de voetjes (ze liggen helemaal dubbel hè) Soms voel ik ook wel eens halverwege mijn buik dat er een voetje uitsteekt. Ik hoop voor je dat je baby nu "goed" ligt. Weet je dat nog niet?
  • Op 27weken lag hij goed, op 31 weken terug in stuit en pas 19juni volgende afspraak goofy.gif

Maar wat je beschrijft klinkt me wel bekend, dus hopelijk is hij toch gedraaid!
  • Die van ons lag helemaal goed op 31 weken. Nu waren we zaterdag even op de materniteit (ik was een beetje ongerust omdat ik hem 1,5 dag niet had voelen bewegen, maar alles was in orde) en naargelang waar ze de hartslag hebben gevoelen had de vroedvrouw een sterk vermoeden dat hij niet meer met z'n hoofdje naar beneden lag maar eerder zo'n beetje zijlings. Vrijdag terug een echo dus dan weten we meer.
  • Hey Piper,

Zit spijtig genoeg met zelfde "probleem" en zelfde vraag... Gisteren heeft hij afschuwelijk huisgehouden. Het lijkt wel of hij zich 360° heeft gedraaid, het was amper uit te houden, maar volgens wat ik denk te voelen ligt hij toch nog of opnieuw met zijn hoofdje boven. Ik heb ook pas 19/ juni volgende afspraak, frustrerend hé tongue.gif Je vraagt je continu af bij elke stevige beweging of hij nu zou gedraaid zijn; mijn vriend zegt er niets over maar denkt dat hij het beu is om elke avond hetzelfde te horen goofy.gif
  • @Leggalybored: zijdelings lijkt me niet erg? Die draaien normaal dan toch goed als ze verder indalen?

@Piper: Ik voel hier regelmatig druk van 't hoofdje op mijn bekken/blaas. Geeft soms pijnlijke steken in baarmoederhals. Maar 't hoofdje is bij mij al stukje ingedaald, dus duurt mss nog even tegen je dat voelt. Bovenaan mijn buik zit ook iets hard rond, 'k ga er vanuit de poep smile.gif. Onze kleine pruts draait regelmatig van links naar rechts met de rug. Dus de ene moment voel ik die rechts heel hard liggen aan de zijkant van mijn buik, de andere moment voel ik links de rug. Ik zie die soms ook van de ene naar de andere kant schuiven. Kriebels in de onderbuik heb ik ook, die heeft er wat van weg om mij letterlijk te kriebelen in mijn onderbuik/heupen. Af en toe gaan de beentjes wel even omhoog en zie ik een golfbeweging van links naar rechts ter hoogte van mijn navel en erboven. Soms kan ik dan doorheen mijn buikwand met mijn hand de vorm van een beentje volgen. Als ik dan duw verlegd die zich weer. De hik is voor mij wel een goede manier om te weten waar die ligt. Het gevoel van dat gehik zit altijd in mijn onderbuik. In het midden of net een beetje naar links of rechts.
    Ik hoop in elk geval mee dat je baby gedraaid is!
  • Hmmm gisterenavond voelde ik duidelijk zn voetjes en gestamp laan de linkerkant vn mn buik, bijna in mn zijde en zn hoofdje ( denk ik ) helemaal rechts. Dwz dat zijn poep dan in mijn bekken zou liggen? Weet zelfs niet als dit mogelijk is?
  • @Piper: Ik denk dat je best de echo gewoon afwacht... het is zo moeilijk om er aan uit te geraken in wat bochten die zich soms keren. Ik zit hier nu al een hele morgen met een voetje in mijn rechterzij, ter hoogte van mijn navel maar helemaal aan de zijkant.
    En het hoofdje zit hier naar beneden.
    Ze liggen sowieso helemaal dubbel geplooid hé, maar ongelooflijk hoe flexibel die benen wel niet zijn smile.gif Kan van overal komen....
    Hoop in elk geval mee dat je baby op tijd draait!
  • Hier ligt de kleine zeker met het hoofdje naar beneden en voel ik heel duidelijk dat vrijwel altijd de billetjes rechts liggen.
    Het gestamp voel ik vooral links en in het midden van mijn buik.

Hoop voor jullie dat de kindjes besluiten toch nog goed te gaan liggen.
  • Ik hoop het ook! Verder vind ik het vreemd dat hij nog steeds zoveel plaats heeft om te bewegen, hij beweegt bijna non-stop. Ben vrij zeker dat hij nog altijd in stuit lig, hij had de hik en voelde dit aan de zijkant van mijn buik, niet onderaan thumbdown.gif
  • Hey Piper, hier hetzelfde. Ventje is super beweeglijk en blijkbaar niet abnormaal voor stuitjes. Hier ligt hij bovendien heel hoog en heeft nog voldoende vruchtwater dus speelruimte genoeg smile.gif Ook ik voel hem vooral aan de zijkant als hij de hik heeft. Nu voelen we waarschijnlijk zijn rompje (hoewel ik eergisteren telkens zijn hoofd voelde duwen bij de hik) en dat zegt je nog niet of ie dan met zijn hoofdje beneden of boven ligt hé... Ik vrees dat we inderdaad onze echo zullen moeten afwachten bored.gif
  • Wanneer heb jij je echo? Ik pas over 2 weken, maar langs de andere kant mss maar goed want stel dat hij nu in stuit ligt en over 2weken toch gedraaid is heb ik me voor niks zorgen gemaakt goofy.gif
  • Ik heb mijn echo op 19/6, zelfde dag dan jou denk ik. Gisteren heb ik zijn hik voor het eerst onderaan gevoeld, dus ik leef op hoop tongue.gif
    k wordt ver onnozel om nog zo lang te moeten wachten maar maakte mij ook de bedenking "wat indien hij anders nog draait??". Nu ja, die kans bestaat dan sowieso bij iedereen bij wie baby'tje met hoofdje naar beneden ligt, dus we mogen ons daar niet op vastpinnen blush.gif
  • Hah idd op dezelfde dag tongue.gif welk ziekenhuis is het bij jou?
  • Mijn echo is in de privé praktijk van mijn gyn en de bevalling gaat door in het BRugmann ziekenhuis in Brussel (beetje tegen mijn zin maar mijn gyn bevalt enkel daar)... En bij jou?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld