valiezen vullen,wat steken jullie er allemaal in?

• en het staat zo goed als allemaal klaar! bigsmile.gif

enkel nog drank halen en glazen in een doos verzamelen...

pff,nog eventjes en we mogen de valies gebruiken tongue.gif
  • hier staat ondertussen nog altijd NIETS klaar van valies goofy.gif
    Dit weekend gaan we naar Sluis en ga ik wel vanalles kopen vr de valies wink.gif
  • hier ook nog niet begonnen moet enkel de valies van de baby maken en mijn persoonlijke spullen klaarzetten de rest doet ons mama hihi bigsmile.gif
  • Hier ook nog altijd niet aan voorbereiding valies toegekomen ... enkel een nieuwe jogging gekocht.
    Dit weekend ga ik wel op jacht naar wat nieuwe pyama's.
  • Hier staat ook nog steeds NIETS klaar en ik zag net tot mijn grote schrik op de banner dat ik nog maaar 4 weken en 4 dagen te gaan heb horror.gif
    Zal toch maar eens moeten beginnen aan het klaarzetten van een vluchttas.
  • hi,door de voorweeën en harde buiken die ik nu al 2-3 dagen in alle hevigheid heb, wou ik dat alles die belangrijk was voor de bevalling klaar stond.
    drank en glazen zijn nu niet het belangrijkste hé! onze ouders kunnen daar ook nog voor zorgen hé!

vrijdag controle,ik hoop dat de pijnen toch iets opgeleverd hebben hoor. vanaf nu is het afwachten hé!

mijn ma heeft vandaag de wieg gebracht voor in de woonkamer. kan al niet meer wachten tot ze erin te bewonderen is <3
  • Sharon: ik heb je lijstje gebruikt om mijn eigen lijstje te maken. Wel handig. Mijn vriend wil ABSOLUUT dat het dit weekend klaar staat. Ik denk dan: ik heb nog 3 weken, tijd genoeg,...
    Vorige keer heb ik op maandagavond mijn valies gemaakt(met het gedacht dat ik nog een week de tijd had), en ben toen die nacht binnen gemoeten. Hij wil dus niet dat het deze keer terug zo gaat.
    Dus morgen zal ik mijn valies maar eens maken.

Een mutsje heb ik niet. Hebben ze bij mijn dochter ook niet opgezet. Mss moet ik dat toch nog gaan kopen. Maar zo zonde als het dan niet moet. Ik neem body'kes met kortemouwen mee, maar wel truikes met lange mouwkes. Als het dan warm is, kan ik enkel het bodyke aandoen.

Mijn vriend gaat elke dag over en weer rijden, dus moest ik iets vergeten, kan hij dat nog meebrengen. Hij neemt ook elke dag de was mee naar huis, en brengt propere was terug mee,...

Zodra het valiesje klaarstaat, komt alles wel veel dichterbij vind ik bigsmile.gif
  • Vraagje: welke van die dingen nemen jullie ook al echt mee als je denkt dat het zover is?
    Doopsuiker en drank/glazen enz dat gaat de man toch naderhand halen of niet??
    Vraagje2: bv-bh's zonder beugel waar kan je die kopen? Kan je die ook gebruiken om mee te slapen?

Dank je!
    een augustus-mama-in-spe smile.gif
  • Slapen met een bh is toch niet goed? Voor de bloeddoorstroming, huidirritatie enz...?

De doopsuikers zal mijn vriend achteraf meebrengen terwijl hij de kaartjes op de bus doet.

Hier enkel eigen valies en babyvaliesje. Drank kan eventueel op voorhand in de koffer van de auto wel al geplaatst worden, scheelt hem een hoop gesleur thumbup.gif zelfde voor bekertjes en kommetjes vr chips enz, want mannen vergeten toch wel vlug wat he content.gif
  • goedkope bv-BH's zonder beugels zijn oa. te krijgen in hema. Denk ook in H&M? Maar daar heb ik niet meer gekeken.
    Mijn schoonzus raadde me aan om er 2 in de hema te kopen om te starten. Die zijn niet duur, dus als er plekken op zitten of ze blijken te klein is dat niet zo erg. + Die zouden ook comfortabel zitten om mee te slapen.

@Piper: 't is mijn eerste kindje dus geen ervaring mee, maar ik hoor van mensen met ervaring dat je best toch bh's voorziet om mee te slapen. Omdat je in het begin behoorlijk wat pijn kan hebben door die borstvoeding en ondersteuning is dan blijkbaar welkom...

Verder staat hier mijn grote + kleine valies klaar (bevallen doe je hier in de ene campus, kamer daarna is in de andere campus... dus 2 tassen om heen en weer gesleur te vermijden).
    doopsuiker zelf staat in toegeplakte dozen bij mijn ouders, daar is de temperatuur betrouwbaarder als het weer 30°c zou worden. Zij brengen die dan ook mee zodra ze iets weten... Presentatiemeubel, drank en glazen staat hier. Als er tijd is denk ik dat we die wel al in de auto laden. Kwestie van niet teveel over en weer te moeten rijden met spullen. En anders is dat voor achteraf...Lijkt mij iets minder belangrijk om direct mee te hebben smile.gif. Hoewel ik vermoed dat mijn man hier dan wel zenuwachtig genoeg zal lopen en iets om handen zal willen hebben. Zoals het inladen van de auto smile.gif.
  • Inderdaad, aangezien vanaf dag 2 de productie hevig op gang zou kunnen komen is het wel aangeraden om ook s nachts een niet te spannede bh aan te doen... zodat je compressen kan gebruiken want anders kan je wel eens kletsnat wakker worden... ik spreek uit ondervinding..... blush.gif blush.gif

Hier staat men valiesje nog niet klaar... bij ons drie jongens rond deze tijd al wel maar ik ben in januari gestart met een opleiding en zit nu volop in de exaams ... durende nog tot volgende week vrijdag... dus vanaf 22 juni heb ik gedaan met het eerste deel van mijn opleiding op een receptie na en dan kan ik me volledig toeleggen op het laatste wat nog in orde moet geraken voor ons 4 de beebje!!
    Van de doopsuiker moet ik me geen zorgen maken, mijn tanteke heeft een doopsuikerwinkeltje en das allemaal al geregeld!! Vanaf dat we haar verwittigen is het binnen de twee uurs daar... dus das een luxe tongue.gif
  • idd om te slapen en bv heb je best bv-bh's zonder beugel nodig.
    ze hebben die normaal in alle baby-speciaalzaken hoor. heb de mijne nu in baby2000 gehaald.

je kan idd behoorlijk lekken.en constant nat wakker worden is niet zo aangenaam.
    de eerste dagen steek ik tussen mijn bh en borstcompressen zelfs nog een tetradoek
    content.gif
    de compressen zijn soms iets te snel verzadigd.
    gelukkig passen de voorraden zich snel aan naar de hoeveelheid van je kleintje.
  • Goed dat ik dat weet dan hoewel ik het haat met iets aan te slapen. Slaap meestal in mn blootje blush.gif

Welke borstcompressen vinden jullie goed? Of welke zijn aan te raden?
  • Ja borstcompressen vond ik die van thermobaby goed! Die zijn opgeplooid in zo'n zakje dat je die ook overal meenaartoe kunt nemen!
    Die zijn heel dun storen niet, maar absorberen veel melk!! En ik had veel verlies hoor wink.gif

Van de kruidvat vond ik echt slecht!

Groetjes
  • Als je van plan bent geen borstvoeding te geven, maar je dan ook van die compressen voorzien ... lek je op het begin of krijg je direct van die pilletjes om de melkaanmaak te stoppen ? Sorry, beetje off topic maar met al dat gepraat over die compressen en die bh's ....
  • Je krijgt dan in het ziekenhuis een pilletje dat je melkproductie stopt!

Dus moet je dat niet voorzien! En als je toch een fele procutie zou hebben in zieknhuis krijg je ook een pakje borsttcompressen en kom je mee toe hoor!

Groetjes
  • Okidoki, thanks !
    Da's weer 1 ding minder om aan te denken dan.

Ik ben ook naar de Primark geweest en heb daar mijn 'bevallingsshirt' gevonden ... ik kon het gewoon niet aan het idee gewoon raken om zo'n big shirt te dragen tijdens de bevalling.

Dus nu heb ik een soort van tuniek in lycra van de strandcollectie, is normaal gezien zo'n tuniek die je over je bikini draagt. Is toch een beetje eleganter. En was maar 6. Dan kan ik daar op het begin gewoon een short en een marcelleke onder dragen en daarna kan de short uit (so dignified, zo'n bevalling, ik krijg er nu al de willies van ....).
  • haha wat grappig, ik kan er ook niet aan wennen om in zo'n oversized tshirt te bevallen. Wil een beetje 'sexy' bevallen zeg maar, dus vandaag op zoek naar de bevallingstenue, denk een lange babydoll ofzo te dragen, wil een beetje deftig op de foto's staan blush.gif Hoewel het me misschien op dat moment geen reet zal kunnen schelen goofy.gif
  • Haha, inderdaad, sexy bevallen in 'getailleerde' kleding ... bigsmile.gif
  • dat is nu het laatste war je aan denkt als je moet bevallen se. Ik ben binnengegaan met een t-shirtje zonder mouwen, en normaal ging in nog van T-shirt wisselen(een oude van mijn vriend), maar ik had toen zoveel last dat ze van mij moesten afblijven. Ik ben dan in dezelfde t-shirt bevallen als dat ik aanhad bigsmile.gif .
    Heb me nu wel voorgenomen om dezelfde t-shirt aan te doen, beetje nostalgie! EN kousen, want het was daar IJSKOUD bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld