valiezen vullen,wat steken jullie er allemaal in?

• @Sharon: Wel ik ben aan het twijfelen of ik nog iets bij moet kopen. Ik heb heel veel kleertjes die ik mag lenen van familie. Maar de meerderheid is maat 62. We hebben wel wat kleren in maat 50-56 (hema heeft geen maatjes 50 denk ik?) of gewoon 56, maar niet zoveel. Maatje 62 lijkt mij dan ineens wel weer veel te groot... Misschien toch nog een paar basics extra halen...
  • @inneke, ik heb heel veel kleine maatjes bij zeeman gekocht, ga daar eens kijken er zaten mooie basics bij smile.gif
  • idd. kijk voor niet al te dure dingen...
    mijn oudste was al 53cm bij de geboorte en heeft eigenlijk amper een week maat 56 aan gehad.onze 2de 49cm dus heeft er wel meer deugd van gehad.
    ik heb een aantal tenues gehaald in baby-dump.
    en het merk gymp.leuk en goeie kwaliteit en betaalbaar!
    en idd de zeeman.bel en bo zou ook leuke pyjamaatjes hebben.
    jbc kan ook leuke dingen liggen hebben.
  • Ja Sharon 'gelukkig' ben jij nog 3 weken verder als mij want anders kreeg ik dat hier allemaal niet klaar denk ik bigsmile.gif

Maat 62 zou ik niet meenemen naar het ziekenhuis, dat is echt al groot hoor... Ik heb alleen 56 gekocht voor het begin, dat wel, ik heb nog enkele 50's liggen van de andere 2 en die gebruik ik wel. Moest de baby echt heel klein zijn, dan zal ik mijn mama nog sturen voor wat kleertjes. Maar heb bijvoorbeeld een heel aantal setjes van Noppies en ik vind dat sowieso wel klein vallen.

Maar iets wat ik me nu afvroeg, stel dat het zo'n weer is zoals vandaag (weet niet hoe het overal in het land was, maar hier écht heet awe.gif ) doe ik de baby dan iets aan met korte mouwen of gaat dat te koud zijn? En dan te zeggen dat ik al eens een baby had die geboren is in een hittegolf en dan toch weer zo onzeker...
  • emmeke- dat vraag ik mij ook af ik denk dat ik haar dan in een hemdje met korte mouwtjes laat liggen dan en dan eventueel en dun lakentje over haar moest er een windje zijn dat het lakentje dat toch tegenhoud smile.gif

hier was dochter maar 47cm en ze verzoop in maatje 50!! dus ik zou toch een paar goedkope stuks maat 50 kopen mijn dochter heeft toch 7weken plezier gehad van maat 50 dus eigenlijk wel de moeite geweest
    maar mijn zoon daar in tegen was bijna 53cm en heeft 2weekjes een aantal stuks maat 50kunnen dragen en daarna maat 56 smile.gif

maatje 62 vindt ik ook direct zo groot om mee in de valies te stopppen maar als je een serieus brokje op de weereld zet kan het misschien toch van pas komen hihi bigsmile.gif maar ik vermoed dat 56wel bij de meeste zal passen hihi
  • ivm de vraag over korte mouwen:

ik ben vandaag bij de vroedvrouw geweest, ook al is het zo warm als vandaag, de eerste twee dagen moet de baby een muts op, en zelfs een 'velours/suede' pakje aan met lange mouwen en voetjes of zeker kousen; dit ook nog eens over een body met lange mouwen ! eens ze 'geaklimatiseerd' zijn kunnen ze wel korte mouwen aan!

ik was er zelf ook erg van verschoten!
  • ik ben er nog altijd niet uit welke maat ik ga meenemen.
    Op 31 5 heb ik een groei-echo, hoop daar meer te weten.
    Ons eerste was dus zo een serieuze brok die dus direct gestart is met 62, 56 was al te klein.
    Had vandaag zo een pakje 56 in mijn handen maar heb het dus niet gekocht. Haha, voor hetzelfde geld is het nu zo een klein ukje, sta ik daar met mijn 62.

Wat een mutsje betreft, denk toch dat dit afhangt van ziekenhuis, want hier op de materniteit wordt dit afgeraden, tenzij ze heel lichtgewicht zijn. als ze ingeduffeld liggen is dit de enige manier van transpireren.
    Raar dat elke materniteit toch zijn eigen regeltjes heeft.
  • Ja inderdaad, vreemd !
    Hier hadden ze als uitleg dat het hoofdje het allereerste te snel afkoelt!
  • ale jong een velours of suede pakske!! Tis zonde..

ik weet nog goed toen mijn neefje werd geboren in mei die had enkel een truitje met lange mouwen, geen muts op zijn eerste dag
    mijn nichtje in juni dat was een katoenen pyamaatje geen muts en mijn ander neefje in september dat was ook een katoenen pyama en een mutsje.
    en een kindje van een vriendin in augustus, toen was het erg warm, die had enkel een rompertje aan met korte mouwtjes..

ik heb hier maar 1 mutsje dus kzal er nog wel eentje bijhalen.

voor de rest raadden ze ons hier int ziekenhuis een paar maatjes te voorzien, aangezien je toch neit kan inschatten hoe groot je kleintje kan zijn op voorhand..

Groetjes

Ellen
  • mijn jongste is ook in warme dagen geboren.
    vanaf dag 2 droeg ze al korte mouwen.
    de vroedvrouwen hebben er nooit iets van gezegd.
    heb het hen zelfs gevraagd, en vonden het geen probleem.
    de eerste uren heeft ze ook een mutsje opgehad. de vroedvrouw van dienst is het zelf af komen doen.
    ze zei dat het niet meer nodig was,door het warme weer. en dat ze haar warmte al zelf kon hoog genoeg houden.

en mijn meisje heeft er eigenlijk nooit last van gehad.
    de nachten deed ik wel een pyjama met lange mouwen en voetjes aan.

ik zou zeggen, volg je eigen gevoel. en wacht af hoe warm het uiteindelijk is op je kamer.
  • hier gebruikte ik enkel mutsjes voor als we buiten gingen wandelen en er wat wind was...
    hier zeiden de vroedvrouwen ook nooit iets van mutsjes of lange mouwen...
    raar dat er overal toch verschil is bigsmile.gif

we zullen wel zien wat het weer geeft binnekort hihi
  • Ik ga geoon mijn baby in de gaten houden, zal wel zien wat hij wil aandoen. De eerste paar dagen rompertjes met lange mouwen, maar blote billetjes en kousjes, daarna zien we wel wink.gif
  • Toen ons jongste geboren was, was het ook redelijk warm in het ZH (we zaten aan de zonnekant). Ik heb haar toen katoenen rompertjes aangedaan met lange mouwen en voort niets. Ik had wel een licht dekentje mee, waarin ik ze dan inrolde als ik ze uit haar bedje nam. Voor 's nachts deed ik daar een katoenen pyamaatje met lange mouwtjes en voetjes over. Ik heb haar nooit een mutsje opgezet, behalve toen we naar huis gingen ('t was toen iets frisser buiten).
  • Een velours pakje met zo'n temperatuur? Puf puf smile.gif

Mijn oudste is geboren in juli, snikheet was het toen en die heeft zelfs in het ziekenhuis enkel in haar pampertje gelegen (het was echt 38°, moest die zelfs lauwe badjes geven)... Moet ook zeggen dat die koorts had en ziek was, vandaar dat ik nu twijfel. Die heeft nooit een muts opgehad in het ziekenhuis.

Kleinste is in oktober geboren, die heeft wel altijd een pakje met lange mouwen aangehad. Mutsje enkel onmiddellijk na de geboorte, daarna nooit meer. Was véél te warm binnen...

Ik was daarstraks al aan het denken om het ook eens aan de vroedvrouwen te vragen als ik op rondleiding moet gaan. Dat is nog 3 weekjes dacht ik, zo lang kan ik nog wachten met dat koffertje bigsmile.gif

wave.gif
  • Toevallig... Vriendin van me blijkbaar vandaag bevallen en staat al een foto op FB en ja... Baby ligt in rompertje zonder mouwtjes onder een lakentje.
  • Hier een maartmama maar wou toch nOg even een tip geven.

Ik ben s avonds binnen gegaan en de dag erna s ochtends bevallen. Mijn vriend zat al een hele nacht dus in dezelfde kleren. Hij wou ons natuurlijk niet alleen laten die dag dus heeft meer dan 24u in dezelfde kleren gezeten in combinatie met de warmte van de materniteit en de stress. Een extra tshirt voor de papa is dus ook wel prettig, ofja hier toch smile.gif
  • Wij nemen ook altijd plastieken bekertjes mee, dan heb je inderdaad geen afwas.
    Bij ons in het ziekenhuis hebben ze heel lekkere koffie, dus die kan mijn man halen als iemand dat wil. Voor de rest nemen we champagne, kinderchampagne, fruitsap, spuitwater, cola en limonade mee voor de gasten. Wat chips en nootjes om te knabbelen.

Ik heb voorlopig in mijn valies zitten (normaal bij ons 4 keer slapen):

-douchegel
    -deo
    -4 washandjes
    -4 klein handdoeken
    -4 badhanddoeken
    -8 slips (heb ook goedkope uit de zeeman genomen, als ik ze niet meer proper krijg, tot daar aan toe)
    -2 pyjama's met lange broek en korte mouw (moet nog slaapkleedje in om te bevallen, denk nog 1 pyjama lange broek/lange mouw en ga nog twee zomerpyjama's bijhalen deze week)
    -sloefen en badjas moeten nog erin maar das laatste moment dan

Voor onze meid:

-10 bodietjes (helft lange andere helft korte mouw)
    -kousjes (denk ook wel een stuk of 8 paar)
    -tutje en speenkoordje
    -8 pyjamaatjes
    -10 setjes voor overdag (dingen met zowel lange als korte mouw, zit 1 velourspyjamaatje in voor het geval het echt wel koud zou zijn, maar denk niet dat ik het nodig zal hebben)
    -jasje, muts en truitje om ziekenhuis te verlaten (onze kids hebben nooit muts moeten dragen in ziekenhuis zelf)

Doopsuiker en envelopjes voor kaartjes staan klaar, dus das enkel mee te nemen.

Denk dat het zo wat alles is...
  • Ondertussen ben ik, ruimschoots te vroeg, toch mijn valies aan het inpakken.
    Geeft ineens de gelegenheid om heel mijn kleerkast onder handen te nemen...

Nu heb ik een praktisch vraagje voor de dames met ervaring: BorstvoedingsBH's, hoe lang op voorhand ga je die best kopen? En daarbij aansluitend: hoe kies je de juiste maat? Is dat de maat die je op dat moment hebt of mag je er op rekenen dat er nog volume bijkomt?
    Je hoort zoveel dat ik het op den duur zelf niet goed meer weet smile.gif.
  • een raad die ik kreeg van de verkoopster,indien je eens zo'n duurdere wil hebben,vanaf week 38.
    ik koop voor de materniteit altijd van die meegroeibh's. zitten het beste die eerste dagen,want ze kunnen serieus spannen hoor die eerste dagen.
    hier zijn het 2 harde stenen die tot 2maten groter zijn tot het de juiste hoeveelheid vind.
    die dagen kunnen ze serieus pijnlijk zijn en kan ik absoluut geen beugels verdragen.
    eens alles goed op gang is lukt het dan wel weer.

en wil je absolute zekerheid om een duurdere in huis te halen (van mamae bijv.), adviseer ik toch dan te wachten tot na de bevalling.

de vorige zwangerschap heb ik in zo'n zwangerschapsboetiekje vooraf enkele bh's gaan passen(van mamae) maar omdat ik erg twijfelde, hadden ze toen voorgesteld om te wachten tot na de bevalling en iemand te sturen om enkele maten mee te nemen naar de materniteit,daar te passen en dan de juiste maat te kopen.Aangepast door sharon op 01/06/2012 08:50
  • @Sharon: merci! Mss idd al voor een goedkoper exemplaar gaan voor op de materniteit en afwachten hoe alles verloopt. Kan erna nog iets mooiers gaan kopen smile.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld