valiezen vullen,wat steken jullie er allemaal in?

• we beginnen stilaan allemaal onze valiezen te vullen.

mss handig om eens te noteren wat we in onze tas stoppen.
    dan zijn we zeker dat we straks niks vergeten zijn bigsmile.gif

mijn baby valiesje is sinds gisteren klaar.(denk ik)
    dit zit in het valiesje:
    - 12 body's
    - 6 pyjamas
    - 3 t-shirts met korte mouw
    - 3 t-shirts met lange mouw
    - 3 broekjes
    - 1 rokje
    - 3 truitjes
    - 3 kleedjes
    - 2 haarbandjes
    - 2 mutsen
    - 5 paar sokken
    - 2 paar krabwantjes
    - 5 spuugdoekjes
    - 1 knuffeltje
    en er moeten nog 2 gesteriliseerde tutjes in. maar dat is voor later.

straks begin ik met mijn valies.
    wat steek ik daarin.
    - 4/5 pyjama's/slaapkleedjes
    - 8 onderbroeken(tel dubbel,indien ik toch eens verversing nodig heb)
    - 3bv-bh's
    - 4 paar sokken
    - mijn slippers
    - 4 shorts
    - 5/6 t-shirts
    - 1/2 truien
    - 3/4 badhanddoeken( heb een mama die elke dag wast,zodat ik zo weinig mogelijk vuile was heb die eerste week thuis)
    - 3/4 handdoeken
    - 4 washandjes
    - toiletgerief(tandenborstel,tandpasta,elastiekjes,borstel,shampoo,douchegel,dagcreme,bodylotion,...)
    - 2pakken tena lady
    - en nog een tenue om te vertrekken.
    moet nog kijken of dit nog verder aangevuld moet worden

dan nog een bevallingstas:
    - met grote/lange t-shirt van mijn ventje(1-tje die je mag weggooien na de bevalling)
    - koekjes en drank voor het ventje
    - kruiswoordraadselboek
    - alle nodige papieren die je nodig hebt. ik steek dit in een apart mapje dan heeft het ventje het makkelijk om de geboorte aan te geven.(sis-kaart,indentiteitskaart,alle papieren om af te geven,...)
    - extra batterij voor fototoesel/camera

wat nog:
    - 12 champagneglazen
    - 6 bierglazen(de meesten drinken uit de fles)
    - 12 frisdrankglazen
    - 6 plastieken bekers voor de kleinsten
    - potjes voor chips en andere borrelhapjes
    - 6 keukenhanddoeken
    - klein potje afwasmiddel
    - 4 vaatdoeken
    - snoer om foto's op pc te zetten
    - pc om de reeds genomen foto's te tonen (vorige keer stond die gewoon de hele dag aan en vele vonden het leuk even te piepen naar de foto's. leuker en handiger dan constant je fototoestel te moeten doorgeven)

- de doopsuiker en presentatiestuk

- ev enkele tetradoeken(al krijg je die eigenlijk vanuit het ziekenhuis)

drank= schuimwijn,cola,water,spuitwater,witte wijn,bier.
    borrelhapjes = chips,lange vingers,tuc koekjes,...

de enveloppes om geboortekaartje dan in te stoppen en zo snel mogelijk te versturen

indien jullie nog verder kunnen aanvullen of zo noteer maar bij, naar mijn mening ben ik nog wat vergeten!!Aangepast door sharon op 22/05/2012 09:51
  • In het ander topic zei je ook al wat van tena lady, kan je specifieker zijn dewelke? Ik gebruik nl nooit maandverbanden blush.gif

Pff wat een lijstje zeg! Ik zag er wel geen gewone schoenen opstaan of bv kussen maar mss gebruik je dat niet?

Wij nemen nog zo'n 3pekkel mee om onze camera op te zetten, zodat mijn vriend die niet de hele tijd vast hoeft te houden, wie weet valt hij wel flauw goofy.gif

En misschien een extra geheugenkaart, je weet nooit hoelang je filmt he wink.gif
  • hi neen enkel de schoenen die ik aan heb normaal,want ik draag er die dagen geen.
    en mijn bv-kussen laat ik thuis.gebruik die van het ziekenhuis.
    mijn ma wast de hoes dan terwijl ik in het moederhuis verblijf en heb ik thuis mijn frisse bv-kussen om dan te gebruiken.
    de vorige keer ook die van het ziekenhuis gebruikt,vond die ook heel goed. en indien je wil kan je er elke dag een verse hoes vragen om erover te trekken.

och ja ik koop normaal ook mijn eigen dafalgan van 1g om mee te nemen.

och de gsm-oplader nog vergeten.
    en indien het heet is,is zo'n waterverfrisser voor het gezicht ook handig!
    en zakdoeken ook nog vergeten te noteren.

die tena lady, ik ga er straks halen zal het je dan weten te vertellen.
    ik neem normaal deze met vleugels,die super absorberend zijn maar niet die hele dikke. ze zitten apart verpakt zoals gewoon maandverband.
    je hebt ook dozen waarin ze los zitten. maar die zijn naar mijn mening al te dik zo en niet handig om mee te nemen in handtas of luierzak.Aangepast door sharon op 22/05/2012 10:09
  • Borstcompressen !
    Ik ben van plan mijn dolce gusto machine mee te nemen, vr de omatjes die komen content.gif
  • tjonge de borstcompressen,hoe kon ik die vergeten bigsmile.gif
    al is het niet zo'n grote ramp, krijg ook een doos in het moederhuis.
    ging me zeker al kunnen redden met deze.

och ja, hier krijgen we eigenlijk nog behoorlijk veel eigenlijk.
    - borstcompressen
    - grote pak pampers
    - verzorgingspakket voor het kleintje( alles van galenco)
    - maandverbanden(eerste dagen,extra grote,daarna volgen de kleinere versies ervan)

- washandjes liggen er klaar(zo'n weggooiertjes)=> om het kleintje te wassen
    - tetradoeken(zoveel je wil, ze komen die dagelijks aanvullen)
    - bv-kussen

hi het is toch een hele waslijst hé om klaar te hebben.

kan je nog niet helpen met was de juiste tenalady is.
    die was hier uitverkocht. dus nog even zoeken.
    maar heb me net laten wijsmaken dat ze die ook in de cm-winkel ook verkopen en indien je cm-lid bent ze kunt kopen met korting.
    dus ik denk dat ik er toch even langs zal gaan bigsmile.gif

hi piper, je eigen koffiemachine meenemen bigsmile.gif
    leuk idee!
  • Wow, ik had nog niet eens aan m'n valies gedacht !!! Enfin, ik dacht zo van dat een paar daagjes op voorhand te doen. Maar inderdaad, als de kleine zich vroeger aandient zal ik niet voorbereid zijn. Weet je wat grappig is, ik was er nog niet eens vanuit gegaan dat dat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn. Doh !
  • Hoi hoi,

Sharon, ik krijg zenuwen als ik het lees, hihi blush.gif Ik moet nog kleertjes wassen, dus laat staan dat ik klaar ben voor een koffertje te maken! Ik moet zelfs nog een geboortekaartje en suikerboontjes maken... Pfff. Wanneer zouden jullie je koffer ten laatste klaar hebben? Ik dacht op zo'n 37 weken het klaar te zetten (ben al 2x op 39 weken bevallen, vandaar eigenlijk...)

Verder heb jij eigenlijk al goed opgenoemd wat ik ook ga meenemen. Al ga ik sowieso voor iedere dag een setje met lange mouwen voorzien. Echte zomerkleertjes heb ik nog niet (2 setjes ofzo) dus die moet ik nog kopen. Vind nergens leuke zomersetjes, dus als iemand tips heeft?

Ivm maandverband, ik heb dat ook altijd in het ziekenhuis gekregen. Ik vraag mijn mama om mij de laatste dag (afhankelijk van de bloeding) iets te gaan halen...

wave.gif
  • emmeke,mijn valies zal normaal ook pas volledig zijn op 37-38 weken hoor.
    mijn lichte pyjama's draag ik nu ook. ik denk dat ik pas die allerlaatste weken in t-shirt of bloot zal slapen(afhankelijk van het weer hé wink.gif )
    vind het zonde om nu al niks meer ervan te dragen.

idem toiletzak.
    steek wel alles nieuw erin,zodat enkel nog mijn dagcreme en borstel klaar moeten zitten.eens het zover is.

hi,emmeke, er zit ook 3weken verschil tussen onze zwangerschappen hé!
    dus het begint nu wel tijd te worden dat ik er stilletjes aan mee begin.wil niet alles op het laatste bij elkaar zoeken. wie weet hoe we die laatste weken door moeten hé!
    mss niet veel zin meer om lange afstanden af te leggen...en wat klaar staat,staat klaar, en is er daar geen stress meer voor.
    hier de dag voor mijn bevalling naar het zeetje geweest om te relaxen.(werd toen ingeleid,dus moest goed mijn zinnen kunnen verzetten om geen zenuwen te hebben...)
  • Euh domme vraag misschien blush.gif , maar heb je ook borstcompressen nodig als je geen borstvoeding gaat geven ?
  • waauwww ik val bijna omver van jullie koffers hihi bigsmile.gif
    hoelang blijven jullie allemaal in het ziekenhuis?
    hier ga ik als alles goed gaat na 2dagen na huis..
    dus ik pak:
    3pyjama's mee
    5grote onderbroeken
    2bh's
    een paar slippers
    gsm lader
    fotocamera
    geheugenkaart
    en toiletzak...

handoeken,washandjes,zeep,maandverband,borstcompressen enz verder krijg ik allemaal in het ziekenhuis smile.gif

voor de baby
    8body's
    4pyjama's met voetjes
    3pyjama's zonder voetjes(als het warm moest zijn)
    2dekentjes
    3setjes
    1jurkje
    2paar sokjes
    krabwantjes
    2mutsjes
    tutjes
    en eerste knuffeltje
    maxicosie

handdoeken, washandjes, verzorgingsproducten, enz.. allemaal beschikbaar int ziekenhuis smile.gif

bij de bevalling zelf ga ik al in pyjama binnen smile.gif en daar krijgen we dan ook een nachtkleed dat we moeten aantrekken smile.gif
  • hi,tja heb liever te veel mee dan te weinig.

en mijn 2de prinses heeft de eerste dagen veel moeten overgeven,door de slijmen.
    en na dag 2 begon ze serieus veel kaka te doen, en meestal net als de pamper af was en het was serieus gespetter iedere keer. heb soms mijn meisje tot 3keer per dag een nieuwe tenue moeten aantrekken dus tja. wink.gif zo heb ik zeker voldoende mee...

de vorige keer 4dagen gebleven, een hele lage bloeddruk gehad en viel net iets te vaak flauw. ik heb de eerste 3dagen zelfs mijn meisje niet kunnen wassen. dus ik was blij dat we zolang mogen blijven...
  • legallybored;
    ik heb er geen flauw idee van, normaal krijg je direct enkele pilletjes die je moet nemen om geen melkproductie te krijgen.
    dus ik vermoed van niet.
    en ik denk dat je er anders wel krijgt in het ziekenhuis om die paar dagen te overbruggen.
    ik zou er in jou geval geen kopen.
  • ja moest ik hier door omstandigheden meer nodig hebben kan ik altijd mijn mama sturen om iets bijtehalen bigsmile.gif die weet waar alles staat en ligt thuis
    hier pakt mijn mama ook elke dag de was mee dus de dag nadien heeft ze al weer alles lekker fris bij dat scheelt ook veel

hier ben ik bij mijn eerste ook 6dagen moeten blijven omdat ik veel flauwviel en bloed bijgekregen enzo..
    bij zoontje na 2dagen al thuis ik miste mijn dochtertje enorm fel en huilde me elke nacht in slaap zal wss ook wel met de hormonen te maken hebben
    want ik wist dat ze in super goede handen was bij mijn mama

ik zou ook geen borstcompressen kopen ik had een gans doosje gekregen in het ziekenhuis voor als je het nodig moest hebben smile.gif
  • Amaai, Sharon, ik ben onder de indruk van je lijst. Wel goed dat je het even opschrijft. Ik begin er nu ook al aan te denken.
    Ik blijf normaal gezien zeker 6 dagen (na een KS), maar ik heb ook een mama die elke dag onze vuile was meeneemt en die dat de volgende dag opnieuw gewassen meebrengt. Dat scheelt inderdaad wel.

Wat ik niet zag was GSM-oplader (of heb ik er over gezien). Dat zijn zo van die dingen die je meestal vergeet en een GSM is toch handig om iedereen te verwittigen.
    Wat ik ook niet zag staan, denk ik, was een telefoonboekje met alles belangrijke nummers erin: mensen die moeten verwittigd worden, drukker, doopsuikerwinkel, enz.
    Tijdschriften of boeken zijn ook altijd handig.
    Wat ik ook al gereed heb gelegd, zijn speeltjes voor de oudere kinderen. Als ons dochters dan op bezoek komen hebben ze kleurboekjes en leesboekjes om hen bezig te houden. Ook het geschenkje van de baby aan de grote zussen gaat mee.

Ik ga jouw lijst zeker gebruiken als geheugensteuntje thumbup.gif .

Ik ben van plan om binnen dit en twee weken aan mijn valiesje te beginnen. Zeker hetgeen ik niet meer zal gebruiken, gaat er dan al in.Aangepast door Iris op 23/05/2012 13:07
  • geen telefoonboekje nodig. alles staat in mijn gsm en mijn kaartje wordt via e-mail verstuurd naar de drukker.
    idd de gsm oplader is wel belangrijk!

doopsuiker zelf gemaakt en staat al klaar.eens gekeken hoeveel doopsuiker er past in mijn presentatiestuk en die hoeveelheid gaat mee. de rest blijft thuis of wordt gemaakt tegen de babyborrel(1deel bestaat uit snoepjes die best zo lang mogelijk verpakt blijft.)

de geschenkjes voor mijn prinsesjes staan klaar bij mijn ma. die neemt dit dan mee.
    idem met de drank en hapjes.
    zo kan zij al wat beginnen koelen.dan heeft alles al koel als het hier aankomt...

maar je idee voor kleurpotloden ed mee te doen is wel een goed idee. thumbup.gif
    zal dit ook op mijn lijstje zetten. hier hebben de meesten kinderen dus kunnen die zich ook flink bezig houden dan...

tijdschriften worden voorzien door mijn ma. ze is kapster,dus roddelblaadjes genoeg daar elke week wink.gif

het klinkt stom maar ben aan het twijfelen welke valies ik meeneem.
    zo'n grote sporttas of een vaste... heb geen idee blush.gif
  • zeer interessant en nuttig dit topic..

Ik heb alleen niet zoveel kleertjes!! ja als ik verschillende maatjes neem. Mij zeiden ze altijd, niet teveel van die kleine maatjes kopen hoor, daar zijn ze toch zo uit! dus ik denk wat 50 en 56 mee te nemen. en misschien zelfs een paar kleine 62.. dan vouw ik de mouwtjes wel om..

voor de rest had ik een paar spotgoedkope onderbroeken gekocht in de zeeman. en had ze gewassen en nu kon ik er gisteren toch neit meer in zeker goofy.gif achja gelukkig waren ze maar 1 euro voor 2stuks.. misschien volgende keer toch net iets meer aan geven..

Zijn er ook dames die plastic bekers/champagneglazen enzo meenemen? zodat je geen afwas hebt?
  • Juist ja ondergoed die groot is lijkt me wel makkelijk. Ik raak nu in bijna geen enkele onderbroek meer blush.gif

Wat nog n me opkwam is:

* nagellak

Na enkelE dagen is de helft er bij mij af en ik kan daar niet zo goed tegen blush.gif + vr fotos toont het ook netter.
  • haha hier niet veel want wij gaan na een uur ofzo weer naar huis.. maar een pyama / nieuwe kleding en ondergoed voor mij en shampoo en deo, tandpasta en tandenborstel en mascara voor het geval je toch een nacht blijft. verder voor de baby een rompertje , het eerste pakje , sokjes en een mutsje en de maxi cosy waar een lodger in ligt dus hoef geen jasje mee te nemen... dat was het denk ik hoor...
  • Hoi Iedereen,

Het is hier het eerste kindje, dus wat ik me afvraag: Wat en hoeveel kleertjes voorzien jullie voor de baby? En welke maatjes?

Voor mezelf kan ik wel goed inschatten wat ik nodig heb. Daarnaast heb ik een fantastische mama die gerust mijn was wil komen halen tussendoor. Zo moet mijn man dat niet doen. Maar ik zou wel graag voldoende mee hebben voor onze kleine pruts. Wat nemen jullie mee voor de baby?
  • hier geen maatje 50 gekocht.vind het zonde dat te kopen.
    dus start vanaf maat 56.en alles die in mijn valiesje zit voor haar is maat 56.

moest het echt broodnodig zijn dat ik maatje 50 heb, stuur ik dan mijn ma wel om enkele dingen. maar heb dit tot nu toe nog nooit moeten doen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld