juli babytjes

• ik heb vanmorgen ons meisje mee op de weegschaal genomen.
    4kg900 blush.gif . Een goed brokske. Ik noem het mijn dikkertje( mijn eerstedochter was een heel mager dingske)

Vandaag was het de kakapamper dag. Amaai ,da bleef maar komen. Het loopt er echt uit. En terwijl ik aan het verschonen was begon ze opnieuw. Zo heb ik 3 of 4 keer alles moeten opkuisen. Moest ze het in haar pamper doen, was de pamper te klein;(had onder haar poep doekjes gelegd zodat ik enkel de doekjes moest wegnemen.)
  • even een vraag ons meisje zit aan 6X 90ml
    om 6U/6u30-9u-12U30-16U30-20u-23U is elke dag wel een beetje anders van uur maar meestal vraag ze om de 3 en half uur... maar nu als ik haar flesje van 8heb gegeven is ze erna nog even wakker en dan valt ze lekker van zelf in slaap en dan moet ik haar dus telkens wakker maken voor haar laatste fles en die drinkt ze dan wel flink op maar dan slaapt ze heel moeilijk terug in... nu ben ik aant twijfelen of ik die laatste fles eens zou laten wegvallen of zou ik haar gewoon toch wakker maken?
    want ik vermoed dat ze dan tegen 4u s'nachts een fles gaat willen of wel slaapt ze misschien door tot 6 maar dan zit ze maar aan 5voedingen en dan zou ze elke keer 120ml moeten drinken maar ik mag al blij zijn als ze die van 90ml telkens uitkrijgt
  • Ik zou ze niet weglaten want ze hebben toch 6 flessen nodig, ik zou eerder haar uren proberen verschuiven zodat die van 8u naar 10u ofzo gaat.

Mijn ventje begint zn haartjes te verliezen, hij heeft heel veel haar (vooral achteraan echt lange haartjes <3 ) maar tis enkel vooraan bovenop dat hij ze verliest. Groeite dit vlug terug?
  • @ Roos, moeilijk he, om dat allemaal zo in te schatten wat nu eigenlijk het beste is. Ik ga van het principe uit dat ik Aspen eten geef wanneer hij erom vraagt maar dat principe wordt nu ook op de proef gesteld want ik heb de indruk dat hij echt iedere 2 uur om eten vraagt.

Wij hebben hier een niet zo lollige nacht achter de rug.
    Gisterennamiddag heeft Aspen de hele namiddag 'gejengeld' (zoals wij dat in Limburg noemen). Hij was echt precies slecht gehumeurd - misschien het warme weer. Hij wou zelfs niet dutten in de namiddag. Dan heeft hij terug wat geslapen van 22u tot 1u. En dan terug klaarwakker en zeuren tot 5 uur 's ochtends. En dan uiteindelijk toch terug samen geslapen tot 11 uur vanmorgen. Ik was echt knettergek deze nacht, want ik wist echt niet wat hij in hemelsnaam had, geen honger, geen vuile pamper, geen krampen ... pfff drunk.gif

Nu is hij terug een beetje aan het dutten, maar ook weer heel onrustig, ocharme. Hij is ook echt niet de blije baby die ik ken, eerder zo wat boos, slecht gehumeurd.

Fingers crossed dat deze nacht wat beter gaat ...
  • @ Piper, geen idee van dat haar. Hier hetzelfde, lang haar vanachter maar bijna zo'n kaal maanetje vanboven op z'n hoofd. Mijn vriend noemt hem 'Hare Krisjna'.
  • Haha hier is hij ons patertje goofy.gif

Alexis heeft de laatste dagen ook wel zeurmomentjes hoor, terwijl pampertje proper is, hij gegeten heeft etc. Denk dat het misschien de warmte is ofzo. Ik laat hem soms gewoon zeuren, dan stopt hij vanzelf.
  • een fles minder of meer maakt niet uit als ze maar aan haar hoeveelheid komt smile.gif kga haar direct een flesje geven en kijken tot hoelang ze slaapt smile.gif khb vndg al een beetje kunnen schuiven met haar voeding zodat ze nu haar laatste fles krijgt smile.gif
  • jaja,
    wat veranderen onze kleine prutskes snel hé!!

onze meid is al zo lief aan het lachen <3
    zo super om haar mooi lachje voor me te zien...
    smelt smelt...

verder gaat alles prima hier.
    onze huwelijksdatums staan ondertussen allebei vast.
    1 dec 2012 treden we al wettelijk in het huwelijk.
    en het kerkelijk huwelijk gaat door op 16aug 2014!!! bigsmile.gif
  • hier is de nacht toch goed gegaan 10uur flesje en geslapen tot half 5 dus zeker niet slecht smile.gif dus die laatste fles laten we weg en we schuiven gewoon een beetje met de flessen zodat ze toch rond 10uur dan nog aan een voeding komt smile.gif en ze drinkt nu ook ineens 110ml dus aan haar hoeveelheid zal ze wel komen smile.gif
  • sharon: proficiat.

hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de warmte?? Ons Hanne weent de hele dag. Van de warmte en de krampen. HEt enige waar ik haar mee kan sussen is de borst en onder de douche gaan. Maar ik kan moeilijk heel de dag met haar onder de douche gaan staan he,...

aahja, afwachten maar zeker en hopen dat het niet veel warmer zal worden vandaag
  • hier eigenlijk niet veel last ze slaapt nu wel meer in de dag merk ik met dit weer
    enkel gisterenavond was ze wat hangerig dus ben ik buiten gaan zitten met haar en dan was ze terug rustig maar ze heeft wel bijna geen kleertjes aan nu enkel een romper met spaghetti bandjes want ze zweet haar wel te pletter...
  • Ik laat de rolluiken allemaal laag, dus qua hitte valt het relatief mee. Hij heeft enkel een tshirtje aan maar heeft toch natte haartjes vh zweet. Ik leg hem op een handdoek in zn park en wissel regelmatig zodat hij koeler blijft. Af en toe een washandje over zn hoofdje ter verfrissing. Hij slaapt al de hele tijd, dus heeft er geen last van blijkbaar, wel drinkt hij iets minder nu.
  • de nachten gaan nu echt heel goed hier sinds ik de laatste fles nietmeer gisteren was de laatste voeding om half negen en deze morgend om 6uur was ze pas wakker! ik ben wel een paar keer gaan voelen als ze nog ademde enz want dit was ik niet gewoon hihi op naar de volgende nacht bigsmile.gif
  • vandaag met de 2 jongsten naar k&g geweest!
    beiden goedgekeurd! ute is nu 87cm en weegt 11.220kg
    aure 55cm en 4.890kg

ons aure heeft nog niet echt een ritme gevonden ivm eten...zit tussen de 3-5u tussen overdag (behalve op die extra hete dagen dan min om de 2u) en 's nachts tussen de 4-6u...ach het komt wel allemaal goed hé!

verder is onze meid al goed aan het volgen;lachen;eerste geluidjes komen ook al... <3
  • hoi hoi,

ons meisje is alweer flink veranderd...
    wat gaat het toch allemaal super snel vooruit hé!

sinds deze week blaast onze meid belletjes.
    en wat een hoop gezever dat daarbij te pas komt bigsmile.gif

ook de nachten worden beter en beter.
    ze slaapt een 6à8 uur door.
    wat een hele verbetering is met ons Ute.
    die slaapt nog maar sinds dit jaar,half januari, door!!

we genieten van onze 3prinsesjes!!

maandag opnieuw school,
    spannend!!! onze oudste start in het eerste leerjaar!
    benieuwd hoe het zal verlopen.

dat is alweer een nieuwe mijlpaal in haar en ons leven.
    want ik denk dat de mama er meer mee inzit dan zijzelf blush.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld