juli babytjes

• Piper: zo'n klein kindje kan je nog niet verwennen hoor. Pas als ze een 3tal maanden oud zijn beginnen ze dat te beseffen. En grootouders pakken heel graag hun kleinkindjes he. Ze zijn er zo fier op. Zeker als het een eerste is.
    Ik pak ons meisje nu ook meer dan ons eerste. Komt omdat ze zoveel last heeft van reflux en krampen.
    je gaat je nog heel vaak ergeren aan de grootouders, maar je moet altijd in je achterhoofd houden dat ze alleen maar het beste met jullie en je kindje voor hebben. Voro je het weet is hij eens ziek, en heb je opvang nodig. Je zal zijn dat ze als eerste zullen staan springen om op te passen.

Bij ons Elena was ik constant lastig omdat mijn schoonma weer iets nieuws gekocht had voor ons Elena. Ma dan werd ze eens ziek en moesten wij smorgens vroeg opvang zoeken. Toen we belden zei ze: breng ze maar in haar pyjama naar hier. Ik heb alles al klaar staan...(wij moesten smorgens vroeg niet nog alles bij elkaar gaan zoeken en we waren beide op tijd opt werk)
    sindsdien denk ik elke keer: aaghja.... Ze willen ze alleen maar verwennen bigsmile.gif

---

Ons meisje heeft echt enorm veel last van krampjes. Ik heb het gevoel dat ik alleen nog maar op water en brood mag leven. Vanalles wat ik eet, krijgt ze krampen. Ik moet nu meer op mijn eten letten dan tijdens mijn zwangerschap. Zucht.
    Ik heb al liters venkelthee op. Ze zullen er wel uitgroeien zeker bigsmile.gif
  • Lees hier wel vaak mee, maar heb de tijd niet om te reageren.
    Nu even geen Sofie op mijn arm dus kan weer een beetje typen.

Piper: knap dat je je kleine mannetje al achter kon laten bij je schoonmoeder.
    Hier was de oudte ruim 3 dat hij voor het eerst ging logeren en hij is nog maar een keer of 3 uit logeren geweest, onze dochter nu 1 keer en de 1 na jongste nog helemaal niet.
    Helaas zal daar over een 6 tot 9 tal maanden verandering in komen, dan zullen ze alledrie uit logeren moeten, maar dat verhaal komt straks.

Trezeke: Vandaag kreeg ik te horen op het CB dat het tot ongeveer 7 weken duurt die krampjes en dat ze nu op het heftigst zijn.
    Alleen ik persoonlijk heb er nooit om gedacht met eten, omdat het naar mijn idee niet echt heel veel uitmaakt.
    Sofie heeft ook heel erg last van krampjes, dat hebben de andere niet zo erg gehad als zij.
    Ik ben tot diep in de nacht in de weer met haar, omdat ze krijst van de pijn in haar buikje.

sorry dames verder ben ik het allemaal een beetje kwijt.

Hier een heftig weekje achter de rug met een achtbaan van emoties.
    Verleden week ben ik in het Sofia kinderziekenhuis geweest, omdat ons gevoel zei dat het niet klopte met het hoofdje van Sofie en dat gevoel had gelijk.
    Sofie heeft een craniosynostose en haar beide schedelnaden zijn dichtgegroeit (kroonnaden)
    Ze krijgt over 2 maanden een scan onder narcose en als ze tussen de 6 en 9 maanden oud is dan moet ze geopereerd worden.

de rest kom ik later nog wel vertellen, want ze is nu weer aan het krijsen en ga maar even naar haar toe.
  • Ik wou hem helemaal niet laten logeren zo vroeg, maarja ze bleef aandringen en ze woont om de hoek, dus kon niet blijven weigeren. Ik stond smorgens al heel vroeg terug om mn mannetje hoor wink.gif . Had nog minder geslapen dan wanneer hij bij ons is <3 .
  • Stimpy: gelukkig dat je je gevoel volgt en dat je even naar de arts bent gegaan. Ik ben daarstraks bij de apotheker druppeltjes tegen de krampen gaan halen en heb de indruk dat het betert. Hier ook niet geslapen vannacht door de krampjes.(anders slaapt ze al mooi 6 uur door).

Ik heb ons Elena heel snel uit logeren gebracht. Ze was 8 weken oud. en sindsdien gaat ze bijna elke maand minstens 1 keer bij moeke en vake slapen. Ze vindt dat geweldig en mijn schoonouders ook. Dat is zo 'ons' momentje. Gaan we samen eten, of cinema,.. nadien gezellig filmpje zien en dan lekker lang uitslapen. ZALIG!!!!! bigsmile.gif

Vandaag een dagje planckendael gedaan. Ons minimuisje heeft heel de tijd geslapen. Heb ze zelfs moeten wakker maken om te eten. ZALIG!!!!
  • Hier ben ik ook nog eens. We hebben een paar moeilijke dagen achter de rug met M. Ze deed niets anders dan wenen, van voeding naar voeding. Ik was al helemaal gek aan het worden... We zijn dan langs de kinderarts geweest en hebben andere voeding gekregen (tegen de krampjes), en nu is het weer een zalig kindje! Ze slaapt flink, eet goed, is tevreden, ... Echt dag en nacht verschil! Hopelijk blijft het zo!

@Stimpy: pff, da's ook schrikken zeg! Hopelijk ziet ze er niet van af! candle.gif
  • @ Stimpy, amai, da's wel schrikken. Wat had je dan precies gemerkt aan Sofia dat je gealarmeerd heeft ?

@ Piper, inderdaad ergerlijk als je schoonmama dat doet. Maar ik denk dat je van zo'n grootouder om de hoek echt nog veel voordelen gaat hebben, vooral eens dat je terug gaat werken. Om ergens te blijven slapen vind ik Aspen ook nog een beetje te jong. Maar ter compensatie breng ik hem regelmatig een paar uurtjes door de dag naar de oma. Da's toch veel leuker voor de oma ook, want dan is het kleintje soms ook wakker en kan oma ermee spelen. Anders dat voorstellen voor de toekomst ? Dan heb je zelf ook een paar uurtjes om even naar de stad te gaan of zo. Zalig.

Met Aspen alles ok, alleen wat meer krampjes dan gewoonlijk, maar naar het schijnt is dat normaal rond 6 a 7 weken. We hebben dit weekend een speeltapijt gekocht en we hebben zonet een half uurtje gespeeld erop waarbij ik hem echt aanmoedigde de speeltjes aan te raken, en zowaar, ik denk dat hij begon het door te hebben ... zalig.
  • Ik had trouwens nog een vraagje.

Aspen wil vaak tussen z'n flesjes door, ongeveer 2 uur na z'n flesje, precies opnieuw drinken. Het is dan net alsof hij honger heeft maar als ik hem dan een flesje geef, dan drinkt hij 30cc en valt hij in slaap. Het is dus eerder alsof hij een beetje flesje nodig heeft om in slaap te kunnen vallen. Een flesje melk klaarmaken lijkt me dan ook een beetje overbodig maar helemaal niks geven kan ook niet, want dan wordt hij hysterisch. Is er iets anders dat ik hem dan kan geven, een beetje thee of zoiets ? Water heb ik geprobeerd, daar trapt hij niet in.
  • legallybored miss wat venkelthee helpt ook tegen krampjes of wat suikerwater..
  • Misschien tijd om zn voeding omhoog te halen?
  • een fopspeen! misschien wil ie gewoon maar zuigen, en is het niet echt honger. ons meisje heeft ook veel deugd van haar fopspeentje om in slaap te vallen!
  • @ Piper, tja, ik weet het niet hoor. Hij is net overgegaan van 120 naar 150. We schommelen tussen 6 en 7 keer per dag. Zou eigenlijk 6 moeten zijn maar sommige kids hebben 7 nodig.
    Volgende stap zou 5X 180 zijn (zeker niet meer) maar dit zou pas vanaf min. 5 kg zijn. Morgen komt de vroedvrouw, zal het dan met haar bespreken maar vroeg me af of er nog babies waren met hetzelfde 'probleem'.
  • @ Lindsay, dacht ik ook maar Monsieur Aspen spuwt die consequent uit ... de kleine filou. Misschien nog meer aandringen met de fopspeen maar vinddat precies een beetje zielig ?
  • Er bestaat ook voeding die nog meer verzadigd, voor hongerige babytjes, misschien dat even navragen bij je vroedvrouw. Als Alexis heel hard huilt om zn tutje voelt hij soms niet dat ik hem er al terug ingestopt heb, doordat zn mondje te ver open is, dan moet ik ook even wachten goofy.gif .

Vandaag gehoortest gehad en hij hoort perfect. Ondertussen bijna 4kilo ook thumbup.gif . De vrouw van kind en gezin dacht dat het een meisje was door de naam 'je mag haar kleertjes uitdoen' goofy.gif . Kunnen ze niet ff kijken op hun papieren, daar moet toch staan dat het een jongen is. Nuja het went wel.
  • legallybored: ik denk ook dat het eerder om de zuigreflex gaat, dan echt dorst te hebben. Ons meisje doet dat ook. ALs ik veel tijd en zin heb, mag ze van mij dan eventje aan de borst om terug in slaap te vallen, maar anders probeer ik het ook met een tuutje.
    Ze neemt het in het begin ook niet aan, maar als ik even volhou, dan begint ze er heel hevig op te zuigen.(maar eerst wel uitduwen met de tong, braakneigingen,...) Het is zielig, maar nadien heeft ze er superveel geniet van. Een ander tuutje proberen kan ook helpen.
    verder zou ik ook venkelthee proberen. Heel erg verdund. Of bij de apotheker verkopen ze drankjes speciaal voor babytjes en kindjes,.. Korreltjes die je moet oplossen in water.

Hier zijn de krampjes iets minder sinds ik de venkeldruppels geef. Nog steeds maar 1 kakapamper om de 2 a 3 dagen, maar toch al veel minder gehuil. ALleen s'avonds weent ze veel.
    Vannacht heeft ze van 10 u tot 6u30 niet om eten gevraagd. Ik voel me dus iets of wat uitgeslapen.
  • Amai 1 kakapamper maar om de zoveel dagen? Hier een stuk of 6 per dag goofy.gif . Gele bolletjes haha bigsmile.gif
  • Vannacht eerste nacht in zn eigen bedje. Hem er daarnet ingelegd en hij was meteen vertrokken (terwijl hij al een hele dag lastig is). Tis best gezellig in zn bedje ook, hij heeft een klamboe rondom en een lampje die sterretjes geeft in zn 'tentje' <3 . We hebben ons een babyfoon met sensormatjes aangeschaft zo zijn we toch gerust content.gif .
  • Amai Piper, 6 kakapampers per dag ?!
    Hier eentje om de 2 dagen, zitten altijd precies 48 uur tussen.

Vandaag de vroedvrouw op bezoek gehad. Aspen is op bijna 8 weken exact verdubbeld in gewicht. Van 2,350 naar 4,7kg vandaag.

Ivm zijn 'eetprobleem' heeft de vroedvrouw de raad gegeven om gewoon de kleine beetjes melk die hij vraagt tussen de voedingen door te blijven geven. Wanneer hij dit dan consequent tussen iedere voeding doet is het tijd om naar 180ml te gaan.

Aspen ligt hier ook lekker te maffen in z'n eigen bedje. Ik heb zo'n camerababyphone. Zit wel geen sensormatje bij maar je ziet wel z'n adembewegingen. Zo'n camerading is echt wel tof.
  • Wij gaan dit weekend ons muisje in haar eigen kamer leggen. Heb alleen schrik dat ze grote zus gaat wakker maken(ze slapen naast elkaar). Voorlopig slaap ik dus nog met haar beneden. Ik op de zetel en zij in haar wiegje. Zo maakt ze papa ook niet wakker als hij moet gaan werken.

amaai Piper 6 kakapampers. En echte bolletjes. Hier alleen maar erg stinkiwinkie protjes...
  • Haha ja hoor hij kan er wat van. Hij is meestal al aan het duwen terwijl hij nog eet. Tzijn vaste gele bolletjes, nog nooit slappe kak gehad (of tis de eerste dagen na zn geboorte). Soms als ik zn pamper check is het er nog aan het uitkomen, dan wacht ik een beetje met zn beentjes in de lucht goofy.gif . Moet wel oppassen want meestal gaat dit met een plasje gepaard blush.gif .
  • hier doet ons meisje het super goed weegt nu op 7weken 3.300KG en 49cm
    de mensen denken dus nog steeds dat ze net geboren is haha bigsmile.gif
    de nachten gaan langer langer dus ikke heel blij haha bigsmile.gif meestal slaapt ze nu van half 11 tot half6-6uur en dan flesje en dan is nog stil tot 10 dus ik mag nie klagen smile.gif hier drinkt ze wel nog kleine flesjes hoor ik geraak precies niet verder als de 90ml en ben al blij als ze die opkrijgt maar ze komt goed bij dus ze zal wel een kleine eter zijn smile.gif
    hier hebben we een twee tot drie kakapampers per dag maar plassen dat die kan amaii !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld