juli babytjes

• Inge, welke pap geef jij?
    Wij gaven eerst nan pro 1, maar omdat ze nooit genoeg had overgegaan naar beba, en nu doet ze dat prima, 4u tussen de voeding.De beba is wel vrij dikke pap en moet hier speentjes van nr3 geven (van avent) omdat het door de 1 of 2 niet goed doorkomt en daardoor ook wel 45min aan het drinken was. Maar nu lukt het goed en drinkt ze een 20tal min. . Hier weent ze ook soms hard, maar helpt het echt om haar op haar buikje te slapen leggen of inbakeren. Soms is haar zuigbehoefte zo groot dat ze soms wel een tutje neemt er hierdoor ook rustiger word.
  • Fin om op deze manier nog wat info over onze nieuwe kids uit te wisselen.
    Aspen drinkt nu Nutrilon Omneo, 6 keer 120 ml + 6 schepjes.

Ik heb nog voorlopig nog een paar keer de vroedvrouw aan huis 1x per week en we herevalueren iedere week de voeding. Het is echt wel een toffe vroedvrouw en ze is zeer pragmatisch ingesteld dus als de kleine honger heeft raadt ze me aan van gewoon een dagje 7 flesjes te doen ipv 6.

Voorlopig moet hij nu wel even op 6 keer 120 blijven.

Hij is wel al megagoed bijgekomen. Op 5,5 weken van 2,350 naar 4 kg !

We zijn vorige week ook met ons nieuwe gezinnetje voor de eerste keer op vakantie geweest, een paar daagjes naar de nederlandse kust.
    Dat is echt megagoed meegevallen dus we voelen ons nu ook op ons gemak om misschien met kerst wat langer weg te gaan.

Mijn vriend is ook 6 weken thuis geweest bij ons, maar is dan op 1 augustus in een nieuwe job gestart. Zo die eerst 6 weken alle 3 samen was echt wel zalig.

Ik zou qua hoeveelheid voeding echt een beetje m'n gevoel volgen. Op vakantie voelde ik aan dat Aspen niet meer verzadigd was bij 105 ml + 3 schepjes dus heb ik gewoon verhoogd naar 120 en dit dan op maandag aan de vroedvrouw verteld. Je kan gewoon de grotere fles aanbieden en eens kijken of ze leeggeraakt ...
  • Fin om op deze manier nog wat info over onze nieuwe kids uit te wisselen.
    Aspen drinkt nu Nutrilon Omneo, 6 keer 120 ml + 6 schepjes.

Ik heb nog voorlopig nog een paar keer de vroedvrouw aan huis 1x per week en we herevalueren iedere week de voeding. Het is echt wel een toffe vroedvrouw en ze is zeer pragmatisch ingesteld dus als de kleine honger heeft raadt ze me aan van gewoon een dagje 7 flesjes te doen ipv 6.

Voorlopig moet hij nu wel even op 6 keer 120 blijven.

Hij is wel al megagoed bijgekomen. Op 5,5 weken van 2,350 naar 4 kg !

We zijn vorige week ook met ons nieuwe gezinnetje voor de eerste keer op vakantie geweest, een paar daagjes naar de nederlandse kust.
    Dat is echt megagoed meegevallen dus we voelen ons nu ook op ons gemak om misschien met kerst wat langer weg te gaan.

Mijn vriend is ook 6 weken thuis geweest bij ons, maar is dan op 1 augustus in een nieuwe job gestart. Zo die eerst 6 weken alle 3 samen was echt wel zalig.

Ik zou qua hoeveelheid voeding echt een beetje m'n gevoel volgen. Op vakantie voelde ik aan dat Aspen niet meer verzadigd was bij 105 ml + 3 schepjes dus heb ik gewoon verhoogd naar 120 en dit dan op maandag aan de vroedvrouw verteld. Je kan gewoon de grotere aanbieden en gewoon kijken of ze leeggeraakt.
  • @ Xanthe, ik geef ook nan pro 1, daarstraks na zijn eten moest hij onmiddellijk zijn tut hebben en heeft hij zich zonder ook niet meer content gedaan...

@ legally bored, bedoel je niet 120ml en 4 schepjes??? of doe je er echt 6 schepjes in??
    amai , kreeg je geen rare blikken of reacties;
    wij waren gisteren naar de mc donalds geweest, Raïz heeft de hele tijd geslapen, dus niet gehoord. Maar nog was iedereen aant kijken en zei er iemand gewoon hardop: "dat zou ik dus nooit doen, met zo een kleine baby naar de mc donalds gaan" disappointed.gif
  • Inge: er zijn mensen die niet weten hoe ze moeten reageren. Als jullie met jullie kindje naar de MCdo willen gaan, dan moeten jullie dat doen.
    ALs jullie hem rechtzetten stopt het huilen? Zou wel eens verborgen reflux kunnen zijn. WIj hebben het parkje van ons Hanne echt schuin gezet(langs ene kant de blokken er vanonder gehaald), omdat ze dus ook weent als ze plat ligt. ALs ze in haar maxi cosi recht zit, of in haar wippertje half recht zit, weent ze niet.
    Inbakeren helpt hier ook enorm tegen de reflux. Bij ons Elena had ik een gewoon laken/dekentje, maar nu heb ik een echte wikkeldoek gekocht. Dat ding is GOUD waard. in 2sec helemaal ingewikkeld en ze
    slaapt er snachts een 6tal uur mee door....

mijn ventje was na een week al terug aan het werk. Belangrijke sluiting opt werk waar hij moet bij zijn? Jammer, maar we wennen wel snel aan de 'drukte' in huis.

een vraagje aan de borstvoedingsmama's. Ik denk dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen vanmiddag in het restaurant. Ik vond het eten 'niet zo lekker' en toen ik thuis kwam had ik echt buikpijn en alle nodige gevolgen. Geef je met BV die slechte dingen mee aan je baby??? Ons Hanneke had net zo'n dikke platte pamper dat het tot in haar haar plakte. Gelukkig doen een badje en een wasmachine dan wonderen goofy.gif . Ma voel me al schuldig omdat kind er ook last van zou hebben...
  • Ik zou me zeker niet aantrekken wat iemand anders zegt of denkt hoor. Ik vind niet omdat onze kindjes nog klein zijn wij ons moeten binnen opsluiten, buiten komen met ons kleintjes is toch net goed. Hier ook al blikken gehad en reactie van dat het snel is dat ik er mee buiten kom, als ik hen dan antwoord of ze dan verwachten of ik me thuis opsluit verandere ze snel van mening.

Hier is het ventje steeds blijven werken, nog 1 week en hij is er 3 thuis. Dan kunnen we eindelijk eens genieten van ons 4tjes.

Hier moet ik sebiet naar K&G, ben eens benieuwd hoeveel onze meid is bijgekomen. Je kan dus ook een vroedvrouw contacteren ivm de voeding van je kind, dit gaat dus niet enkel om borstvoeding?

trezeke, heb daar eigenlijk geen idee van of je slechte dingen mee kan doorgeven door de melk, zou mss toch eens naar de dokter bellen, want zo te horen heeft ze er toch iets van opgenomen.
  • Doh, 4 schepjes dus ... geen 6 ! goofy.gif
  • @ Inge ... wat een stomme reactie kreeg jij daar in de Mc Donalds.
    We zijn vanaf dag 1 met Aspen eropuit getrokken. Op restaurant, shoppen etc. Je moet jezelf toch niet in huis verschansen omdat je een baby hebt ?

@ Xanthe, je kan een vroedvrouw ook gewoon bij KV laten langskomen hoor. 7 consultaties zijn gratis. Voor verlenging heb je een doktersattest nodig. Bij Aspen is het niet echt supernodig om de vroedvrouw 1x per week te zien, maar het geeft me wat gemoedsrust en het is een toffe die advies geeft dat me heel logisch en ok is, dus waarom niet.
  • Hallo iedereen!
    M is intussen al een weekje oud, ze doet het goed! Ze is eigenlijk heel braaf, weent niet zo veel. Ze drinkt meestal 7 flesjes van +/- 100 ml per fles, meestal eentje wat minder (50). 's Nachts laat ze mooi 4u tussen haar voedingen, overdag ook al eens 3u. Gisteren zijn we voor het eerst eens gaan wandelen met haar, het was zaaaalig! We hebben allemaal genoten van het zonnetje, wat doet dat toch deugd om eens buiten te zijn. smile.gif
  • Hier drinkt Alexis nog steeds 'maar' 100 en meestal laat hij nog een beetje over. Hij eet om de 3en half a 4u. 's Nachts soms om de 5u. Maar hij komt bij dus maak me er niet te druk in. Verder is het hier eten en slapen wat de klok slaat <3
  • hoi hoi,

gisteren babyborrel van ons meisje gehad. Was enorm leuk, maar zeer vermoeiend. WE kwamen s'avonds thuis en hadden precies gewoon een film gezien. Zo voelde de dag aan. Vandaga zijn we dan naar de babyborrel gegaan van een vriendin die een week later bevallen was.

Gisterennacht heeft ons meisje 7u tussen 2 voedingen gelaten. ZALIG!!! vannacht had ze dan weer wat meer last van de drukte van gisteren. Hopelijk vannacht terug een nacht als gisteren bigsmile.gif
  • hier zijn we ook nog eens
    ons meisje is al 6weken wat gaat het snel he smile.gif
    hier ook nog altijd flesjes van 90ml en 3schepjes pap en daar laat ze altijd ng 20ml van staan een kleine eter dus smile.gif
    maar ze komt goed bij ze begint echt van die dikke wangskes te krijgen hihi en de kleinste pampertjes beginnen eindelijk te passen hihi
    onze meid slaapt wel niet gemakkelijk in ik moet ze echt inwikkelen en vaak ook heel dicht tegen me houden
    voor de rest is het nog altijd een brave baby slapen en eten en rondkijken bigsmile.gif
  • Hier een slechte nacht gehad. M geraakte maar niet in slaap. Als ze gegeten heeft en een boertje gelaten, is ze heel rustig, dan leggen we haar in haar bedje en dan krijgt ze de hik. Eerst blijft ze dan nog kalm maar na een tijdje begint ze dan weer onrustig te worden en kan het slaapritueel van vooraf aan herbeginnen bored.gif .
    Het was wel de eerste slechte nacht, dus we mogen nog niet klagen hé. Maar ik zit er wel mee in dat mijn man vanaf woensdag weer moet gaan werken, volgende week is hij zelfs de hele week weg ('s nachts dus ook), en ik ben bang dat ik het niet ga aankunnen... sad.gif Zeker met onze grote meid erbij is het toch een heel stuk vermoeiender...
  • Ah Audrey, zie dat je van Kinrooi bent, ik ook...
    heb wel een zoontje, dus kan helaas niet veel met je kleertjes doen smile.gif
  • mmm was de dag van de bevalling al buiten en nog steeds krijg ik veel reacties.. ga gewoon met de kids overal heen hoor... denk morgen naar de speeltuin ofzo...
  • Ik ga nu ook veel meer buiten dan bij mijn eerste. Nog geen opmerkingen gekregen. ALe tis te zeggen. opmerkingen in de zin van: "amaai dat is nog een kleintje". Als je dan zegt 2 of 3 weken dan kijken ze eens raar. Maar met zo'n kindje moet je toch niet heel de dag binnenzitten. Dat heeft ook buitenlucht nodig.
    Ondertussen is ze al bijna 5 weken en zijn de 'opmerkingen' ook al iets minder.

Vandaag een verschrikkelijk dag achter de rug. Om 5u was ze wakker en ze heeft liggen wenen tot 2u. Krampjes. Nadien een hele dikke platte kaka pamper(het hing tot achter haar oren), en het huilen was gedaan. Verschrikkelijke opkuis, maar ben blij dat ze er vanaf is.
    Ben doodop nu goofy.gif
  • Hier ook een mama die gewoon "buiten komt" hoor.... Wij zijn de dag nadat ik ben thuisgekomen van het moederhuis vertrokken op vakantie tot volgende week zondag nog... zijn van hier uit een daguitstap naar planckendael geweest en naar de efteling... efteling was van tien s morgens tot sluitingstijd en dat was 12 uur s nachts... kids waren braaf geen last van moe zijn!! had er wel wat schrik voor want ze gaan hier allemaal om zeven uur bedje in... maar t ging heel goed.
    Geen slechte reacties gehad maar wel iedereen dat zei amai das een kleinte, kijk daar!! heb je dat gezien!!
    En onze uitstap naar planckendael was eerst met de auto naar station, daarna de trein op met overstap daarna de boot op tot in planckendael. allemaal super gegaan!

Jilente drinkt hier een 120 ml per keer... soms een beetje over.

Als we terug zijn van verlof kom ik wat bijlezen, hier slechte internetverbinding!
  • Vandaag met Aspen naar Keulen gereden om een vriendin te gaan bezoeken. Was megaleuk en Aspen was super super braaf. Dat ventje gaat volgens mij megagraag op stap, want hij is altij braver wanneer ze weg zijn dan thuis (niet dat hij thuis veel keet schopt hoor ...).
  • hoi hoi,

tjonge wat een reacties! we hebben er toch allemaal deugd van om buiten te zijn. zelfs onze allerkleinsten!
    het is mooi weer en daar moeten we elke minuut van genieten.
    hier blijf ik ook niet binnen hoor!!

hier doet onze meid het ook heel goed.
    het is alvast een rustigere baby dan Ute!

ik denk dat ze in haar groeidagen zit.want die wil precies de hele dag door bv krijgen... nu ja, we komen er wel door hé!!
  • Ik kwam ook na een week ofzo naar buiten met hem. Je kan hen toch moeilijk thuislaten als je ergens naartoe moet he bigsmile.gif .

Alexis heeft gisterennacht bij mijn schoonmoeder geslapen (ze drong aan) en nu is hij al een hele tijd lastig,wil de hele tijd opgepakt worden. Ik had haar nogthans gezegd hem niet op te nemen bij de minste kreun en na zn boertje hem terug te leggen, maar dat deed ze dus duidelijk niet. Toen we hem gingen omhalen liep ze rond met hem op haar schouder, dus ik dacht hij heeft net gegeten, maar dat was al 2u geleden. Ik zit nu met de gebakken peren natuurlijk want moet het hem weer minder gewoon laten worden.

Dat haat ik dus, ik weet nog altijd wat best is voor hem, ondanks ze zelf 3 kinderen heeft.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld