juli babytjes

• Hallo dames,

Het forum valt precies een beetje stil nu de meeste babytjes geboren zijn. Hebben jullie zin om in deze topic te blijven babbelen over het wel en wee van onze babytjes? Het lijkt mij leuk om van jullie te horen hoe de kindjes het stellen, wat ze eten, of ze goed slapen etc. En zo kunnen we ook wat ervaringen uitwisselen hé!
    smile.gif

Wij gaan vandaag naar huis, ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan! Het zal toch weer aanpassen zijn denk ik, ritme vinden. En zien hoe het gaat met de grote zus. Ze zal pas nu gaan beseffen dat het babytje er vanaf nu altijd zal zijn! bigsmile.gif
    Hoe is dat bij jullie gegaan? De reactie van de oudere kindjes op de baby?
    Onze oudste meid is nu 2 jaar en 9 maand.
  • Hier geen andere kindjes wel 2 katten bigsmile.gif Ze snuffelen soms even als hij te eten krijgt, maar zijn dan vlug weer weg.

Gisteren had hij een lastig dagje drunk.gif Niet veel willen eten, daarna ook niet slapen en een hele tijd huilen. Vannacht en vandaag het tegenovergestelde bigsmile.gif . Voor de rest een echt lief ventje hoor <3 .

Ik ben overgestapt van Nutrilon 1 naar Nutrilon AR en hij geeft niet meer terug content.gif wel drinkt hij véél trager, maar is wel rustiger erna.
  • Hier is grote broer supertrots op zijn zusje, en word ze steeds overladen met tal van kusjes. Soms vraagt hij ook wel eens negatieve aandacht, vooral als we bezoek over de vloer krijgen. Dan word hij heel wild en steekt dan veel kattekwaad uit, nu wel niet naar zijn zusje toe.

Onze kleine meid doet het best wel goed, enkel een beetje op zoek naar de juiste voeding. Eerst kreeg ons meisje de borst, maar daar wou ze om het half uur a uur steeds aanhangen, best vermoeiend als hier nog een kereltje rondloopt, ook met de kloven en borstontstekening en vooral omdat er bijna al men tijd naartoe ging besloten om over te gaan naar flesjes. Eerst kreeg onze meid nan pro, maar omdat ze hier ook nooit een verzadigend gevoel van kreeg en steeds veel wou eten overgegaan op beba. Nu gaat het iets beter. Nu nog wel het probleem met de spenen omdat dit dikke pap is gaat hij er veel moeilijker door. Wij gebruiken avent flesjes. De 1-2-3 speen komt teveel uit, dan verslikt ze zich, de nr 2 moet ze ook best veel moeite bij doen en de nr 4 verslikt ze zich in.
    Slapen doet ze eigenlijk best goed, soms is ze door de dag een uutje of 2 wakker en dan valt ze in slaap, s nachts drinkt ze meestal een flesje en slaapt ze direct verder. Hier krijgt ze haar laatste flesje rond 21 a 22 uur en slaapt dan tot ongeveer 2u dan tot 5 a 6 uur. Dus haar nachten doet ze best goed.
  • Zijn jullie dat kraambezoek ook zo beu? Hier loopt het de spuigaten uit! Mensen blijven dan wel 3 a 4 uren en Alexis kan er blijkbaar niet goed tegen want dan krijgt hij een huilbui sad.gif . Ik ga dan gewoon naar boven met hem, maar mensen snappen de clue niet echt blijkbaar. We spreiden het bezoek wel maar het is nu am bijna 2 weken dat je moet zorgen dat je thuis bent enzo en je moet schikken. Eal blij zijn als het nieuwe ervan af is!
  • Zonet een roze pyjama gekregen van bezoek tired.gif ( het is een jongentje btw )
  • goed idee om zo contact te houden!

hi piper... altijd leuk he kleertjes krijgen volledig naar je smaak en naar het juiste geslacht wink.gif

hier zijn er ook altijd enkelen die erin slagen kleren te vinden uit de jaren stillekes...

ons meisje doet het hier voorlopig heel goed.

onze grote zusjes zijn allebei superlief voor ons kleinste prinsesje.
    al moeten we Ute ook goed in het oog houden.haar liefde komt soms iets te hardhandig uit.ze leert het wel...
    maar vind het super ze bezig te zien!!
    echte mini-mama's <3
  • hier heb ik ook kleertjes gekregen waar ons meisje dus geen plezier van zal hebben shocked.gif
    zomerkleedjes en kleertjes maat 62-68 terwijl iedereen wist dat ze een prematuurtje was
    ze verzuipt nu nog in maatje50..
  • piper: geweldig. Een roze pyjama voor een jongen. Dat is zo precies van geen moeite willen doen om iets gepast te zoeken.
    Hier hebben we weinig last van bezoek omdat we een babyborrel doen. Al het bezoek dat niet kan komen naar de babyborrel nodigen we pas NA den borrel uit.

Roos: die mensen hebben dat al voor volgende zomer gekocht wink.gif . Verschrikkelijk als ze kleren kopen die niet op een lijst staan. Bij ons eerste hadden wij het tekstje 'in kleertjes hoef je mij niet te hullen,...' op het geboortekaartje geschreven omdat we schrik hadden voor de keuzes van de mensen. Met wat sommige mensen dan toch nog afkwamen,... BAH!!!

Ons meisje is vandaag 4 weekjes oud bigsmile.gif . Zo snel dat het gaat.
    De BV verloopt heel vlot(ondanks de problemen in het begin), en snachts slaapt ze al mooi door <3
    Alleen heeft ze heel last van overgeven. na elke voeding geeft ze 2 a 3 keer terug thumbdown.gif

grote zus doet het ook heel goed. Heel fier. Alijd willen pakken en kusjes willen geven. Soms ook eens wat jaloers en negatieve aandacht vragen. Maar dat negeren we.

ik ga er eentje eten geven want die vraagt alweer (anderhalf uur geleden) eten!!!

DOEI wave.gif
  • Hier is het ons eerste kindje, dus geen ervaring met de andere kindjes...

Piper, we hebben 3 weken aan een stuk door elke dag bezoek gehad, en soms wel meerdere per dag upset.gif
    op sommige momenten had ik echt moeite met mijn ogen open te houden
    tired.gif

ik snap het dus echt niet met onze kleine Raïz, hij kan nergens alleen liggen (park, relax, wiegje) zonder te huilen constant, tenzij hij al in een diepe slaap is en dus niet beseft dat hij alleen ligt....pff echt om gek van te worden thumbdown.gif
    gelukkig valt hij 's nachts meestal tijdens zijn flesje al in slaap en kan ik hem dan toch neerleggen, soms volgt dan wel nog een uur gehuil, maar valt dan van vermoeidheid in slaap!

Af en toe krijg ik dan ook het gevoel dat hij nog honger heeft, want als ik hem zijn tutje geef is hij wel stil, of zou dat gewoon om te zuigen zijn, geen idee ?!? ponder.gif
  • @Inge: hoeveel geef je hem? De KA zei ons dat we zeker moesten zien dat M geen honger had. Ze drinkt nu al flesjes van 100 en volgens de KA mogen we zelfs al meer aanbieden, terwijl ze nog geen week oud is. Bij ons eerste dochtertje deden we dat niet en volgden we de richtlijnen allemaal strikt op, en ik denk nu ook nog steeds dat zij weende omdat ze nog honger had. Nu geven we gewoon wat ze wilt, en het gaat echt veel beter. Probeer eens, je weet nooit dat het helpt...
    Inbakeren kan misschien ook wel helpen. Dat heeft de verpleegster in het ziekenhuis al eens gedaan met M toen ik haar ook niet in slaap kreeg.

@Piper: amai, bij jou is het daar precies wel druk hé! Hier valt het mee. Ik wil ook niet te snel bezoek. Bij E hebben we dat wel gedaan en ik beklaag mij dat nu. Ik heb liever dat ze komen als we al een beetje onze draai gevonden hebben. Ik denk sowieso dat we heel wat minder bezoek zullen krijgen omdat het het tweede is.

E is hier wel blij met haar zus, maar het is niet zo dat ze er veel mee bezig is. Minder dan ik gedacht had eigenlijk... Maar op zich is het iet zo erg, liever dat dan dat ze constant negatieve aandacht zou vragen. Soms gebeurt dat wel eens, maar eerder sporadisch.

Vraagje: wie van jullie doet postnatale kine of heeft hier ervaring mee? Ik zou dat precies wel willen doen deze keer, kwestie van alles een beetje te verstevigen.
  • @inge, zoals mammie zegt: hem helemaal inwikkelen. Hier heeft hij af en toe een momentje dat hij huilt zonder reden (pamper ververst, nog geen etenstijd, tutje in aanslag), als ik hem dan goed inwikkel ( zn armpjes naast hem leggen en rollen maar bigsmile.gif ) dan wordt hij rustig en hoor je hem niet meer, dat geeft hen een veilig gevoel. Heb die tip gekregen van een moeder van 5 kindjes en ben haar echt dankbaar wink.gif .

Zonet nog een lading kleertjes gekregen drunk.gif . Kleertjes in maat 74 met korte mouwen allemaal upset.gif . Ik snap dat ae niet te klein durven gaan maar kan hem toch moeilijk een shortje en hemdje met korte mouwen aandoen in de winter he... Gelukkig ken ik veel zwangere vrouwen die er wel wat aan zullen hebben maar dan nog. Koop dan een pak pampers ofzo, want nu is het weggesmeten geld.

Toen we uit het ziekenhuis vertrokken dronk ons ventje vlot 100 maar nu met die AR al blij als hij 70 binnenkrijgt. Hij valt in slaap en krijg hem met geen stokken wakker! ( porren helpt ook niet blush.gif )
  • Ik geef hem 120 + 4 schepjes... dokter van K&G zei dat dat voor zijn gewicht ( nu 3.700) al veel was, en hij komt ook meer bij dan gemiddelde baby's (was bij geboorte 3.290)
    zou ik hem dan toch nog sneller eten geven? alvast bedankt voor de raad mammie

Inbakeren hielp de eerste dagen in het ziekenhuis wel, maar nu word hij daar boos van, hij moet zijn armen precies kunnen bewegen, en hij bewoog altijd zo hard dat zijn armen er toch uit waren.

Soms huilt hij zo hard dat hij helemaal rood wordt en stopt met ademen.
    nu heb ik van mijn schoonouders gehoord dat mijn man dat ook deed, wel toen hij ouder was, gooide hij zich op de grond en stopte met ademen van woede goofy.gif
    heeft nog iemand dit??

PS nu heb ik hem net eten gegeven, hij heeft er 3 kwartiers over gedaan, en niet alles op gekregen, viel in slaap ook tijdens eten, leg hem in parkje en even later weer huilen disappointed.gif
  • Ai Inge, weer aan het wenen? Blijkbaar heb je al heel wat tips uitgeprobeerd. Als je denkt dat hij nog honger heeft zou ik toch eens proberen om wat meer aan te bieden en zien wat het geeft. Ik ben natuurlijk geen dokter hé. Maar wij mochten van de kinderarts bij ons lichtgewichtje van 2,9kg toch ook al 100ml geven... Eventueel eens vragen aan de kinderarts? K&G is meestal nogal strikt in de richtlijnen...
    Je kan ook eens proberen of hij niet graag op zijn buik slaapt? Dat wordt natuurlijk afgeraden voor wiegendoodpreventie, maar overdag ben je er toch bij hé. 's Nachts zou ik dat misschien ook niet direct doen, maar overdag mag dat toch al eens.
    Proberen zou ik zeggen, alles is beter dan zo'n baby die constant weent, daar word je zelf ook niet gelukkig van hé...
  • Nog iets: geeft hij dikwijls terug? Zo ja: eventueel eens proberen om zijn parkje wat schuin te zetten (vooraan blokken onder de poten).
  • Heeft hij geen krampjes? Hier doe ik af en toe wat balyfen druppels in zn flesje. 3 kwartier lijkt me ook echt wel te lang. Normaal moeten ze in 15 a 20 minuten gegeten hebben (ik geef hem zelf wel 30minuten omdat hij de hele tijd in slaap valt). Of kan het aan de spenen liggen bij jou?
  • oef, hij is eindelijk in slaap gevallen.. content.gif
    Nee, hij geeft nooit over eigenlijk!

In het begin dachten wij ook dat het krampjes waren, dus deden we ook altijd colikind-druppels in zijn fles...

Maar volgens mij zijn het geen krampjes, want als je hem dan oppakt, stopt hij met huilen, is volgens mij gewoon puur aandacht devil.gif
    en daar wil ik niet aan toegeven tongue.gif

Jeetje Mammie, jouw kleine drinkt echt veel dan ja bigsmile.gif

Zijn jullie mannen direct gaan werken eigenlijk?? hier is mijn man 5weken thuis, dus daarover heb ik echt geen klagen, heb er nog veel hulp aan <3
  • Ohja over de tut Piper, dit dacht mijn man ook al, dat hij teveel uitgeput word van tut nr 1 van avent.
    daarom hebben we 2tutten van nr2 gekocht, waar we dan mee afwisselen, dat gaat iets sneller binnen... wel heeft hij na elke voeding de hik, heeft jullie baby dat ook?
  • Ha ja dat heeft hij ook! In mn buik had hij ook vaak de hik <3 Mijn vriend is ook 5 weken thuis, ideaal he vr die eerste weken bigsmile.gif
  • @Inge: M heeft ook heel dikwijls de hik na het voeden, normaalgezien hebben ze daar niet echt last van, maar ik vind het zelf ook heel vervelend omdat je ze dan moeilijker kalm krijgt hé.
    Als het wenen niet betert, zou ik toch eens advies vragen aan de kinderarts.
  • Mijn man is nu nog een week thuis, dan weer gaan werken. Ben eens benieuwd hoe het dan zal lukken...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld