Doopsel

• Hallo iedereen,

Ik en mijn man wouden onze zoon laten dopen, hier in de streek is dat de gewoonte en mijn schoonvader is nogal katholiek.

Is hier nog iemand van plan de baby te laten dopen, of bezig is met de voorbereidingen? ik probeer zo stilaan in actie te schieten maar de inspiratie voor eventuele uitnodigingen, teksten, geschenkjes voor de gasten enz blijft een beetje achterwege.

Alle ideetjes zijn welkom!! wink.gif
  • Voor mezelf is het eigenlijk niet zo belangrijk, maar mijn vriend wil ook dat ons zoontje wordt gedoopt. Ik heb daarom vandaag de datum vastgelegd in samenspraak met de pastoor voor 16 september. Is ook de dag van de babyborrel dus dit komt perfect uit.
    Qua muziek hebben we onze keuzes reeds gemaakt, maar qua tekstjes ga ik gewoon eens horen wat de pastoor voorstelt. Zelf ben ik niet zo creatief op dat vlak.
  • Hier hebben wij ook een datum vastgelegd: 14 oktober.

Ik sta er ook niet op dat hij gedoopt wordt, maar ik wil niet dat hij uit de boot valt later in de klas, en dat hij gewoon zijn communie kan meedoen met de andere kinderen als hij dat wil.
  • Hi moet ik ook nog eens navragen. Voor mij hoeft het allemaal niet, maar mijn vriend staat erop. En aan mijn kant van de familie zouden ze het toch ook paar erg vinden tired.gif . Ik hou het klein, enkel familie en organiseer thuis wel wat.
  • hier worden de kids ook gedoopt!

ik denk dat ik ze ergens in feb zal dopen.

geschenkjes geef ik niet. enkel aan de peter/meter
    hier is het ook altijd in intieme kring.
    grootouders en onze broers met hun gezin.
    de eerste keer met een bbq erbij
    de 2de keer taart en daarna belegde broodjes.
    ik denk dat het deze keer hetzelfde zal zijn als de 2de keer.

hier krijgen we van onze diaken altijd een boekje mee met verschillende tekstjes erin/heb ook via internet enkele teksten opgezocht. en zo de boekjes samengesteld(met de tekstjes die ik het mooiste vond)

dit is wat de volgorde die we gekregen hebben van onze diaken:
    - welkom
    - naamgeving
    - kruisje
    - zegening van de zintuigen
    - samen bidden
    - bijbelse lezing
    - geloofbelijdenis
    - belofte ouders
    - belofte peter/meter
    - handoplegging
    - doop met water
    - zalving met olie
    - doopkleed
    - doopkaars
    - voorbeden
    - onze vader
    - toewijding aan maria
    - bezinning
    - zegen en zending

tja heel wat puntjes hé! maar ik heb eigelijk nooit grote tekstjes gekozen. de doop duurde al bij al een groot halfuur.
  • hier zal den doop pas voor volgende lente zijn smile.gif
    normaal was ik pas vr augustus uitgerekend moest ik geweten hebben da ik zo vroeg zou bevallen hadden we het in september gedaan smile.gif
    maar ik wil toch graag schoon weer dus zal hetvolgend jaar voor in mei ofzo zijn smile.gif
    wij nemen altijd een zaal en geven dan een bbQ en taart
    bij de zoon was het koud buffet maar dat zie ik niet meer zitten een bbq is veel gemakkelijker smile.gif
    wij zitten ook altijd met zeker 50personen
    hier komt de pastoor tot in de zaal dus iedereen is er bij als ze gedoopt wordt en zo moeten we ook niet heen en weer rijden smile.gif
  • Onze meid is gedoopt op 05 aug, ze was toen net 5 weken oud.
    De reden dat het zo snel was is omdat ik in de zomer wou omdat we het dan door diaken konden laten doen in de tuin bij mijn schoonouders. Die hebben prieel en het was super! Mijn stiefzoontje kon vrij rondlopen, met zijn auto's spelen en af en toe kwam hij zijn zusje kusje geven! Echt super dag gehad.
    De peter doet sport en is trainer van meerdere groepen handbalspelers en zijn kinderen spelen handbal dus moesten we daar ook naar kijken aangezien het seizoen in augustus terug begon en die het ganse jaar door een gans weekend bijna bezet zijn. Ook het feit dat zijn 2 dochters in co-ouderschap bij hem zijn maakte het er niet eenvoudiger op. Daarom laatste vrij weekend van iedereen, lekker weer, lekkere bbq en iedereen gelukkig.
    het boekje maken was minder maar ja, dat nemen we erbij.
    Heb een prachtige kaars laten maken met haar naam op en haar geboorte en doop datum op. Mensen van de kanten van Dendermonde, super adres voor kaarsen!
  • Bedankt voor de reacties ondertussen!! wink.gif

hier hebben we na lang wikken en wegen toch ook nog mijn opa's/oma's en tantes en ooms uitgenodigd, zit ik op zo'n 40 personen..

We kunnen via mijn oom de voetbalkantine gebruiken gratis, en ik ga koud buffet laten komen.
    Mijn ouders zouden de helft sponsoren omdat zij percé mijn grootouders erbij wouden.

Voor de viering zelf moet ik nog altijd naar de pastoor om het te bespreken upset.gif
  • Bij ons zal het ook volgende lente zijn, mijn voorwaarde, dan heeft Yasmin er zelf wat aan en kunnen we financieel nog wat bekomen (vorig jaar getrouwd). Mijn man staat erop om haar te laten dopen na al de miserie die we hebben gehad met Yasmin. Gewoon uit dankbaarheid dat ze nog leeft. Hij wil gaan uit eten heel weinig volk (meter, peter, andere kinderen en grootmoeder), ik wil het dan liever goedkoper en met alle mensen die ons zo hard gesteund hebben. We zijn er nog niet uit.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld