BABYBORREL

• de babyborrel hier is enkel dessertbuffet en we schrijven op het kaartje van 14-18 uur maar ja dat einde kan uitlopen he hier wordt er achteraf dan wel niks meer voor avondmaal gegeven
    de keuze van drank is de basis geen cava of champagne
    voor het dessertbuffet gaan we zoveel mogelijk zelf bakken (beetje mensen ook inschakelen vb de oma's en opa's broers en zussen) normaal hebben we zelfs 3 mensen voor de bediening
    cake enz zouden we halen in de colruyt je hebt daar ook lekkere dingen

bij mijn zus hadden de mensen die naar het moederhuis kwamen een klein cadeautje mee en dan de rest kwam met de babyborrel de mensen komen idd niet graag met lege handen toe he

qua prijs weten we het niet enkel huur zaaltje is denk ik 150 euro
    tja zal niet zo goedkoop zijn maar ja we hebben het er voor over
    grts
  • Als je een goed bij je gemeente gaat informeren kom je soms goedkoper uit met zaaltjes, bv parochiezaaltjes enzo..

Vergeet ook niet dat het zomer is mss buiten iets organiseren?

Ik ben helaas niet zo'n baktalent, heb deze week soesjes proberen maken en dat was een redelijk fiasco blush.gif de soesjes waren zo gerezen dat het precies boules de berlines waren, die na 5 min in elkaar zakten.. De vulling was superlopend dus het liep er gelijk terug uit thumbdown.gif
  • Wij gaan het in onze tuin doen. Wat tenten buiten zetten (omdat het Belgische weer niet te voorspellen is), tafels en stoelen en indien nodig van die terrasverwarming lenen van familie.
  • amaai, als ik dit zo lees geraak ik er echt niet aan die prijzen.
    We doen elk jaar een zomerfeest. (combinatie verjaardag dochter) als ik zie wat me dit kost, aan drank (cava7/fles) witte en rode wijn (kratjes) en frisdranken, eten en hapjes kom ik echt niet aan jullie prijzen,

springkasteel betaal ik al 150 voor (wel gebracht en afgehaald maar krijg dat ding onmogelijk in mijn auto).

vorig jaar huurden we een chocoladefontein, prijs 350 (koekjes, marshmellows en fruit inbegrepen)

dan de tijd die erin kruipt, naar auchan rijden,
    bistrotafels huren (is gratis aan de stad maar je moet er de vrijdag al om, de maandag terug) dus gesleur in de auto dan naar huis brengen want zaaltje kan je nog niet binnen op vrijdag aangezien je het pas voor de zondag huurt
    ava vind ik ook niet zo goedkoop wat rol tafelkleed betreft.
    dan decoratie
    om dan alles thuis te stockeren en de zondagochtend ermee naar het zaaltje te rijden, meer dan 1x want krijg niet alles in mijn auto
    (drank, bistrotafels, deco, bestek & borden, glazen etc...)

hier is het wel zo dat man altijd werkt dus moet ik wel alles alleen doen, dan denk ik nu met zo een klein ukkepukje erbij, die dan moet eten, wie weet wat reflux , na een zware bevalling (stel me nog altijd mijn laatste voor) dan een dochter van 8 die zucht en blaast als we boodschappen doen, pfff neen hoeft echt niet voor me.

bediening, op die 7 feesten dat we nu zelf georganiseerd hebben hebben we zelf nog geen 10min kunnen stilzitten, bedienen of zelfbediening hebben we ook al gedaan, laten die kids alles vallen dus dweilen dan maar, alles uit halen voor eten, taart en koffie geven na de apero, Hebben al eens een taart gehad met een foto, hadden die aan de kant gezet waar kinderen niet moeten zijn! had dus 1tje de weg gevonden en zijn vingers eringestoken in die ogen & mond. Pfff . Dan krijgen we de drank niet snel genoeg gekoeld want is het prachtig weer.

Je leest, ben heel enthousiast om alles nog zelf te doen. wink.gif.

Dan hebben we het nog niet gehad over de familiekwesties. Mijn ouders moet je dus al niet samen zetten, ook niet na 35jaar gescheiden zijn, mag je daarin gaan bemiddelen

Dus hier hebben we na veel twijfel en rekenwerk gekozen voor op locatie een feestje te geven, veel centen maar ik zal rust hebben en kunnen genieten.
    springkasteel doen we niet, er is een tuin ze kunnen spelen met elkaar, de meesten hebben thuis ook een mega trampoline dus denk ik dat ze al genoeg gesprongen hebben. (zijn wel bijna allemaal lagere school kinderen)
    zal wat papier en kleurtjes meebrengen voor de kleintjes (2 of 3 kindjes)

nu chapeau dat jullie dit kunnen voor die prijzen, maar ik vind het altijd ook duur uitkomen dat zelf doen, oké we hebben dan wel veel over en kunnen veel dagen hetzelfde eten wink.gif
  • Hey,

Ik ben uitgerekend op 14 juli 2012, maar mijn keizersnede wordt waarschijnlij gepland op 4 juli 2012!

Nu heb ik een zaal vast gezet voor zondag 26 augustus, dit in verband met het verlof, wil liever iedereen in één keer op de babyborrel en niet weer zoveel mensen thuis!!

Wat denken jullie is er te veel tussen of wanneer plannen jullie de babyborrel?
  • @ikke: ik zit in net dezelfde situatie als jij: uitgerekend 14/07, maar geplande KS op 4/07 wink.gif !
    Wij kiezen deze keer ook voor een babyborrel. Bij de andere twee hebben wij dit niet gedaan, maar dan krijg je met mondjes maat iedereen over de vloer en dan is het ook telkens drank/koffie uitzetten, taartjes halen, enz. 't Is trouwens tegen dan vollop zomer en wij plannen ook een paar weekjes aan zee. Dus, wordt het deze keer een babyborrel.
    Wij gaan die op zaterdag 25/08 ofwel op 01/09 houden in de tuin met tenten. Ons plan is om taarten te bakken en de mensen dus een dessertje te geven. Voor drank denken we aan koffie, maar ook eventueel een glaasje van iets.
  • ikke,

hier wordt de babyborrel op 8 sept gegeven. en ben voor 6 juli uitgerekend.

nu bewust gekozen om de borrel iets later te geven eigenlijk.
    mijn oudste was 2weken oud, de 2de was 4weken oud.

deze keer wil ik zelf iets uitgeruster de babyborrel ervaren.

dus meid, geef je receptie wanneer jij denk dat je het beste vind.
    te laat is het zeker niet hoor.
    want je moet idd rekening houden met alle vakantieperiodes hé.
    bouwverlof loopt tot na 15 aug. dus ervoor zijn er velen idd nog op vakantie hé.
  • Hier uitgerekend op 20 juli en babyborrel is op 2 september. Dus ongeveer 6 weken later. Op dag van babyborrel zijn we ook 1 jaar getrouwd dus die datum konden we niet laten schieten.
    We hebben parochiezaaltje vastliggen, maar voor eten en drinken moeten we nog eens vanalles bekijken. Ik volg dit onderwerp zeker nog verder op voor ideetjes.
  • @ Jora, wij zijn voor 21 juli en onze borrel is 1 september.. maar hier was de reden dat ik 2-3 maand te lang wachten vind voor spulletjes van de geboortelijst. Als ik nu 2 weken overtijd ga is ze 4 weken.. en beval ik 2 weken te vroeg is ze 8 weken.. leek me ideaal wink.gif

Van hapjes en dergelijke kan je hieronder al wel wat ideetjes terugvinden wink.gif

Groetjes

Ellen
  • oef ik dacht al dat wij vroeg waren met de babyborrel, bij ons gaat het doorgaan op 26 augustus, om het toch maar in de zomervakantie te organiseren, je weet nooit wat het weer gaat doen in september. Wat we gaan serveren weten we nog niet, maar voor te tappen kandidaten genoeg en als dessert geven we aardbeienijs, het kon ook smurfenijs zijn goofy.gif
  • Wij zijn dan uiteindelijk toch gezwicht voor het comfort en hebben de babyborrel georganiseerd in een hele mooie feestzaal.
    Uitgeteld voor de 17de juli, babyborrel (en de doop indien dat past) gaat door op 16 september. Ik wou eigenlijk 2 weken vroeger maar dat paste niet in Madam de schoonmoeder haar agenda.
    Dus om de lieve vrede te bewaren ....

Wij hebben de borrel tussen 15 en 18 uur, dus een forfait van 3 uur en dat kost 26 per persoon (slik, duur, ik weet het, maar dit was een van de goedkoopste die we konden vinden in een feestzaal).
    Hiervoor hebben we een drankenforfait, amuses opgediend door kelners, groentjes, grissini en parmaham op de tafels, een kaasbuffet en een dessertbuffet.
    Tevens gebruik van de zaal en de tuin inbegrepen (en de tuin is enkel toegankelijk voor de gasten van de feestzaal).
    Gaat ons ongeveer 2000 euro kosten hebben we berekend (als iedereen komt) maar mijn ouders sponsoren gelukkig.
  • organiseren babyborrel

In het organiseren van een babyborrel kruipt enorm veel tijd en werk! Wij deden beroep op Paris Royal voor de verzorging van het eten, originele ideetjes. Wij waren in elk geval zeer tevreden! Ik kan de link niet delen blijkbaar, maar zeker eens opzoeken! (Traiteur Paris Royal)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld