zweten

• Hoi,

Mijn Baby Veerle is 7 weken oud. Sinds gisteren hebben mijn man en ik ontdekt dat ze wel eens last kan hebben van zweethanden.
    Echt warm kleden we haar niet aan, want ik heb al meerdere keren de opmerking gekregen 'of dat meisje geen hemdje aanheeft' (ikzelf vond het tot voor kort echt wel te warm voor onze kleine meid).
    Zijn er nog mensen die dit opgemerkt hebben bij hun baby? Wijst dit op iets of hoeven we ons geen zorgen te maken?

Alvast bedankt,
    Katrien en Veerle
  • Hoi Katrien,
    Mijn kleine meisje heeft precies hetzelfde hoor: zweethandjes en zweetvoetjes (gelukkig stinken ze nog niet wink.gif !) Sterker nog: ze heeft zelfs last van 'tenenkaas'. Vooral in die hitte had ze er veel last van: 4 uurtjes na haar badje zaten er al weer kleine vuiltjes tussen haar teentjes. Waarschijnlijk huidschilfertjes die gaan klonteren door het zweten...?
    Hoe het komt en hoe het voorkomen kan worden, weet ik ook niet. Misschien komt het wel, omdat ze haar handjes heel de tijd gesloten houdt; heb ikzelf ook, als ik heel lang een vuist maak. Ik weet wel, dat ik haar met die warme dagen soms alleen in haar luiertje liet liggen, omdat ze anders warmte-uitslag kreeg.
    Nu het wat kouders is (huh, scheelt 15 graden), heeft ze soms koude handjes (haar voetjes blijven kleine zweetvoetjes), maar ze is nu dan ook verkouden. Arm klein ukkie.

Zolang de temperatuur van Veerle rond de 37graden blijft, is er niets aan de hand hoor! Dus, als ik jou was, zou ik me niet druk maken!!

Groetjes Elly en Jeri-Lynn (staat bij baby van de maand september; moet je ff naar kijken hoor!!)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld