Wie heeft 2 huilbaby's gehad

• Wie heeft 2 huilbaby's gehad

Hoi,

Ik ben een beetje op zoek naar hoop, een positief verhaal.
    Ik ben ondertussen al 4 maanden mama van een 2de dochtertje. Helaas is ze opnieuw een huilbaby.

Onze eerste dochter is nu 3,5 jaar. Ze heeft tot 3,5 maanden heel vaak ontroostbaar gekrijst. Alleen al wandelend in de draagzak was ze rustig. Ze sliep enorm slecht (zowel inslapen als snel terug wakker worden). Hoewel de allergrootste hel op 3,5 maanden over was (het ontroostbaar gekrijs), is het nog tot een 15 tal maanden erg moeilijk gebleven. Ze weende, jengelde en zeurde nog steeds veel en sliep bepaalde periodes zeer slecht (bv. 2u alvorens in slaap te vallen, nachten waarbij ze 4 tot 6 keer wakker werd). Het duurde ook lang voordat ze niet meer huilde in de maxi-cosi in de auto of in haar buggy (iets wat de meeste kindjes leuk vinden vond ze verschrikkelijk). Nu is onze dochter nog steeds een temperamentvol, pittig, zeer actief meisje dat heel veel energie vraagt.

Ik had heel veel schrik voor een 2de kindje, maar had de hoop dat het nooit opnieuw zo erg kon zijn. Fout gedacht!
    Mijn 2de dochter huilt/krijst nog meer. Sommige dagen is ze alleen stil wanneer ze slaapt (en ook dat is weinig). Ik zie haar amper blij en ontspannen. Na 5a10 minuten in de wipper of op de speelmat begint ze te huilen. Dit de hele dag door. Ze wordt woest als ik haar in de maxi-cosi zet (gelukkig valt ze in de auto vaak wel in slaap). De draagzak is ok zolang ik buiten wandel. Ze krijst het uit als ik haar in haar bedje leg, krijst het uit als ik haar aan en uitkleed en ga zo maar door. De eerste 6 weken was ze niet weg te leggen in haar wiegje. Nu lukt dat gelukkig na wat drama wel. Daarbovenop drinkt ze nog eens enorm slecht. Elke dag is een strijd om voldoende cc binnen te krijgen,ze komt daardoor ook slecht in gewicht aan. We zijn 4 maanden verder en nog geen enkele beterschap. Ik wordt stilaan radeloos. Gaat dit opnieuw langer als een jaar duren voor we hier echt door zijn? Krijg ik 2 hyperactieve kinderen?

Nog even ter aanvulling. Beide meiden zijn binnenste buiten gekeerd op medisch vlak. Bij mijn oudste nooit iets gevonden. Jongste heeft reflux (phmetrie gehad) en neemt al sinds 6 weken omeprazole en neocate voeding. Toch merken we niet echt verandering hierdoor.

WIe heeft er ook 2 huilbaby's gehad? Kende dit een ander parcours? Soms lees en hoor ik verhalen van huilbaby's waarbij het ineens over was en waarbij de baby op 3, 4 of 5 maanden ineens veranderde in een vrolijk kind?
  • Hoi hier zwanger van een 2de wel ondertussen gescheiden en hoop ook op deze keer geen huilbaby...
    Echter was mijn zoontje een huilbaby tot 10 maanden! ook binnenste buiten gedraaid, orthopeed alles erop en eraan
    Verborgen reflux, zantac, mallox en speciale voeding, sliep door op 6w toen de medicatie werkte, maar schreeuwde nog dag en nacht, niks hielp
    eenmaal 10 maanden, zet zijn eerste stapjes en gedaan met alles!
    3 onthaalmoeders die hem niet meer wouden omdat ze het met geween niet meer om konden...
    Dus ik weet echt alles van een huilbaby...

En ik teken ervoor moest het nu weer het geval zijn dat het maar 3 maanden duurt ipv 10...
  • Hier 1tje van de 3 een echte huilbaby geweest.
    Bovenop dat gekrijs, had hij ook nog een reflux krijs en is hij ook vaak ziek geweest en geeft in de 1ste maanden van zijn leven, vaak in het ziekenhuis gelegen. Echt een zware tijd geweest (onzr oudste was ook nog piepjong want ze schelen geen jaar).
    Ik kan er weinig op zeggen. Buiten meehopen dat het snel voorbij is .
  • Wij dachten net hetzelfde na onze eerste huilbaby: "Zoveel pech kunnen we nooit hebben, een tweede kan nooit zo erg zijn".
    En toch wel... de tweede was nog net iets erger.
    Een beetje hetzelfde verhaal als bij jullie.
    Heel erg zwaar, verschrikkelijk zwaar vond ik die periode.
    Nu zijn onze kinderen al in de lagere schoolleeftijd. Ze zijn allebei erg gevoelig (hoogsensitief), zeer verstandig ook.
    Niet hyperactief, wel heel vatbaar voor sfeer (als ik bijvoorbeeld gestressed ben heeft dat meteen een weerslag op hen en worden ze veel drukker)
    Ik heb wel een sterk vermoeden dat dat samenhangt met het huilbaby zijn: hooggevoelig en verstandig. De prikkels rondom zich te fel absorberen en ze niet kunnen verwerken.
    Maar het is op zich niet negatief vind ik (nu): onze kinderen zijn snel overprikkeld maar ook gevoelig, betrokken, slim, sociaal geëngageerd, lief naar anderen toe,...
    Succes, en vergeet ook niet om voor jezelf te zorgen want een huilbaby vergt heel veel van je!

• jongste zoontje was een huilbaby...
    Ik zeg altijd: had hij mijn eerste geweest, ik had er nooit nog gehad...
    dus chapeau dat je toch opnieuw aangedurfd hebt.

Hier was het tot zijn 9 maanden.
    Gemiddeld 10u per dag huilen.
    Eerlijk?? ik weet nu niet meer hoe ik het gedaan heb!!

Hier ook medisch alles nagekeken. Maar hij was gewoon een huilbaby. Die enkel bv wou, geen flesje, geen tut, enkel mama kon troosten.
    Aantal mensen rondom mij hadden toen het idee van: geef hem es een nachtje mee met mij, dan keert dat wel.. om de dag nadien blozend toe te geven dat het inderdaad verschrikkelijk was.En dat hij niet te troosten was.
    Of mensen die toen durfden zeggen: laat hem es huilen.. net alsof we dat nog niet gedaan hadden en dat hij gewoon verwend was bored.gif

Wat ik nu totaal anders zou doen, is er meer over praten. Duidelijk maken aan iedereen rondom mij dat het op sommige momenten totaal niet ging en ik écht nood had aan hulp.
    want ik deed het tegenovergestelde, me sterk voordoen en minimaliseren naar omgeving toe, denken dat het anders overkwam als falen als mama.
    En ik had hem vroeger naar de om gebracht.
    Hier is hij ook pas op zijn 10 maand naar een om gegaan. Puur omdat ik het gevoel had dat het bij een om nooit ging lukken.
    Dat zou ik nu ook anders doen. Al is het nog maar 3 halve dagen.. ik zou nu met alle plezier een om betalen om letterlijk 4/5 uur rust te hebben.. ook al zou ik weten dat hij daar ook ligt te huilen.
    Ik heb ontdekt dat mijn grenzen héél ver liggen, maar dat ik toch aan de rand gestaan heb van wanhoop en dan doe je mss dingen die je beter niet doet.
    Ik heb hem ooit ingeduffeld in zijn maxi cosi en half uur vanachter in tuinhuis gezet, om huilend in de keuken een tas koffie te kunnen drinken.
    Je baby heeft ook niets aan een mama die de wanhoop nabij is... soms moet je gewoon aan jezelf denken en je batterijen opladen.
    Het keert, dat is een feit.. ik ken geen enkele huilbaby die dit blijven doen is tot zijn 3 jaar.
    Maar na aantal maanden is je geduld en energie op zo een laag peil dat je wel dingen anders moet doen.

Hopelijk keert het snel..
    jongste zoontje is nu 6 jaar en die periode lijkt zo ver weg. Je kan niet anders dan er doorheen... jammer genoeg... sadhug.gif
  • oh help.. als ik dit lees hou ik mijn hart vast voor nummertje 2 dat onderweg is astonished.gif
    Hopelijk hebben wij (sorry dames) niet iets meer geluk. Het besef dat het ooit weer stopt en beter wordt doet al wel iets, maar als je er middenin zit ben je daar natuurlijk niet veel mee vooruit shocked.gif
  • Is er een reden waarom je neocate geef? Als je zegt dat je baby niet goed drinkt, kan me voorstellen dat het niet zo lekker is. Wij hadden ook zware reflux baby, met de omeprazole bolletjes was dat na een maand opgelost maar wij zijn gewoon Nan AR blijven geven. Neocate heeft alleen zin bij zware voeding allergieen. Ik heb even anti allergische pap geprobeerd maar dit hielp niks en zijn hier na enkele dagen terug mee gestopt. Als je een huil en reflux baby hebt lijkt me sterk dat hij dan ook nog is allergisch is?
  • @maaike en veer: pff,dat heeft lang geduurd dat jullie eruit waren. Als ik eraan denk dat het nog zolang zou kunnen duren word ik moedeloos

@huilmama: jij hebt ook de pech gehad van 2 huilbaby's sad.gif. Wanneer ging het bij jou beter?
  • @cera: ik hoop ook voor jou op een rustige baby. Ik wens dit niemand toe.Gelukkig zijn huilbaby's wel in de minderheid!

@rina: ik geef neocate op advies van de kinderarts. Ze had een vermoeden van koemelkallergie omdat ze veel last had van haar darmen (enorm veel stinkende protjes), maar dit is het uiteindelijk toch niet aangezien het huilen en slecht drinken blijft aanslepen. Ze raadt echter aan om nog een tijdje bij deze melk te blijven omdat de voedingswaarde van deze melk zeer goed is en dat kindjes die weinig drinken toch nog de nodige voedingsstoffen binnen hebben. Ondertussen hebben we een doorverwijzing naar een gastro-enteroloog gekregen en zal ik afwachten wat deze adviseert. Ik experimenteer niet graag op eigen houtje met melk.
  • Hier wel een succes verhaal bigsmile.gif
    De eerste was een huilbaby tot 10 mnd en de 2de is nu 7dagen oud en is de meest brave, lieve en stille baby die er bestaat denk ik.
    Hij weent eigenlijk bijna nooit!

Ondertussen thuis is het een perfecte baby, na mijn eerste had ik echt schrik ervoor maar hij is zo braaf en dus is het genieten van elke minuut! Hij weent eigenlijk zo goed als nooit! Hij slaapt 4-5u en laat zich alleen horen als hij kakka moet doen, of een boertje in de weg zit of honger heeft en dan is dat niet eens echt wenen, zo ne krijg en gedaan, en daarna nog eens ne krijs.
    love.gif gewoon heerlijk!!

• De 1ste 2 weken zijn veel babykes super rustig e 😄😃.
    Kindjes die een heftige bevalling hadden, kindjes die een beetje geel zien, ....
    Maar ze kunnen idd ook zo blijven . Wij hebben hier ook zo eentje .
    Ik kan alleen laar duimen voor iedereen dat het van korte duur is als het toch een huiler is .

• @Neuzeke ja ik kan alleen zeggen dat mijn eerste zoontje al schreeuwend eruit kwam en het tot 10mnd niet gestopt is...
    Zelfs die 3d in het ziekenhuis kwamen de verpleegsters hem halen voor de rest van de gang rust te geven omdat hij bleef wenen.
    Hij weende tss de 8 en 16u per dag.
  • Jaja tuurlijk kan dat ook 😄😃.
    Onze middelste was ook zo.
    Eruit en zijn ween was ten 1ste al heel luid en ten 2de bleef dat duren.
    De babytijd van de middelste was niet de aangenaamste.

• @Edna
    je huisarts heeft een vermoeden ?
    Waarom laat je je baby niet testen op allergieën ? Ik vind het heel raar dat je arts wijzigt op babis van een vermoeden.

Volgens mij hangt het sensitief zijn samen met overmatig huilen.
    Rustige - bijna kale omgeving creëren ?
    Bedje eens veranderen van plaats ?
    Reflexologie voor baby's eens proberen ?

Ik heb ook een baby met reflux volgens kinderarts (hoewel op de foto's van darmonderzoek en maagje niets te zien was van reflux). Ik heb zelf gexperimenteerd met pap. Nu geven we 30 ml hepard water en de rest Evian met 1/3 Novarice en 2/3 NAN AR. Op eigen initiatief en dat werkt heb ik de indruk. Van die rijst boert ze sneller en die stinken wel wat maar who cares.
    Heeft je baby normale stoelgang ?

Ik heb geen huilbaby dus moesten mijn ideetjes dom overkomen, sorry.
    Mijn baby braakt door te veel prikkels waardoor ze weinig slaapt en oververmoeid geraakt en hierdoor huilt. Maar niet in die mate.

Succes! Ik hoop dat het voor jou en je baby snel makkelijker wordt.
  • Onze dochter was ook zo een huiler. We hebben veel dokters gezien maar geen een kon wat vinden. Ze heeft gekrijsd vanaf ze geboren werd tot een dik jaar! Ze is ze bijna 2 en duidelijk hoogsensitief. Ze zit enorm voor op haar leeftijd maar je moet ze heel rustig benaderen. Het eerste jaar heeft ze zowat naast mij geslapen. Dat was de enige manier om toch 4tal uur slaap te krijgen op een dag. En sommige dagen heeft zo nog van die onverklaarbare huilbuien. Wij wouden sowieso een 2de. We denken "we moeten uitgaan van het slechtste. Terug zo eentje. En wie weet worden we aangenaam verrast" . Stiekem hoop ik wel op een rustige jongen. Mja tis een zware tijd. Verl sterkte ermer
  • 2 huilbaby’s gehad. De oplossing is: zoek de juiste melk. 9 op 10 jullie kleintjes de melk niet kan verdragen/verteren. Ik raad aan nutramigen of soyamelk te priveren. Probeer dit minimuum een week. En ordeel dan. Hier ook ph metri metingen gehad zantax etc. 24/24 gekrys!!!! Zoek het maar in de melk! Succes verzekert! Vragen mail me landroverst@gmail.com
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld