Vanaf wanneer in buggy om te zitten?

• Vanaf wanneer in buggy om te zitten?

Hallo, ons meisje is nu 6 maanden en kan net niet zelfstandig zitten. Als ze een klein beetje steun heeft of wat dieper zit gaat dit heel goed. Ze past echter totaal noet meer in de draagmand en een lange tijd in de maxi cosi is het ook niet. Nu was mijn vraag mag ze dan al in het gedeelte van de buggy om te zitten? Ik heb een mutsy igo en deze kan wel erg plat gelegt worden. Maar is het doenbaar om een dagje te gaan winkelen en ze zo mee te nemen of is dit niet goed voor haar rugje? Ze ligt zo goed als plat maar tis natuurlijk niet zo mals meer als een matrasje in de draagmand. Wel heb ik de voetenzak liggen dus dit is ook wel dikker en malser. Wat denken jullie? Alvast bedankt
  • Wij hebben ons zoontje op 6m in de buggy gezet, we gingen op vakantie en de draagmand + grote wielen gingen echt niet mee. We legden hem toen ook helemaal plat, en namen hem er regelmatig uit (max een half uur in de buggy).
  • Onze zoon is nogal aan de grote kant, en was redelijk snel uit de draagmand gegroeid. Hij vond het ook niet meer leuk om altijd plat te liggen, want dan kon hij niet rond kijken. Dus wij zijn al een tijdje overgeschakeld op de buggy, zelfs toen hij nog helemaal niet kon zitten. En dat gaat prima.
  • Ik zou 't doen! 't Is niet dat ze hele dagen enkel in de wandelwagen zit hé smile.gif.
    Onze dochter zat voor het eerst toen ze net de 4 maand gepasseerd was (ook wat voorover maar wel met rechte rug), sinds ze 5 maanden is zit ze in de wandelwagen - niet omdat ze niet meer in de mand past, maar vooral omdat ze niet meer wilt liggen: in de wandelwagen kan ze alles rond haar goed bekijken! Wij hebben de MC Mura+ 3 en die kan ook zo goed als volledig plat, zo kan ze ook nog een dutje doen smile.gif.
  • @Rogue wanneer zijn jullie dan juist omgeschakeld en welke buggy hebben jullie?
    Ons zoontje wordt 4 maand maar is stevig en groot, woog 3 weken terug 7kg en 64 cm. Hij vindt het ook niet fijn in de draagmand + het wordt al krap. Hij wil kunnen kijken, als we hem eruit nemen en hij kan kijken is het direct in orde. In de maxi cosi vindt hij ook fijner maar dat is dan weer niet goed.
    Wij hebben de bugaboo cameleon. Weten niet goed wat te doen smile.gifAangepast door Dreamy op 11/02/2017 16:07
  • Hier ook vanaf 5 a 6 maand in de buggy
  • Onze dochter is 5,5 maand (66cm en 7kg) en zit ook nog nét niet alleen. Met steun gaat het prima. Ze zit graag recht in de zetel. Ze eet nu patatjes in haar tripp trapp en dat gaat prima.
    We hebben vandaag het zitje op het onderstel gezet en zijn zo gaan wandelen. Heerlijk vond ze het. Lekker warm ingeduffeld in de voetenzak, en wat platter gelegd. Ze kon goed rondkijken en zat/lag comfortabel. We hebben een Mutsy iGo.
  • @Dreamy Ik denk dat hij bijna 4 maanden was toen we omgeschakeld zijn. We hebben de chicco trio active, maar ik denk dat het op zich niet veel uit maakt welke buggy je hebt. In mijn ogen kan je perfect omschakelen als je kindje liever zit. Zo lang de buggy maar plat kan als hij een dutje wil doen of zo 🙂
  • Hier in de buggy op 6maand met de rugleuning in tussenstand en met de nodige buggy inlegger zodat ze niet weggleden op de stof van de buggy.
  • Mijn zoontje lag vanaf 4 maanden in een buggy. Hij was/is wel een groot stevig manneke.
    Had wel zo'n 0+ buggy van Maclaren.
  • Hier sinds 5 maand in buggy. Mc begon krap te worden. Draagmand vind hij nu leuk want hij wil vaak rechter zitten. Nu wakker zit hij recht in de buggy en zodra hij moe is kan hij gewoon meteen plat gelegd worden. Super handig
  • Senna, hoe kan de maxi cosi op 5 maanden al te krap worden?
    Men raadt aan om de maxi cosi zo lang mogelijk te gebruiken als autostoel.
    Pas wanneer je baby met zijn hoofdje boven de rand uitkomt, raden ze aan om
    over te schakelen op een andere autostoel.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld