Tips voor doopviering

• Hallo iedereen,

begin september wordt onze kleine meid gedoopt.
    Ze zal thuis gedoopt worden.
    Iemand soms suggesties/tips die ik kan gebruiken voor de viering?
    Eventueel muziek keuze of andere?

Bedankt alvast.. wave.gif
  • Niemand tips??? disappointed.gif
  • Nu dat jij er bent is een mooi liedje dat dikwijls gebruikt wordt tijdens een doopviering wink.gif
  • Ik hab geen ervaringen met dopen, lijn zoontje is bewust niet gedoopt. Maar ik denk dat je op het intrnet wel veel tips kan vinden over hoe je het iets speciaals kunt laten worden? Ik heb een keer iets gehoord over iederreen die wensen moest opschrijven voor de baby.
    Veel succes met de doop!
  • Wij hadden het liedje 'toekomst van jeroen van der boom' gekozen.

Voor de rest stonden deze liedjes ook nog in ons lijstje:
    - Jij woont in mijn hart van Tarzan
    - Zonnestraaltje van K3
    - Wij zijn één - leeuwenkoning 2
    - circle of life (nederlands) van leeuwenkoning
    - deel van ons wij van maarten cox
  • wij hadden als muziek gekozen, niemand zo trots als wij van jan smit. hij had dit liedje geschreven toen zijn dochter geboren werd

als feest hebben wij met de grootouders en de meter en peter (+partner) iets gaan eten, zo'n vaste menu. waar er drank bij de maaltijd is inbegrepen, maar aangezien je het thuis doet, zou ik eventueel opteren voor broodjes of wel als het nog mooi weer eventueel een tuinfeest met een bbq.
  • ben je iets met doopboekjes? Wil gerust de mijne doormailen als je je mail-adres geeft
  • Onze zoon wordt aanstaande zondag thuis gedoopt.
    Wij maken o.a. gebruik van doopstenen, planten een levensboompje en hebben mooie muziek gekozen.
    Geen katholieke, kerkelijke toestanden, maar een persoonlijke viering.
    Als je wil, mail ik je het boekje!
  • Doopviering

Hallo,

Ons kindje moet nog geboren worden, maar toch ben ik al aan het nadenken over zijn doop. Ik zou graag een priester inhuren,maar heb een beetje schrik voor hoe je zo een doopviering in elkaar steekt. Er komt volgens mij wel veel bij kijken maar ik ben er zeker van dat het eens zo mooi is. Wie heeft voorbeelden van een doopboekje en wil deze graag delen met mij. Groetjes
  • Vond toevallig dit onderwerp en leek me wel heel interessant.
    Onze meid is nu 7 maanden maar nog niet gedoopt. We zouden dit wel doen, eerder in het voorjaar dan of zo. Die hele kerkelijke bedoening zie ik ook niet echt zitten maar we willen haar toch dopen.
    En had er eigenlijk nog nooit aan gedacht om dat thuis te doen. Wist eigenlijk niet dat dit kon... Dat zou wel heel mooi zijn.
    Hoe moet je dan eigenlijk aan zoiets beginnen? 'k Heb er geen flauw idee van.
    Mensen die het wel al gedaan hebben en kunnen uitleggen hoe het allemaal in z'n werk gaat?
  • We hebben alle aanwezigen een wensje laten opschrijven en in een juwelendoosje gestopt en op slot gedaan. De peters hebben elk een sleuteltje van het doosje. We zullen dit openen op haar communie.
    Voor een jongetje kan je eventueel een wijnfles ofzo gebruiken.

Voor de teksten zocht ik inspiratie op het internet en aan de hand daarvan heb ik ze geschreven.

Ik wil gerust wel mijn doopboekje eens doormailen. Daar kan je de volgorde zien van wat er gebeurt in een doopviering. Welke liedjes we hebben gebruikt.
  • @ Merdunord: zou leuk zijn om je doopboekje eens te kunnen bekijken. Mail het gerust door. Bedankt! wave.gif
  • Tips voor doopviering

Ons dochtertje wordt gedoopt zondag 23 september 2018. Ik ben het doopboekje aan het opstellen. Heeft er iemand voorbeeldjes die ze wil delen met mij? Je zou er mij een enorm plezier mee doen!
    Alvast bedankt!
    eline_haegens@live.be
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld