tandjes poetsen

• tandjes poetsen

Hoi dames!

Ik had graag eens jullie aanpak/trucjes gehoord ivm het tandjes poetsen smile.gif Mijn zoontje is nu 18 maanden en wil uiteraard alles graag zelf doen.
    We mogen nergens mee helpen goofy.gif Op zich geen problemen mee... maar zijn tandjes worden uiteraard niet grondig gepoetst als meneertje het zelf in handen neemt. Ik probeer het leuk te houden en wil hem absoluut niet dwingen zijn tandjes te laten poetsen, maar ik zou er toch ook graag een handje in hebben. Van zodra ik echter met de tandenborstel in zijn buurt kom en hij merkt dat ik wil poetsen, is het drama of loopt hij snel weg smile.gif
    Ik ben benieuwd naar alle leuke toevoegingen waardoor ik met de tandenborstel in mijn hand, in zijn mond kan komen bigsmile.gif
  • Hoi,

Wij laten de kids eerst zelf poetsen en daarna wij nog een keer.
  • Bij ons is het omgekeerd bigsmile.gif
    Eerst poetsen wij, en dan zijzelf maar ik moet zeggen dat wanneer ik haar tandjes poets ik ze ook niet heel grondig klaar krijg hoor.
    Meestal probeerd ze gewoon de tandpasta er vanaf te zuigen dus kan je niet goed bewegen. Wanneer ze zelf poetst wil ze wel een paar keer water erop en aangezien ze er eerder wat op bijt dan denk ik dat dat de tandjes ook wel wat poetst.
    Voor nu is het meer de gewoonte die erin moet komen denk ik. Grondig poetsen komt later wel als ze het wat beter beseffen goofy.gif
  • Hier het 3de kindje en de 3de keer zoals bij happyj.
    Ik maak er ook geen gedoe van eigenlijk want dat werkt toch niet.
  • Toen ik zei bij de tandarts zat voor mijn oudste en vermeldde dat mijn jongste haar tandjes niet goed liet poetsen zei de tandarts: tja, dan maar een beetje hardhandig he. Tegenstribbelend kind op de schoot nemen en desnoods in tranen poetsen. Ze zei dat ze zoooveel gaatjes zag bij heel kleine kindjes en dat je echt goed moet poetsen, ook al zijn ze klein. Ik ben toen een pak 'feller' geworden want met mijn zachte aanpak zagen sommige tandjes idd de borstel nauwelijks bigsmile.gif. En na twee weken was het tegenstribbelen voorbij omdat ze wist dat ik hoe dan ook zou poetsen. (en deed ze moeilijk op een ander domein haha)
  • Iemand trouwens een brush baby?
    Of jack n Jill tandpasta?
  • Ik laat dochter eerst zelf poetsen, en daarna doe ik het nog eens over. Ik vind het best een gedoe om overal goed bij te geraken.
    Wij zijn gestart met een brush baby tandenborstel, want die is echt heel klein, maar ik vond die wel prima voor die allereerste tandjes. Nu hebben we er eentje van de apotheek met Peppa pig op. Ze is er een grote fan van en dat maakt het poetsen een stuk makkelijker.

Hier gebruiken we enkel Jack ''n Jill tandpasta. Ze had nog nooit andere. Framboos is haar favoriet. Het is niet dezelfde consistentie als je kent van tandpasta, maar wel fijn en natuurlijk. Het is mij belangrijker dat er zo weinig mogelijk rommel in zit.
  • Bij ons was het altijd drama tot ze mij elektrisch zag poetsen. Dan heb ik maar de elektrische van bushbaby gekocht (trilt alleen maar een beetje, niet zoals de echte elektrische) en doet ze sindsdien heel graag. (eerst de peuter tandenborstel, maar die is dan kapotgevallen en dan de kidzsonic dat zegt vanaf 3 jaar maar is enkel omdat kopje groter is, doet exact hetzelfde namelijk een beetje trillen en heeft zelf flikker lichtjes dus dochter helemaal fan).

In het begin deden wij het eerst en dan mn dochter, nu wilt zij zelf doen dus is zij eerst en dan wij. Wij zingen dan een liedje 2x 1 voor de bovenkant en 1 voor de onderkant:
    Tandjes poetsen, tandjes poetsen, helemaal rond, helemaal rond, toon die mooie tandjes, poets die mooie tandjes in jou mond, in jou mond. (melodietje van broeder Jacob). En dat laat ze best wel toe, vooral toon die mooie tandjes doet ze haar mond heel goed open. En als het wat minder goed ging vraag ik nog een paar woordjes op a: Mamaaaa, papaaaa, miemaaaaa, en dan kan je er tijdens die aaaa nog even aan.
  • Ik lees even mee, we kunnen ook wat tips gebruiken. Bij onze driejarige is dat tandenpoetsen nog nooit vlot gegaan. Maar we zetten door, het is wel belangrijk natuurlijk! Er wordt bij ons graag gezongen, ik zal het liedje zeker eens testen! thumbup.gif

Van het begin tandpasta gebruikt van Jack'n Jill. De smaakloze, want de tandpasta wordt vooral opgegeten. We moeten die dus echt goed in de borstel steken bigsmile.gif Als die dan ook nog eens een lekker smaakje krijgt...
    Ook de babybrush tandenborstel. In het begin heel enthousiast, maar er wordt meer met het knopje aan/uit/ gespeeld dan goed gepoetst. Hadden ooit bij aankoop van een Woody-pyjama enkele tandenborstels gekregen en die wordt nog het meeste gebruikt. (Al moet die eigenlijk dringend eens vernieuwd worden...)
  • Iedereen al heel erg bedankt voor de tips! Ik ben blij dat ik niet de enige ben waar het niet zo vlot loopt goofy.gif
    Het liedje vind ik echt heel leuk, ga ik zeker eens proberen happy.gif de 'elektrische' tandenborstel is misschien ook nog wel een optie binnenkort, dat ga ik ook zeker eens bekijken smile.gif

Momenteel zitten we al op de goede weg denk ik: hij mag op een bankje staan en dan kan hij net met zijn tandenborstel aan het water dat ik een beetje laat druppelen. Dan vraag ik of mama ook even mag poetsen en dan kan ik in sneltempo toch al een paar keer over zijn tandjes tongue.gif
  • Ik zet zoontje op het verschoningskussen, dat hij niet kan ontsnappen. Dan zing ik het tandenborstelliesjz “ tandenpoetsen is plezant, olifaaaaaaant”. Dat zingt hij dan mee.
    Ik geef hem de tandenborstel en doe er tandpasta op.
    Dan mag hij even zelf zijn tanden poetsen. Dan zeg ik dat ik ga helpen en doe ik het nog een keertje grondig.
  • Ik poets mijn dochter met mijn (andere borstel) elektrische tandenborstel op de gewone stand waarmee ik mijn tanden poets en dat vindt ze geweldig. Ze is 1jaar en 3 maanden.
  • ik poets mijn dochter HAAR TANDEN ... uiteraard bigsmile.gif
  • haha @Asil Ik dacht al…. die zal wel proper zijn tussen alle plooikes enzo tongue.gif goofy.gif

De elektrische tandenborstel vind de dochter hier ook wel interessant maar niet zozeer om dan echt te poeten…
    Ze houdt vol en vind het leuker om de tandpasta elke keer op te "sabbelen" stuckup.gif

Maar het tandenpoetsen liedje op het deuntje van broeder jacob is wel een succès!
  • @Asil
    Tandjes poetsen, tandjes poetsen, helemaal rond, helemaal rond, toon die mooie tandjes, poets die mooie tandjes, in jou mond, in jou mond.
    was trouwens @drooms die ermee aan kwam draven bigsmile.gif
  • Blij te horen dat dit een succes is smile.gif

Ondertussen hier van tactiek moeten veranderen: eerst zij poetsen en dan als wij poetsen allemaal woordjes laten zeggen die eindigen op aaaaaaa
    miemaaa
    mamaaaa
    bonpapaaa
    papaa
    nanaaaaa
    grandpaaa
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld