Spiraaltje

• Hallo iedereen hier,

Voor mijn zwangerschap nam ik de pil. Niets anders dan last mee! Nu na de geboorte van ons dochtertje zou ik liever een spiraaltje gebruiken maar ik weet de voordelen en nadelen niet.

Hormonen of niet?
    Kan iemand mij hier haar ervaring meedelen aub?

Alvast bedankt!
    Ingrid
  • hoi,ingrid

ik denk dat je bij alles zijn voor en nadelen hebt! ik kende iemand die door het spiraaltje vaak bloedingen kreeg!
    en z’on spiraaltje heb ergens gelezen dat je daardoor wel zwanger kan worden maar dat het vruchtje al vroeg afbreekt door het spiraaltje.

een verwarde uitleg,he?

das omdat ik er zelf niet van kan meespreken alleen maar van horen zeggen!

groetjes
  • Hallo,
    Ik heb na de geboorte van mijn dochter een spiraaltje genomen. Je moet wel eerst wachten tot je eerste ongesteldheid, want als je toch weer zwanger zou zijn wekt dat een abortus op. Dus dokters willen alleen een spiraaltje plaatsen na je eerste ongesteldheid. Maar helaas, het spiraaltje werkte bij mij niet. Ik had vreselijke bloedingen van soms wel drie weken lang en vreselijke buikkrampen. Het leken soms wel weeen. Ik heb hem naar een paar maanden weer laten verwijderen. Nu gebruik ik de nuva ring. en ik moet zeggen dat me dat uitstekend bevalt. Ik hoef elke avond geen pil meer te slikken en je krijgt minder hormonen binnen. Mijn ongeseldheid is nog nooit zo rustig geweest als nu.

Bij iedereen is de ervaring anders. Maar dit is mijn ervaring.

Gr. Josje content.gif
  • ik wou ook een spiraaltje laten zetten na de geboorte van ukkie, maar ik begin te twijfelen of ik ook niet zo’n ring zou nemen

denk dat je best bij een gynaecoloog of de huisarts informeert

groetjes en succes

Bedje (bijna 30wk)
  • Bedje, josje en sarah,

Bedankt van jullie reactie! Eindelijk iemand die reageert. Mijn regels komen normaal deze week voor de 2de keer na de bevalling. Dus afspraak ligt ongeveer vast.
    Die nuva ring of zo is dat niet lastig in te brengen en beweegt dit niet bij het vrijen en voelt je ventje dat niet zitten? En is dat gemakkelijk terug te verwijderen???
    Mensen wat een toestand, maar ja wil nog niet direct zwanger zijn dus moeten we iets doen h?

groetjes
    Ingrid
  • ik heb dat ding maar een week ingehouden werd wakker van de buikpijn en bloedingen en er zitten ook hormonen in voor mij nooit meer en ik hoor vaker vrouwen zwanger van het spiraaltje als van de pil en je hebt meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap
  • hallo ingrid,
    Wij hebben een zoontje van bijna 2jaar en omdat we ervoor gekozen hebben om niet vlug een tweede kindje te krijgen,koos ik voor een spiraaltje.
    Het is nu ongeveer een 6tal maand geleden dat ik het laten inbrengen heb.Tot nu toe heb ik er nog geen problemen met ondervonden. Het is veilig (en gemakkelijk) voor 5jaar maar je kan het vroeger laten verwijderen indien je voor die 5jaar kinderen wenst te krijgen.
    Ik voel me nog altijd hetzelfde met de spiraal t.o.z. de pil.Geen probleem met mij of men man.
    Ik hoop dat ik je wat geholpen heb.
    Groetjes Inge
    idien nog vragen,mail maar gerust op inge.buggenhout@belgacom.net
  • hoi,

je hebt toch ook een prik-pil? maar daar heb ik geen ervaring mee mischien kan je er eens achter horen?

groetjes thumbup.gif
  • Goh
    Het is zo 50-50 h?. Ik zal vrijdag voor een moeilijke keuze staan maar de gyn zal mij wel helpen! ?

Ik vind het moeilijk want mag nog niet zwanger worden! Zou het niet aankunnen fysiek en ook net een keizersnede achter de rug dus.

Groetjes
    Ingrid <3
  • Het is een mirenaspiraaltje geworden en ik moet zeggen dat ik er niets van gevoeld heb! En hopelijk blijft het zo h?!

groetjes
    Ingrid
  • Hallo,
    Bij het inbrengen vernam ik er ook niks van. Ik hoop voor je dat het goed gaat. Want het spiraaltje is toch wel erg handig. Maar mocht dat toch niet gaan dan weet je het he. wink.gif Nuva ring. En het is heel eenvoudig in te brengen en te verwijderen. Mijn man voelt hem af en toe zitten tijdens het vrijen. maar dit is niet irritant of zo.
    Succes ermee.
    Groetjes Josje thumbup.gif
  • ik heb vorig jaar trombose gehad en voor mij zat er dus niks anders op dan een spiraaltje, enige zonder hormonen.
    maar ja ik ben nu ook al weer zon 23 weken zwanger! mijn spiraal is verwijderd toen ik 6 weken zwanger was, hier voelde ik niks van, geloof ook dat hij had kunnen blijven zitten en dat deze dan bij de bevalling eruit zou komen.

ik weet dus niet wat ik na mijn bevalling wil want ik wil ook niet snel een tweede kindje
    vertrouwen in het spiraaltje is weg maar geheelonthouding is natuurlijk ook niks horror.gif
  • hoi
    ik heb een mirenaspiraaltje gehad en ik bleef bloeden mijn huis arts zei dat ik de eerst half jaar gewoon moest proberen mischien dat het bloeden minder zou worden eerder wou hij hem niet verwijderen toen ik hem 5 maaanden had en mijn dokter vakantie had heeft een andere dokter hem verwijderd.
    groetjes willemien content.gif
  • hoi,
    ik heb ook twee maal een spiraaltje laten steken en,het laatste was zo een mirena ding,5000fr en het eerste was een gewoon,2000fr.
    ik ben ze alletwee kwijtgeraakt,de eerste lag in bad,de tweede vond ik niet meer terug(het draadje dat je moet voelen)de dokter vond het na een onderzoek(echo van drie kwartier) ook niet terug,7000fr verdwenen.Negen maand later hebben we wel een pracht van een dochter in de wieg gevonden bigsmile.gif bigsmile.gif bigsmile.gif
    groetjes amber
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld