Slaapzakje

• Slaapzakje

Hallo mama's

Mijn beebje wordt eind april geboren en ik weet niet zo goed welke slaapzakken aan te kopen.
    Gebruiken jullie zomerslaapzakjes met mouwen of zonder?
    Al die verschillende uitvoeringen...

Alvast bedankt
  • Ik gebruik in de zomer altijd een dunner slaapzakje zonder mouwen en in de winter een dikkere slaapzak, met of zonder mouwen (ik kijk dan altijd een beetje naar de temperatuur) smile.gif Heb er nu voor de winter een dikke waar je de mouwen af kan halen. Vind dat ook wel erg handig. Hij draagt hem meestal zonder mouwen, als het erg koud is, doe ik de mouwen er aan.
  • In de lente en herfst gebruik ik een dunne slaapzak zonder mouwen. In de winter een dikke zonder mouwen. In de zomer geen. Enkel romper en lakentje.
  • Hier ook in de winter een dikkere slaapzak en voor als het beter weer wordt, heb ik dunnere. Wel altijd zonder mouwen.
    Ben fan van de ergococoon slaapzakken, en daarbij zit ook steeds een kaartje met indicatie van welke slaapzak en kledij voor welke (kamer)temperatuur. Is natuurlijk wel maar indicatie, ons zoontje zweet snel dus ik doe iets minder smile.gif
  • Dank u wel voor alle reacties!
    Er is zoveel keuze dat het soms zeer moeilijk is om te beslissen wat wel en wat niet (voor mij toch wink.gif )

Vele groetjes
    mama
  • En ons dochtertje heeft dan weer een hekel aan een slaapzak überhaupt.
    ZIj slaapt met een fleece dekentje (en dat mag niet te strak over haar zitten) en een kersenpitkussentje bij de voetjes. Ze slaapt zo heerlijk door de nacht sinds ze 10 weken is.
  • Gewoon vanalles wat kopen happy.gif
  • Hier zijn we begonnen met een Puckababy piep (inbakerzakje), met daarover laken en/of deken afhankelijk van temperatuur, daarna overgeschakeld op de puckababy newborn (vanaf een week of 12), de wintervariant, want toen was het inmiddels december. Omdat deze slaapzak dik is en mouwen met krabwantjes heeft was de overstap van inbakeren naar slaapzak gemakkelijk. Daarover doen we altijd een lakentje om hem wat vast te leggen, en als het echt koud is (kouder dan 16 graden) ook nog een dekentje. Hij heeft wel enkel een romper met lange mouwen aan onder zijn slaapzak, wat makkelijker is als hij verpamperd moet worden wink.gif.

Nu is hij bijna uit zijn newborn gegroeid en hebben we de 4 seizoensslaapzak van puckababy klaar liggen (kost 100 euro maar je kan er dus elk seizoen mee overbruggen en hij gaat nog zeker 1,5 jaar mee), daarnaast heb ik een tweede goedkopere slaapzakje gekocht van Hema (met afritsbare mouwen), voor in de zomer. Dit voor mocht zijn puckababy slaapzak in de was zitten of bijvoorbeeld voor in de crèche.

Ik ben duidelijk fan van de puckababy reeks. Zeker wat de slaapzakken betreft (goede inbakerzakjes heb je volgens mij ook van andere merken). Ik heb ook slaapzakjes van H&M gehad maar die waren zonder mouwen en ik had de indruk dat onze zoon daar in de winter sneller wakker door werd (met koude handjes).

Succes!
  • Hier eigenlijk hetzelfde als hierboven. We hebben ook de vier seizoens slaapzak van puckababy. Tot nu toe heel content van. Was duur, maar de familie had samengelegd en hij had dit dan gekregen voor kerst. Hij besefte het zelf toch nog niet. Als reserve hebben we er ook eentje van hema, zelfs tweedehands gekocht.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld