Reflux?! Prepulsid?!Zantac?!

• Hallo allemaal,

Mijn naam is dus Betty.
    Ben mama van twee zoontjes.
    Bram van bijna twee jaar en Joppe van 9 weken.
    Onze Joppe werd op vrijdag 8 maart onderzocht in het ziekenhuis en er werd vastgestled dat hij een toch vrij zware vorm van reflux heeft.
    Eerst kreeg hij Prepulsid maar dat bleek niet te volstaan. Nu krijgt hij dus Zantac. Het is een klein beetje gebeterd, maar nu bleek dat je die Zantac nietin combinatie met andere geneesmiddelen mag geven.
    Ik deed dat per ongeluk wel twee keer. Ik gaf prepulsid en kort daarna Zantac. Hij gaf toen weer veel terug!!
    Heeft er iemand ervaring met die twee geneesmiddelen en misschien nog goede raad hoe je het terugvloeien van de voeding nog kan verminderen ?
    Zijn bedje staat al schuin en volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij een ostheopaat.
    Dat schijnt ook wel goed te helpen. Ben eens benieuwd !!
    Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe upset.gif
  • Hoi Betty, mijn dochter heeft ook prepulsid gehad toen ze baby was maar ik heb er wel goeie ervaringen mee. alleen was het wel als ze teveel had gedronken dan gaf ze toch terug. Mijn advies is geef iedere keer wat en niet meteen de volle fles. Bij mij ging het zo veel beter.
    Groetjes Anja
  • Hallo Anja,

Jammer genoeg slecht nieuws !!!
    Onze Joppe is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis.
    Hij wil al gedurende enkele dagen niet meer goed eten en was al bijna 200 gr afgevallen.
    Nu ligt hij aan een infuus en krijgt de Zantac via de infuus ingespoten.
    Nu hoopik dat hij dinsdag ten laatste mee naar huis mag en genezen is.
    Ben toch blij dat ik hem heb binnengebracht, alhoewel ik het er wel moeilijk mee heb telkens ik weer naar huis ga. Maar ja, Bram is er ook nog en die merkt wel dat er iets aan de hand is. Hij is al snel van streek dus proberen we hem niet te veel mee te nemen naar het ziekenhuis en zijn gewoon patroon te blijven volgen.
    Ach ja, ik hoop dat het snel verholpen is. Laat het je wel weer horen !!
    Groetjes
    Betty& Jo
    Bram & Joppe down.gif upset.gif
  • Dag Betty,
    wat erg dat je zoontje in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat je snel beterschap ziet. Eigenlijk reageer ik op je berichtje om je een hart onder de riem te steken wat betreft die osteopathie. Onze oudste had ook reflux en hij was er na vier behandelingen bij de osteopaat vanaf. Nu is het zo dat niet elke baby geholpen is met deze therapie, het hangt allemaal af van wat de oorzaak ervan is. Als je een goeie osteopaat treft, zal die jou ook eerlijk zeggen of hij helpen kan of niet. Wat ik ook nog wilde zeggen is dat je van je dokter(s) misschien geen steun zal krijgen wat die osteopathie betreft. Onze huisarts lachte ons gewoon uit, de dokter van K&G weigerde elk commentaar daarop (niet positief en ook niet negatief). Omdat we beterschap zagen zijn we er toch mee doorgegaan, met het gekende resultaat. Een paar maanden later heeft diezelfde osteopaat onze zoon verlost van zijn eeuwigdurende snotterproblemen. Ik bedoel maar, het is zeker geen kwakzalverij. Zeker proberen, hoor. Het is toch beter dan je kindje vollepelen met medicatie. V?????????l sterkte en veel succes.
    Groetjes,
    Saskia.
  • Hoi Saskia,

Bedankt voor je steun en goede raad!!!!
    Het jongste kindje van mijn broer had ook zware reflux en zij gingen ook naar een ostheopaat en dat beterde ook heel goed. Nu moeten we natuurlijk eerst afwachten wanneer Joppe naar huis mag, want ik had voor dinsdagavond al een afspraak gemaakt bij een ostheopaat.

Zo, ik ga al stoppen, want Bram onze oudste (22 maanden) is wakker en dan kunnen we terug naar het ziekenhuis rijden.

Hou jullie wel op de hoogte, morgen zullen we wel meer weten!!

Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe
  • Hoi Betty, ik hoop voor je dat joppe snel naar huis mag!!
    Hopelijk kun je dan snel aan zijn "genezing" beginnen. Hou ons in ieder geval op de hoogte over de ontwikkelingen.
    Groetjes van Anja
  • hoi Betty,
    hoe gaat het nu met de kleine?
    mijn jongste(van een tweeling)Robin heeft ook Zantac gekregen(die prepulsid was niet sterk genoeg) die heeft hij+- 4maanden genomen en de kinderarts zei mij dat het voor de ganse winter zou zijn..omdat ze bang was dat de melk in zijn longen zou terecht komen...wel ik ben begonnen in september vorig jaar en ben gestopt nu even na nieuwjaar..en alles verloopt zeer goed.;heel af en toe geeft hij nog eens wat melk op maar al bij al is dat zeer weinig.;ik gaf hem zijn voeding in zijn relax..en doe dat nu nog...mijn oudste zoon was slechter die is ge-opereerd aan zijn maag door dienen reflux...Zantac vind ik echt een wondermiddel..zo af en toe als ik zie dat Robin last heeft vanmaagzuur geef ik hem 1,5mlZantac en hij is direkt een ander manneke..ik hoop voor jou dat alles oke is thumbup.gif
    groetjes,
    marianne
  • Hallo dames,

Ben van 20 u terug uit het ziekenhuis.
    Heb vanmorgen de kinderarts gesproken en ze gingen de baxter afkoppelen en kijken hoe hij reageert.
    De pap van half twaalf ’s middags was zo goed als op en bleef erin en die van half vier ook.
    Maar deze avond wou hij bijna niet eten ( bijna 70 cc gedronken en er weer uitgekomen) Ik ging tegen 20 u naar huis en de verpleegster ging om half negen nog eens proberen en ik mocht om negen uur effe bellen. Hij wou nog niet eten en had nog steeds braakneigingen. Ik hoop maar dat dit een uitzondering was en ze niet dat ene vervelende onderzoek moeten doen. Met een darpmje via zijn slokdarm in zijn maag laten kijken.
    Morgen breng ik Bram naar mijn schoonmoeder en zit ik weer bijna de hele dag in het ziekenhuis.
    Morgenavond breng ik jullie wel weer op de hoogte.
    Plezant is anders,hoor!!
    Ik moet ook altijd opvang hebben voor Bram want die kon ik best niet meebrengen naar het ziekenhuis omdat er soms wel overdraagbare ziekten rondhangen.
    Het doet wel deugd dat ik mijn verhaal hier eens kwijt kan, want het vreet toch aan mij,hoor!! Ik slaap heel slecht en zit constant aan mijn kleinste ventje te denken.
    De verpleegster zei daarstraks dat ze hem een tutje was gaan geven en dat hij toch wel ziet dat het iemand vreemd is, dat doet raar,hoor!!
    Zo, tot morgen of later !!
    Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe drunk.gif
  • Hoi betty, vervelend dat Joppe niet wil drinken zeg. Maar wel goed dat de andere voeding erin bleef!!
    Mijn dochter wilde vanaf haar geboorte niet drinken maar dat kwam door haar hele slechte start. Zij heeft 7 maanden een sonde gehad. ik weet nu hoe jij je moet voelen omdat joppe niet wil drinken maar het komt heus wel goed al heb je daar op dit moment niks aan. ik werd er gek van dat ze nog niet de helft van de hoeveelheid dronk en dat ik de rest weer in moest spuiten waarvan ook nog eens een gedeelte terug kwam. het leek net of ik het allemaal voor niks deed. maar nu is ze een gezonde peuter van 3 en ze eet alles wat los en vast zit. Hopelijk komt het ook goed met je kleine ventje. vandaag weer een nieuwe dag en misschien heeft ie vandaag wel honger!! Sterkte ermee en ik hoor je wel weer.
    groeten van Anja
  • Hallo allemaal,
    Onze Joppe heeft er nu nog het Rota-virus bijgekregen.
    Hopelijk is hij snel genezen en kan hij mee naar huis.
    Het zal maar een heel kort berichtje worden want ik hoor dat Bram wakker is.
    Dan snel hier in huis nog wat doen, onzen Bram naar oma brengen en dan weer naar het ziekenhuis.
    Hou jullie zeker op de hoogte
    Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe
  • Hoi betty, nu komt wel alles tegelijk he? Hopelijk voelt de kleine zich snel wat beter zodat ook zijn hongergevoel terug komt. En dan nog thumbup.gif dat alles er in blijft!!!
    Groeten van Anja
  • Hallo Betty,

Hoe gaat het nu met Joppe? Ik hoop voor u dat de Rota-virus snel verdwijnt en dat hij snel naar huis mag komen.

Ik ben kinderverpleegster en werk momentel op nefrologie, maar in de toekomst verhuis ik naar neonatologie in het UZ te Gent.
    Ik heb zelf geen kinderen, maar via mijn stages ben ik er wel al met in contact gekomen. Mijn nicht haar jongste kindje heeft er ook last van gehad.
    Tijdens mijn stage werd er gebruik gemaakt van Prepulsid voor de voeding en in de melk Gaviscon poeder. Daarbij nog een aantal andere zaken zoals het bedje in hoogstand, niet te vlug neerleggen, enz. Daarmee hadden ze toch goede resultaten. Ook begonnen ze rond de drie ? vier maanden reeds met fruitpap en op vier ? vijf maanden met groentepap of omgekeerd.

Nog veel succes en sterkte.

Groetjes Cindy wink.gif
  • Betty,
    Hoe is het nu met Joppe? Ik hoop dat hij snel beter wordt!!
    Ik ga me nu vlug omkleden (ik zit hier nog in mijn pijama), want seffens komt mijn ventje thuis van zijn werk!!

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!!!!!!!
    tina
  • Hallo allemaal,

Sinds maandag 18 maart is onze Joppe terug thuis.
    In totaal heeft hij negen dagen in het ziekenhuis gelegen. Eerst hadden ze mij vorige week donderdag belooft dat Joppe vrijdag mee naar huis mocht, maar hij had nog eens overgegeven in zijn bedje en had nog steeds diarree.
    Zaterdag ging het dan ineens stukken beter, hij at zijn flessen leeg en zijn stoelgang was ook al vaster.
    Dus maadag waren we om 11,20u thuis.
    Bram was toen nog bij de onthaalmoeder, want daar moest ik ook altijd een oppas voor hebben. Hij is nu ook blij dat Joppe terug thuis is.
    Het slechte nieuws eraan is dat ik nu zelf met diarree zit en me wat misselijk in mijn maag voel.
    Ik dacht dat volwassenen het rotavirus niet konden krijgen, maar dat blijkt niet waar te zijn. Nu maar te hopen dat Bram het niet krjgt, alhoewel die kans wel groot zal zijn.
    Ik ben hem nu al perenterol aan het geven en zelf neem ik het ook, hoop dat we het allemaal een beetje voor kunnen blijven.
    Zo ,dat was het weer van mij!!!
    Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe
  • Dag Betty,

ik ben blij voor jou dat Joppe terug thuis is, jammer dat jij nu ziek aan het worden zijt!!!!

Ik ga je nu laten, want Selena wordt obgeduldig!!!
    Tina tongue.gif
  • Goed dat je kleine man weer thuis is. Is er in het ziekenhuis nog wat gezegd over zijn reflux ? Nu, ik hoop van harte dat jullie gezinnetje op de been blijft en dat je snel weer je dagelijkse routine vindt.
  • Hallo allemaal,

Van maandag op dinsdag had ik heel slecht geslapen van het branden maagzuur. Ik dacht misschien iets verkeerd gegeten of zo. ’s Morgens op de wc kreeg ik verschrikkelijke diarree. Begon me ok slapjes en misselijk te voelen : IK HAD HET ROTA-VIRUS OVERGEKREGEN !!!

Momenteel zijn we al donderdag en ik voel me nog niet helemaal lekker!!
    Het is al wel een beetje beter, maar ik voel me toch nog geregeld misselijk.
    Amai, ons kleinste ventje zal zich toen ook wel niet lekker gevoeld hebben.
    Ik dacht echt dat volwassenen er tegen immuun waren. NIET DUS !!!
    Voor de rest stellen ons kindjes het goed !!
    Joppe eet goed en is meestal content.
    Bram heeft al wel een beetje diarree maar heeft tot hier toe nog niet overgegeven. DUIMEN MAAR !!!
    Zo, dat was het weer van mij.
    Groetjes
    Betty & Jo
    Bram & Joppe
  • H? Betty,

Heb zojuist je verhaaltjes gelezen, wat een heksenketel moet het geweest zijn bij jullie thuis ! Veel beterschap in ieder geval voor jou nu h? !!
    Mijn dochtertje (intussen bijna 3) heeft de eerste drie maanden van haar prille leventje Prepulsid en Gaviscon moeten nemen, ook omdat al haar voedingen er terug uitkwamen. Ik weet hoe stresserend dat kan zijn voor een moeder, altijd weer hopen dat de voeding erin blijft, heel vermoeiend.. Ben nu zwanger van mijn tweede kindje en het enige dat ik nu hoop is dat dit kleine wezentje ook niet al dat teruggeven moet doorstaan...

Veel beterschap en knuffels aan je twee kapoenen !
    thumbup.gif thumbup.gif
  • Hallo iedereen,

Lieve , tof dat je reageert en proficiat met die tweede zwangerschap !!!
    Het is inderdaad vermoeiend als je kind altijd teruggeeft.
    Nu is het bij onze Joppe gelukkig over.
    Vandaag ging het niet zo goed, hij was bijna de hele dag wakker en tegen de avond zeurde hij veel.
    Kwamen net mijn schoonouders eraan.
    Oma heeft hem dan toch even kunnen troosten.
    Nu ligt hij ook te slapen,nadat ik hem om 19,30u in bad gedaan heb.Daar worden ze toch moe van,h?
    Zo, nu maar een kort briefje, ik ga nu tv kijken.
    Groetjes en dikke knuffels aan jullie kindjes.
    Betty & Jo
    Bram & Joppe

smug.gif smug.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld