plasplek in kamer

• plasplek in kamer

Onze dochter wordt volgende week 1 jaar, maar sinds zij 10 maanden is doet zij het volgende:

Als ze moet plassen of drukken kruipt ze naar dezelfde hoek in de slaapkamer.
    Dit doet ze altijd, zowel dag als nacht, maar alleen als ze wakker is, als ze slaapt laat ze het gewoon gaan.
    Ze draagt een luier.
    's nachts draagt ze een "pampers"-achtige luier en overdag een ouderwetse katoenen luier.

Welke van de 2 luiersoorten ze draagt maakt niet uit, ze gaat altijd naar die zelfde plek.
    Als ze klaar is kruipt ze inclusief vervuilde luier,weer terug bij ons in bed.
    (ze slaapt bij ons in bed op een matras op de vloer. Niet omdat we geen ledikant kunnen betalen smile.gif , maar we vinden dit gewoon prettig zo en makkelijk voor haar).

Ik heb op google gezocht, maar kan niets vinden over dit gedrag.

Mijn vrouw staat er op dat ze zo vaak mogelijk ouderwetse katoenen luiers draagt omdat dit volgens bepaalde psychologen het verantwoordelijkheidsgevoel bij de kleine zou stimuleren.

Heeft iemand ervaring met bovenstaande?
  • "Mijn vrouw staat er op dat ze zo vaak mogelijk ouderwetse katoenen luiers draagt omdat dit volgens bepaalde psychologen het verantwoordelijkheidsgevoel bij de kleine zou stimuleren."

Een katoenen luier blijft nat aanvoelen, een gewone wegwerpluier voelt véél droger aan. Een natte luier voelt niet lekker, waardoor kinderen die katoenen luiers dragen sneller geneigd zijn om op het potje te gaan. Kwa verantwoordlelijkheidsgevoel maakt dat weining uit denk ik.

Ik vermoed dat ze dit toch wat privé vind en haar daarom gaat 'verstoppen'?
  • Ja, kindjes met katoenen luier zijn soms sneller zindelijk ... omdat dat zo'n rotgevoel is, een nat pak tussen je benen. Je moet het eigenlijk eens testen bij jezelf, maak zo'n doek nat en steek hem een half uur in je onderbroek smile.gif.

De huidige luiers zijn zo goed dat ze de pipi niet voelen. Maar dat losten wij snel op door ze in onderbroek te laten rondlopen tijdens de zindelijkheidstraining.

Een antwoord op je vraag heb ik niet.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld