Opvang

• Door omstandigheden heb ik echt heel moeilijk i.v.m. kinderopvang.
    Ik kan na mijn zwangerschapverlof part-time beginnen werken van half 10 tot 15u.
    Mijn moeder kan de kleine oppikken vanaf half 1 en ik zal niet elke dag van de opvang gebruikt moeten maken. Dus kan ik beter beroep doen op een babysitter ofzo omdat ik anders kosten ga moeten doen aan dingen dat ik niet nodig heb. Ik moet de kleine eigenlijk maar 4 uurtjes bij de opvang laten, maar ik moet betalen voor een halve dag (5uur), de dagen dat ik de kleine niet naar de opvang moet doen, daar moet ik een soort vergoeding voor betalen, enz.
    Allemaal zo ingewikkeld.
    Waar vind ik zo een babysitters? content.gif
  • Dag Saartje,

Een babysit overdag vinden, lijkt me niet zo simpel. Mijn vriend en ik zijn helaas niet meer samen, waardoor hij elke dinsdag z’n zoontje ziet. Ikzelf werk in de weekends en dan blijft hij bij mijn ouders of bij m’n ex’s moeder. Daardoor ben ik ofwel 1 dag of 2 dagen in de week thuis en hoeft m’n zoontje dus of 2 of 3 dagen naar de dagmoeder.
    Ikzelf ben naar het OCMW gegaan, bij de dienst kinderopvang. Zij hebben me een lijst van dagmoeders gegeven, die verbonden zijn aan K&G. Je betaald per maand alle halve en volle dagen. Die prijs wordt berekend volgens het loon van vorig jaar. Ik moet geen vergoeding betalen als m’n zoontje eens een week ??n dag minder komt.

Misschien is dat een oplossing voor je?!

Groetjes,

Katelijn en Jonah
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld