Op stap met auto en wandelwagen

• Op stap met auto en wandelwagen

Hoi

Even een praktische vraag voor de mama's met meer ervaring smile.gif

Telkens wij op stap gaan sukkel ik om ons zoontje gemakkelijk en snel uit de maxi cosi te halen en in de reiswieg van de kinderwagen te leggen.
    En hiermee bedoel ik vooral praktische dingen om het voor ons zoontje zelf zo aangenaam mogelijk te houden smile.gif
    We zijn nu nog maar een enkel aantal keren met hem echt buiten geweest door enkele medische problemen, maar wil nu toch wel graag eens uitstapjes kunnen maken.
    Onze zoon zit in de maxi cosi in een lodger mini bunker als voetenzak. Eerst gebruikte ik de newborn wrapper maar die werd al te klein.
    We parkeren de wagen en nemen dan eerst de kinderwagen uit de koffer, maar dan vind ik het zo een gedoe om hem daar in te krijgen zonder dat hij koud krijgt of helemaal klaarwakker wordt (hij slaapt heel slecht en in de maxi cosi in de auto is een van de weinige momenten dat hij goed slaapt). Ik leg eerst alles klaar in de kinderwagen en probeer hem dan zo snel mogelijk uit die bunker te halen maar met dit weer...
    Die bunker is heel warm (fleece) dus daaronder is hij niet heel dik aangekleed (het is ook een zweter). Heb ook al geprobeerd om de gordels los te doen, bunker terug dicht en hem dan met voetenzak en alles in de wieg te leggen. Maar omgekeerd is dat niet zo simpel, als hij terug goed in de maxi cosi moet geraken...
    Hoe doen jullie dat juist? smile.gif zie ik een heel eenvoudige manier over het hoofd?
    Ik heb het dan ook over echte uitstapjes zols eens ergens een namiddag wandelen, ... en niet vlug naar een winkel dus wil hem niet met de maxi cosi op het onderstel klikken als het voor langere tijd is...
  • Bunker eruit zwieren en hem warmere kleren aan doen, zeker als je de maxi cosi niet uit de auto gaat nemen. Je kan nog altijd er een dekentje over leggen voor als het in het begin te koud is in de auto, en hem eventueel in dat dekentje dan in de reiswieg leggen. Wij hebben eigenlijk nooit zo'n voetenzak voor in de maxi cosi gehad, dus jouw probleem heb ik niet echt gekend... Hopelijk heb je hier dus iets aan.

Nog een tip voor als je een zwetertje hebt: een aeromoov inlegger in je maxi cosi leggen (past ook in de buggy later!), en fleece eigenlijk zo veel mogelijk vermijden want dat ademt niet genoeg. Bamboe bvb is daar veel beter voor.

Succes!
  • Eventueel zo'n pakje halen waar hij helemaal in kan i.p.v. de voetenzak. Je hebt er van die hele dikke (skipak), maar ook dunnere en bestaat in verschillende materialen. Dan krijgt hij het niet koud als hij van de auto naar de wandelwagen of omgekeerd moet. Naargelang het weer en de dikte van je pakje, kan je eventueel nog een dekentje gebruiken bij het wisselen.
    Als ze dan slapen, maar beginnen te zweten, kan je die pakjes ook gemakkelijk openritsen, zonder dat ze wakker worden.
  • Ben ik dan zo makkelijk? Het antwoord is zoooo simpel! Hier eentje van 31 december.... En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Hier een een geheel warm pakje met voetjes eraan en muts. En dan deken er over heen. Over de maxicosi dan wel te verstaan. Links en rechts stop je de flapjes vam de deken onder zn billetjes en beentjes. Als je aangekomen bent op locatie de kinderwagen klaar zetten, deken opzij, maxi cosi losklikken, deken er weer over heen en je haalt hem er uit. Kind kan de was doen..
  • Ik heb hier ook zo' pakje gekocht, kwam uit de H&M, kostte nog geen 20 euro en warm maar toch dun zodat ze niet ongemakkelijk in de maxi-cosi liggen. En mijn dochtertje ziet er nog schattig in uit ook !
  • In zo'n pakje zweet hij zich compleet te pletter. De bunker is voor hem net goed omdat je die inderdaad kan openritsen. En zelfs daarvan wordt hij dan soms wel wakker.
  • Ik zie niet veel verschil met zo'n bunker eigenlijk. Zo'n bunker is toch ook heel warm en net als bij de bunker kan je die pakjes openritsen. En je hebt die in katoen, in fleece, waterdicht of niet.
    Dan doe je hem in zo'n pakje net zo veel kleertjes aan als in de bunker.
    Het lijkt me het meest handige om hem niet wakker te maken bij het verplaatsen en te zorgen dat hij geen kou krijgt.

Tegen de koude en de regen kan je altijd nog proberen om de Maxi-Cosi en de draagmand in de auto naast elkaar te zetten en hem in de auto te verplaatsen en dan de draagmand met hem erop op de buggy te klikken. Wij hebben tamelijk veel plaats in de auto en de draagmand klikt ook heel gemakkelijk op het onderstel, dus hier zou dat op die manier ook lukken.
    Maar als je de bunker dan mee verplaatst naar de draagmand, zit je bij terugkomst weer met het probleem om hem in de Maxi-Cosi te krijgen zonder hem wakker te maken.

En anders in de stad zoveel mogelijk gebruik maken van ondergrondse parkings. Sta je bij het verplaatsen toch al uit de wind en de regen en is toch iets minder koud.
  • Is inderdaad niet veel verschil met bunker, maar dat vonden we ook niet ideaal bij de laatste poging omdat hij buiten dan goed warm heeft maar eens we een winkel ofzo binnengaan, hij zich onnozel zweet.
    Het is gewoon het hatelijke aan dit koude weer zeker wink.gif die draagmand uit de koffer voelt na een rit ook altijd heel killig aan, ik blijf het een gedoe vinden en het lijkt altijd het makkelijkste om hem gewoon in de maxi cosi te laten maar dat wil ik echt niet smile.gif.
    Dat het maar snel beter weer wordt, lijkt me veel handiger wink.gifAangepast door Dreamy op 18/01/2017 15:52
  • Het verschil is wel dat je de bunker kan openritsen zonder hem zelf echt aan te raken en dan kan je de bovenste flap wegdoen, dan zijn z'n armen en handjes en benen volledig vrij en heeft hij daar enkel zijn kledij nog aan. Dat doen we de enkele keren dat we hem voor kort winkelbezoekje met maxi cosi op 't onderstel klikken. Openritsen en hij kan blijven zitten zoals hij zat. Als je zo'n pak openritst, zitten de armen enzo toch nog altijd dik ingepakt? Nu dat lukt ook alleen maar vlot in de maxi cosi, eens hij met bunker en al in de draagmand ligt vind ik het ook minder vlot om telkens open te ritsen en weer dicht te doen als we weer buiten gaan. Van de minste aanraking wordt hij dan wakker sad.gif
  • Je hebt ook van die draagmanden met gordeltjes die je kan gebruiken in de wagen, maar ik weet niet of het in BelgiĆ« en Nederland mag om je baby zo te vervoeren. En weet ook niet of het even veilig is als een Maxi-Cosi.
    Bovendien gaat je baby ook niet zo heel lang meer in de draagmand liggen, dus is een beetje een zotte kost.
    Ik denk trouwens dat er maar weinig baby's zijn die niet (eventjes) wakker worden bij het verplaatsen van Maxi-Cosi naar draagmand en omgekeerd. Valt hij daarna niet terug in slaap door de beweging van de wandelwagen of auto?
    En zou het zo erg zijn mocht hij wakker liggen of is hij dan lastig?

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld