Mijn jongste is alweer bijna 1 jaar oud

• Laat ik mezelf even voorstellen.
    Ik ben Eva, 28 jaar en moeder van 3.
    Mijn oudste (Lisa) is juist 8 jaar geworden, de middelste (Marco) is alweer een maandje 5 jaar en dan rest er nog kleine Robin van bijna 1 jaar.
    Volgende week wordt mijn kleine mannetje ook alweer 1 jaar oud. Als ik nu terugdenk aan vorig jaar, toen liep ik nog met een Mega buik rond, hopende dat het kleine ventje niet meer te lang op zich ging laten wachten. En nu ... nu kijk alweer met weemoed naar moeders die zwanger zijn. Hoe komt dat toch? Ik ben helemaal niet graag zwanger en mijn gezin is compleet. En toch ..
    toch zou een heel klein stemmetje in mij, het allemaal nog es willen meemaken. Zouden wij vrouwen zo geprogrammeerd zijn of hoe zit het?

Eva
  • hoi eva,
    ik ben joanna, 22 jaar en ik heb nog geen kinderen maar ik denk toch dat wat jij zegt heel normaal is. De meeste vrouwen zijn toch opgezadeld (klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet) met een moederinstinct en al wat er bij komt kijken.
    Volgens mij zijn er een heleboel vrouwen die graag nog eens zwanger willen zijn na hun "laatste" zonder daarom echt een kindje te willen, of heb ik het fout???
    groetjes joanna
  • hey eva,

ik heb dus 2 kindjes en ben 23 lentes jong. Robbe is 14 maanden en Jana is 2 maanden oud...vlak op mekaar bezorgd door meneer ooievaar dus. Ik ken het stemmetje maar al te goed. Het is trouwens een van de factoren waarom we ze zo snel na mekaar hadden. De pijn van de zwangerschapsvergifitiging die zich de laatste weken bij Robbe de pret vergalden en de dreigende miskraam bij Jana doen het verlangen naar meer niet wegebben... alhoewel...Ik zou de eerste jaren toch niet willen opnieuw zwanger zijn. Na de bevalling, als het vaderschapsverlof van de papa op is val je daar toch maar met ja hele was, plas en in ons geval een "brakend" kind. Het zijn hopen werk die gelukkiglijk belonend zijn. Een van de verdere redenen is dat de dreigende miskraam en bloedverlies dat ik bij de tweede gehad heb toch iets gaven van "het kan ook mij overkomen, wieweet volgende keer wel". Het zou steeds in mijn achterhoofd spelen dus ik zou die gedachte moeten laten wegebben vooraleer opnieuw te starten. Dan kan ik pas ten volle genieten van een volgende zwangerschap...binnen een jaartje of vijf . smile.gif Zeker weten!
  • laat ik me even voorstellen ik ben carla en ben 26 jaar moeder van een dochter van bijna 8 en een van bijna 3 en een zoon van 15 maand ik moet ook met pijn in het hart vertellen dat het de laatste was . Alhoewel dat er nog eentje bij kan maar nu niet .Ik heb zoveel mogelijk genoten van de laatste zwangerschap maar vond dat zo snel voorbij was en voor ik het wist had ik een klein hummeltje in mijn armen de bevalling ging zo snel dat ik niet eens kleedjes kon nemen om hem na de geboorte aan te kleden hij heeft zeker een half uurtje in een handdoek gelegen bij oma wat was ze fier de eerste kleinzoon en ik kon mijn geluk niet op heb altijd gedroomd van een zoon en ja hoor nu had ik er eentje en wat was de papa blij als ik hem belde om hem te zeggen dat het een zoon was apetrots was hij hij kwam zo snel mogelijk zei hij want hij was gaan werken ik had nooit gedachd dat het zo snel zou gaan en dus was hij er niet bij .En nu hebben we zijn eerste verjaardag gevierd wat gaat de tijd toch snel het leek als gisteren dat ik hem zag geboren worden en nu is hij al 15 maanden en al een flinke kerel wat ben ik trots op mijn kinderen.
  • Het zegt me niets, het zegt me niets, het zegt me niets, het zegt me niets, het zegt me helemaal niets.... Misschien helpt het wel als ik mezelf maar wat wijsmaakt. Mijn verstand zegt, twee is genoeg maar een klein heftig stemmetje ergens diep in mij blijft schreeuwen om een derde baby. Wie weet... never say never!
    wink.gif
  • Hallo Eva,
    Ik ken dat gevoel ook maar al te goed.
    Ik ben 29 en heb ook 3 kinderen en soms heb ik weemoed als ik een zwangere vrouw of een pasgeboren babietje zie.
    Ik kan moeilijk afscheid nemen van die periode in mijn leven en ik denk vaak terug aan mijn bevallingen.
    Toch is ons gezin compleet en ik denk : moest ik onverwachts zwanger geraken dat ik toch niet zo gelukkig zou mee zijn.
    Groetjes Caro wink.gif
  • Hallo, met dat gevoel word ook ik bijna dagelijks geconfronteerd. Ik ben 29 en heb twee dochters, eentje van 2 jaar en eentje van 9 maanden. In mijn omgeving lijkt iedereen zwanger te zijn of binnenkort een baby te plannen. Ik zou zo graag nog eens zwanger willen zijn, de schopjes in mijn buik voelen, trots zijn op die dikke buik... Mijn man en ik weten niet of er ooit nog een derde komt, we zijn tevreden met onze twee meisjes, en verlangen niet eens naar een zoon. Dus vanwaar dan dat verlangen ? En toch blijft het kriebelen, ondanks dat ik bij beide zwangerschappen tot de laatste dag heb overgegeven, en ondanks het feit dat de eerste maanden met mijn tweede dochter toch heel erg zwaar zijn geweest (ze schelen slechts 20 maanden). Wij proberen nog steeds slaap in te halen, en we denken niet dat we ooit weer die onderbroken nachten aankunnen. Toch blijkt dit alles niet te kunnen verhinderen dat mijn hele lijf om nog een baby'tje schreeuwt ! Ook al vinden we op dit moment dat ons gezin compleet is, het stemmetje blijft diep aanwezig. Ik probeer om mijn gevoel wat in te tomen, maar toch... Ik denk dat Joanna wat mij betreft de nagel op de kop slaat als ze zegt dat veel vrouwen nog eens zwanger willen zijn zonder daarom echt nog een kindje te willen... Sterkte en groetjes.
  • hallo,

Hihihi ik heb dat stemmetje dus ook h? bigsmile.gif heb een dochtertje van nu twee jaar en kriebelen dat het doet om weer aan de slag te gaan !! Als ik vrouwen met dikke buiken zie voel ik ergens een beejte jaloezie,iedereen lijkt zwanger te zijn behalve ik down.gif We zouden dolgraag aan een twede kindje beginnen werken maar doordat we in september trouwen en ik er voor moet zorgen dat ik nog in mijn kleed pas vinden we het verstandig om toch nog maaar een drie tal maandjes te wachten. Eens we terug zijn van honnymoon zorgen we voor een broertje of een zusje voor ons kleine meisje hihi kan nu al niet meer van deze site wegblijven lol. Ben al blij dat ik niet de enige ben die stiekem naar een kleintje verlang!! tongue.gif

Vele groetjes Cindy
  • Hoi Iedereen, bigsmile.gif

mijn naam is Ilse en ben nu 30 weken zwanger van een tweeling.
    Ja zelfs ik heb het nu al. Soms denk ik echt oooh het is al bijna augustus.
    Toen de gyne me vertelde dat ze hoogstwaarschijnlijk vroeger zouden komen aangezien het redelijk dikkertjes waren dacht ik nee laat me nou toch nog even genieten. astonished.gif
    Ik dacht zeg Ilse doe nu eens normaal, maar toch. wink.gif
    Ik zal heel blij zijn eenmaal ze geboren zijn hoor kijk er echt al naar uit, maar men zwangerschap verloopt zo perfect zonder zorgen, zonder misselijk zijn, en ik geniet er met volle teugen van.
    Tja ik weet het niet, ik denk het gevoel alleen al dat er een klein wezentje groeit in je buikje en telkens ik ze voel stampen of bewegen krijg ik nog steeds tranen in men ogen van ontroering.
    Dat zoiets moois in je buikje kan groeien.
    Ik denk dat het dat vooral ook is.
    Pffff ik zal wel blij zijn als ze er zijn want een bolle buik is niet altijd even handig maar ik zal nog met volle teugen genieten tot ze er zijn want zwanger zijn is onbeschrijfelijk.
    Groetjes en veel liefs van ons drietjes <3
  • Ik ben abnormaal !
    hehe..neen hoor. Ik heb het eigenlijk nooit gehad. Ik ben mama van drie kinderen en ergens als tiener had ik al duidelijk besloten dat het er twee zouden zijn en die kwamen er op m'n 26 en 28 na een volle tien jaar ongelooflijk flierefluiter wezen.
    En toen ? wel toen kwam Sander in mijn leven, mijn echtgenoot en niet de papa van mijn twee dochters. Hij had nog wel een enorme kinderwens. De mijne was eigenlijk vervuld. Na de jongste dochter had ik me zelfs laten steriliseren !
    Om een lang verhaal kort te maken. Ons huwelijk zou niet compleet zijn moest ik San niet het recht geven van een eigen kindje en zo kozen we voor een IVF-behandeling en werd ik zwanger van Axel. Ik zie het kereltje doodgraag en ik ben echt dolgelukkig dat hij er is.Maar om te gaan zeggen dat ik stond te springen om weer zwanger te zijn op m'n 37.Eerlijk ? neen.
  • Vraagje voor alle hippe meiden

Hallo iedereen!
    Ik wou jullie een vraagje stellen en hopelijk zal ik geen boze reacties uitlokken noch wil ik onrespectvol lijken. smile.gif

Ik doe een spreekbeurt voor school en zou graag meer weten over tienerzwangerschappen. Hiervoor dacht ik om met iemand persoonlijk te spreken via e-mail of per post. Zodat ze me kunnen/konden vertellen hoe het was of is om zo jong al een kindje te krijgen. Natuurlijk zal ik ook meer informatie over mezelf geven en zo kunnen we elkaar een beetje beter leren kennen.

Wat ik ook zeer duidelijk zou willen maken dat dit niet om een onozele grap gaat maar dat ik nooit of te nimmer er zal mee spotten wat de reden ook mag zijn! stuckup.gif

Meer over de opdracht: Ze is voor het vak Zedenleer ook moraal genoemd. De opdracht moet voor de klas gebracht worden daardoor zou ik dan ook enkele reacties will vertellen of als jullie zelf iets willen zeggen is dat ook goed. Als er dingen zijn die jullie absoluut niet willen dat verder verteld wordt zal dat ook niet gebeuren. BELOOFD!

Ik heb dit onderwerp gekozen omdat ik mezelf wou plaatsen in jullie situatie en eigenlijk niet weet wat ik zou doen. M'n familie denk ik zou me zeker steunen maar met al wat er bij kan kommen (waarvan ik veel nog niet zal weten) ben ik nog niet zeker van m'n antwoord. Nu staat het op "Ik zou het houden."

Wat meer informatie over mezelf:
    Ik ben 15 en wordt 16 in februari Ik woon in Belgie, antwerpen meer specifiek. Bij me verblijven m'n moeder en poes Nouchka mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik hou van naar de film gaan en weggaan met vriendinnen. I ben ook dol op verhalen schrijven meestal in het Engels daardoor durf ik wel een paar fouten in het Nederlands schrijven. Dit was het en ik hoop dat ik iets hoor van een paar van jullie. Bye
    ~Luv~
    Sandy

M'n e-mail nouchka_1@yahoo.com

Als je per post wil antwoorden mailje dan even zodat ik mn addres kan doorsturen. tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld