Mijn dochter weent de hele dag door...HELP!!

• Mijn dochter weent de hele dag door...HELP!!

Hallo,
    Ik zit echt met de handen in het haar...weet het gewoon echt niet meer en vandaar mijn berichtje hier. Mijn dochter, nu ongeveer 7.5 maand oud weent of jengelt echt bijna de hele dag door. Ik ben echt zot aan't worden. Ze heeft van als baby al een echt sterk karakter en het wordt er niet beter op.
    Ze is een maand te vroeg geboren, maar trekt zich al overal waar ze kan aan op. Maar dat wenen, ik word echt gek. Het begint al van 's morgens als ze haar ogen open doet...ze kan niet gewoon wakker worden, is dadelijk wenen. Na haar flesje zet ik haar even in't park en dan is het weer wenen. Daarna vertrek ik naar de onthaalmoeder of mijn moeder en is het wenen in de maxi cosi...als ik een berichtje stuur naar de onthaalmoeder krijg ik terug, ze weent heel veel en lijkt echt boos. De moed zinkt me al in de schoenen als ik haar 's avonds weer ga ophalen. Want dan kom ik thuis en wil ik aan het eten beginnen, maar ze weent in't park, in de eetstoel, alleen niet als ik haar pak en rondwandel...ik kan echt niet meer, is gewoon rondlopen en proberen te zorgen dat de uren voorbij gaan en ze kan slapen gaan...dit kan toch niet..Hoe kan ze zo klein zijn en al zo een kwade en gefrustreerde baby lijken? En haar geween is echt meer geschreeuw, zo luid, het gaat door merg en been sad.gif

Groetjes
  • Heel zwaar voor je!
    Is ze echt nergens mee tevreden (enkel als jij ze oppakt?)
    Ook niet af te leiden met speelgoed/wandeling/andere kinderen/kriebelen/....?
    Zou je anders toch eens niet bij de kinderarts langsgaan?
    Er zijn karaktertjes, maar als ze echt met niks af te leiden of te troosten is dan lijkt het wel of ze ergens pijn heeft?
  • Ik kan ze wel even afleiden, maar nooit lang...als ik even op de zetel wil zitten, zet ik ze langs me met al haar speelgoed en speel ik met haar, maar is ook niet goed. Wandelen gaat het best als ik ze in de draagzak steek...vorig weekend voor het eerst nr de zoo geweest...en zolang ik ze in de buggy duw gaat het een tijdje, daarna overgeschakeld op de draagzak...maar we wilden even iets klein eten, maar gaat dus niet he...als ik stop met de buggy te duwen, begint ze op geen tijd alles bij mekaar te schreeuwen, ze wil er gewoon uit...en als ik haar dan pak, hangt ze voorover en wil ze niets liever
    als alles op tafel pakken...dus dat is niet echt te doen...We kunnen eigenlijk heel weinig, om niet te zeggen niets met haar doen
  • ohja, nog vergeten te zeggen, ik ben al een paar keren bij de kinderarts geweest, en in't begin kreeg ze medicatie voor reflx omdat ik dacht dat dat ermee te maken had, maar is niet zo...ook al osteopaat geweest, volgende week nog eens terug..echt ten einde raad sad.gif
  • Dag vlinder36,
    Hier was ons zoontje ook niet vlug tevreden (nummertje twee is een droombaby nu, dat kan dus ook) en ook in de creche weende hij heel veel. Ze hebben in de creche alles geprobeerd en uiteindelijk een schommelstoeltje gevonden waar ze hem toch af en toe rustig in kregen en waar hij een dutje deed. Thuis konden we hem enkel rustig houden op ons. (in de zetel, rond wandelen, eten met baby op de arm, aardappelen schillen met baby op de arm,...). Voor nummertje twee heb ik een draagdoek gekocht (even oefenen om te knopen) en als ze het moeilijk heeft, dan steek ik ze in de draagdoek. Ben wel enorm blij dat nummer twee veel rustiger is (ze kan zelfs zelfstandig in slaap vallen in haar parkje). Maar eigenlijk had die draagdoek bij nummer 1 wel een verlichting kunnen zijn. Ze voelen je en je hebt je handen vrij. Je kan toch iets meer doen (al is het maar dat het makkelijker eten is met twee handen).
    Ik zou zeker eens bij de dokter langs gaan om te kijken of er geen reden is waarom ze zoveel weent.. (Bij ons was er toen niets gevonden, ik voel mij nog altijd schuldig omdat ik eigenlijk een beetje hoopte dat er iets mis ging zijn).
    Probeer ook af en toe even een minuutje voor jezelf te nemen en af te koelen. (Hier stond ik soms even in de wasplaats met de droger op omdat ik dan het gewoon niet hoorde, niet zo fijn, maar alles beter dan er zelf onderdoor te gaan.)
    Het blijvend wenen is echt uitputtend voor jou als mama en voor de rest van het gezin.
    Ik moet wel zeggen, rond negen maand is het hier beginnen beteren en rond een jaar was het over. Nu hebben we een heel fijne kleuter, wel nog met een karaktertje, maar alles gaat hier goed nu.
    Ik heb heel lang gedacht dat het aan mij lag (en sommige mensen kunnen je dat echt doen geloven), NIET DOEN!
    Vee succes om een oplossing te zoeken die werkt voor jullie en waardoor je kan genieten van je kindje. (Daar voel ik mij nu schuldig over, van nummertje twee kan ik hier nu echt genieten, bij onze eerste had ik dit veel moeilijker, ik voelde mij echt gefaald als mama)
  • Doet echt goed om jullie verhalen te lezen...En bij mij voelt het ook alsof ik faal...ik vind het zo erg...ik denk er zelfs aan om als ze naar haar vragen dan gewoon te antwoorden dat alles goed gaat, zodat ik niet iedereen hoef te zien denken, pff haar eigen schuld, of ze kan het niet aan, of ze doet het fout.
    Het is echt vermoeiend, en als ik 's morgens wakker word met haar geween, dan kan ik ondertussen bijna zelf mee wenen, ik krijg het ontzettend benauwd dan...en kan alleen maar denken, goh weer zo een dag...ik heb zo naar mijn dochter uitgekeken, was zo blij dat ik na jaren proberen eindelijk zwanger was...en houd zo veel van haar...maar zo jammer dat ik soms niet van haar kan genieten sad.gif
    En ik hoop echt dat het wat makkelijker zal gaan binnenkort
  • @ ano

je zegt dat je kindje wel nog een eigen karaktertje heeft...weent hij/zij nu wel minder? Of kan zij/hij alleen spelen?
    Ik heb ook gedacht aan een 2de...ben ondertussen wat ouder, dus het is nu of nooit, maar eerlijk gezegd durf ik het niet...als ik nog zo eentje als haar zou hebben, kan ik het echt niet meer aan vrees ik.. sad.gif
  • Ik heb hier ook een zoontje dat enorm veel geweend heeft. In mijn herinnering heeft hij dat hele eerste jaar constant gehuild...was natuurlijk niet altijd zo, maar zo zit het wel in mijn hoofd. Vooral de eerste maanden waren een hel. Ik werd er ook wanhopig van, durfde ook nergens meer naartoe gaan uit schrik dat hij daar alles bij elkaar zou kelen. 's Nachts sliep hij ook slecht, dus de oververmoeidheid kwam er ook nog bij, waardoor ik nog prikkelbaarder en emotioneler werd. Ik heb ook heel vaak mee gehuild. We zijn bij de ka geweest, bij de osteopaat geweest, ... maar daar is helemaal niks uitgekomen. ' 't Is zijn karakter' was de diagnose... Ontmoedigend...
    Hij is ook eentje van een tweeling, dus ik had sowieso mijn handen al vol. Als zijn zus dan gelijktijdig een moeilijke dag had, was het pure horror...
    Ik voelde me ook vaak gefaald als mama...'wat doe ik verkeerd' heb ik me vaak al huilend afgevraagd...

Ondertussen is hij een kleuter van bijna 5...'t is een heel lief ventje met een klein hartje, maar hij heeft wel nog steeds een stevige hand nodig.
    Ik merk dat zo veel mogelijk structuur en duidelijkheid bieden echt wel helpt...en daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. Vaste gewoontes, vaste uren, ...

We hebben intussen ook een derde kindje...we hebben ons hart vastgehouden en waren al voorbereid op nog huilertje...maar tot hiertoe is het echt een voorbeeldige baby. Met de drukte van twee kleuters in huis, zou ik haar haast vergeten. Ze piept alleen wat als ze honger heeft of even als ze wat krampjes heeft... zo kan het dus ook, wat een verademing! smile.gif
  • Hier was de jongste een huilbaby.... ik wil je niet ontmoedigen, maar het heeft hier geduurd tot zijn 2 jaar.....
    Niets wou hij... niet in de Maxi-Cosi; niet in de wandelwagen; niet in de box... gelukkig was hij wel stil te krijgen in de draagdoek.
    De 3e osteopaat heeft ons wel redelijk goed kunnen helpen (zeer bekende man en heb er ook een eindje voor mogen rijden, maar dit was het mij wel waard)...; ook bleek hij overgevoelig te zijn aan mais; dus van pap veranderen heeft ook wel redelijk geholpen.

Rond zijn 2 jaar ging alles beter. Hij kon meer, hij kreeg meer inzichten.. hij kon eindelijk doen wat hij zelf wou en kon het dan ook echt. Ik denk vaak dat hij enorm gefrustreerd was omdat hij altijd maar meer wou kunnen en dit gewoon nog niet lukte...
    Nu is hij een geweldige kleuter... en super gelukkig kind en ook super gemakkelijk. Hij is lief, sociaal, slim en niets dat hem deed vermoeden dat het zo'n moeilijke baby / peuter was geweest.
    Als hij nu moe is... is hij nog onhandelbaar en als hij iets wil doen waarvoor hij te jong is.... misschien toch ergens het karakter... smile.gif

Alleszins.... veel succes en een dikke knuffel... ooit gaat het over.
  • ik hoop echt dat het ooit over gaat, en dat ik niet zo een kind heb dat constant weent en moeilijk doet als ze haar zin niet krijgt.
    @a.n.o...welke osteoptaat ben je geweest als ik vragen mag?

Groetjes
  • Heb je pb gestuurd met de gegevens.

Veel succes nog.... ooit gaat het over ! hug:
  • De onthaalmoeder werkte met zo een vaste uren en dat resulteerde alleen maar in een nog harder huilend kind...
    Je moet wel regelmatig zijn, maar een baby verplichten om te wachten met eten, met slapen als die honger heeft, moe is, helpt geen knijt.
    De nieuwe onthaalmoeder gaf die eten van zodra ze merkte 'die heeft honger en is moe' en het gebeurde wel eens dat die vroeger in bed lag dan de andere kinderen, maar dat was beter dan een baby van 6 maanden in de buggy vast te zetten op de gang omdat die 3 uur niet stopt met wenen.
  • Regelmaat en structuur is nog iets anders dan onmenselijk zijn hé... wink.gif

En hoe ouder ze worden, hoe meer structuur je kan bieden heb ik gemerkt. Een pasgeboren baby kan je idd niet verplichten om te slapen, eten, ... op het uur dat jij wilt.
    En het is niet zo dat alles hier op een 'vast uur' en in een vaste volgorde moet en dat je er nooit van mag afwijken hé...maar bepaalde gewoontes en ritueeltjes vind ik wel belangrijk en mijn kinderen hebben er deugd van.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld