Mijn baby en de warmte

• Als het zo warm is als de voorbije dagen, dan hebben wij daar last van. Om te slapen bvb als de warmte eens in huis zit. Mijn zoontje van 4 maanden heeft hier ook last van. Hij slaapt minder diep, wordt vaker wakker en huilt meer. Nochtans zorg ik dat hij voldoende drinken krijgt, verlucht ik zijn kamer en leg hem in zijn body te slapen.
    Zijn er nog meer dingen die ik kan doen ?
    Bedankt op voorhand, Ella
  • Ik heb ook getwijfeld hoe ik de kinderen best in bed legde. Onze Robbe (17maanden) heb ik toen gewoon in zijn pyama zonder toestoppen in bed gestopt en ons jana in haar slaapzak omdat ze tenslotte nog maar 5 maand is. Onze Robbe werd dus gewoonweg wakker in het holst van de nacht. ik heb ondervonden bij mijn kindjes dat hun ritueeltjes voor alles gaan. Misschien stop je je baby beter onder een licht lakentje of slaapzakje zoals hij het gewend is.
    Overdag zijn ze hier alletwee inderdaad ook merkbaarder huil-gevoelig bij dit weer. als ik de tijd heb stop ik ze in hun buggy en ga wat rondtoeren. Als daar geen tijd voor is is het al watr vervelender disappointed.gif .
  • Hoi Ella,
    Ik had het probleem ook met mijn ukkie. 's Nachts liet ik haar alleen in een luiertje, luierbroekje (katoen, om de luier een beetje op zo'n plaats te houden) en een t-shirtje slapen. Overdag liet ik haar met alleen een luier aan liggen. Ze voelde zich hierdoor een stuk beter (zweette een stuk minder - via haar hoofdje) en haar warmte-uitslag verdween als sneeuw voor de zon (mijn ukkie houdt niet van dekentjes, lakentjes of slaapzakjes...)
    Ze is er niet verkouden van geworden, maar ik heb wel opgepast met tocht natuurlijk! (Ze is 6 juni jl geboren, dus reken maar uit hoe jong ze met die hitte was).

Succes ermee voor de volgende 'hittegolf'.

Groetjes Elvira baby.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld