met baby op vakantie

• hoi,
    ik ben evi en mijn zoontje thomas is net 12 maanden.
    in juni gaan we op vakantie naar turkeye, kusadasi.
    kan iemand me tips geven ivm vliegtuig, reizen...en zijn er mensen al geweest met hun baby?
    neem ik best pampers mee?kan ik hem het middagmaam van het hotel geven of potjesvoeding?en neem ik die mee of koop ik die daar?
    boterham met beleg mag ik toch wel geven, he!
    alle tips zijn welkom!
    wij hebben alvast het idee dat we twee koffers voor thomas zullen moeten meenemen en niks voor ons
    (op onze bikini en zwembroek na dan toch)
  • Beste Evi,

Turkije is ??n van mijn favoriete vakantiebestemmingen. Volop zon, zee en strand, een prachtige natuur, veel cultuur en bovenal ontzettend vriendelijke mensen. Als je naar Kusadasi gaat vlieg je wellicht via de luchthaven van Izmir (het kan ook Bodrum zijn). De vlucht zelf duurt niet zo heel erg lang (iets minder dan uurtjes) maar reken daarbij toch een drietal uurtjes transfer vooraleer je in je hotel in Kusadasi aankomt. Kusadasi is een moderne badplaats, waar je veel winkeltjes, bars en restaurantjes vindt. Hoewel je er zeker pampers en zelfs potjes babyvoeding vindt, is het toch aangewezen om een voldoende voorraad van bij ons mee te nemen. Het eten in de restaurants is meestal in buffetvorm en niet steeds geschikt voor kleine kinderen. Ik raad je aan om wat potjesvoeding (zowel voor middagmaal als voor fruitpap) mee te nemen (just in case). Als je in juni reist, kan het er al behoorlijk warm zijn. Vergeet dus zeker de speciale zonnecr?me voor je baby niet. Handig vind ik de speciale 'zwempampers' (paarse of roze) waarmee je spruit naar hartelust kan zwemmen. Nog een belangrijke tip voor je afreist: kien je handbagage goed uit en maak zorg dat je jullie kledij zoveel mogelijk over de verschillende koffers verdeeld worden. Dus zeker geen koffer voor mama, kindje en papa apart. Het gebeurt m??r dan eens dat bagage verloren gaat. Dus better be safe than sorry... Zeer belangrijke items voor in je handbagage: zonnecr?me voor de baby, een medicijnkoffertje, pap en potjes voor de baby, een voldoende grote voorraad pampers,3 kledingsetjes voor de baby, ??n setje kleding en ondergoed voor elk van de ouders,
    ... Als je met een charter vliegt wordt de handbagage zelden echt gewogen, dus geen nood. Zorg wel dat je de vooropgestelde afmetingen respecteert. Je koffers die je incheckt in de bagageruimte mogen in principe niet meer dan 15 kilo wegen per stuk. Een klein overgewicht zien ze echter al gauw door de vingers. Als je landt in Turkije, moet je een visum kopen. Dit kun je betalen in dollar (10) of in Belgische frank (300 Bef). Ook ter plaatse kun je veelal met Belgisch geld terecht. Een kleine som in dollars kan natuurlijk nooit kwaad (just in case). Daarnaast kun je haast overal met je visakaart terecht.
    Rest me je alleen nog een fantastische reis te wensen en breng een beetje zon mee terug naar Belgi?.
    Prettige reis,
    groetjes,
    Boomke

smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld