katten en baby bedje

• ik heb twee katten en wij zijn serieus bezig met het plannen van ons eerste kindje wat opzich al heel spannend is allemaal.
    mijn twee katjes lopen boven los rond maar zijn nogal geneigd in bed of in holletjes te kruipen, nu mijn vraag, kan dit kwaad en wat kan ik doen om mijn toekomstige kindje te beschermen zonder mijn katten weg te hoeven doen ? ik hoop op heel veel reacties en mensen die ook aan het plannen zijn, lijkt me heel erg leuk van jullie te horen !!!

<3
  • hoi,

toen ik zwanger was van ons eerste kindje is me altijd verteld geweest dat het slecht was om te veel in contact te komen met onze poes! ze kroop namelijk ook s?avonds bij ons in bed en als ik op de zetel lag was ze er ook altijd vliegensvlug bij.
    ik heb haar toen een plaatsje klaar gemaakt in de garage met een zeteltje en noem maar op!
    toen ons eerste zoontje was geboren hebben we hem ook zo min mogelijk in contact gebracht met onze poes.
    men heeft mij toen verteld dat dat niet gezond was en je weet nooit niet dat de poes eens krabt ofzo! je moet nooit zeggen onze kat doet dat niet!!!
    veel heb ik je niet kunnen verder helpen maar ik denk dat je best eens aan jouw gyneacoloog eens om raad vraagt!

groetjes vanwege anais wink.gif
  • goede moregen,
    ik ben ellen en ben op 03/01/2002 bevallen van een flinke zoon.
    wij hebben 3 katten die niet buiten komen.
    ik kan je verzekeren onze katten doen niets naar vinnie.
    in het begin hadden ze er zelfs bang van als hij zijn keeltje opentrok.
    hier is er dus geen enkel probleem.

ellen, ed, vinnie en de 3 poezen
  • Of je tijdens de zwangerschap in aanraking mag komen met katten kan je heel simpel laten testen met een bloedonderzoek. Ikzelf was immuum voor toxoplasmose en heb onze poes dus rustig blijven strelen, eten geven, kammen, enzovoort. Ruim 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum, hebben wij wel reeds het kinderbedje ge?nstalleerd, de wieg in de woonkamer gezet ?n de kinderwagen in de gang klaargezet. Alles met dekentjes, kussentjes, alles erop en eraan. Om de verleiding zo groot mogelijk te maken. Als we de kat erop betrapten dat ze in ??n van de drie wou kruipen (of er soms als snoezig in lag) kreeg ze serieus naar haar voeten. We hebben haar nooit geslagen of pijn gedaan, maar wel gereageerd zoals een moederpoes het zou doen: bij haar nekvel optillen en een enkele keer eens op haar poep getikt. Ofwel was dit de ideale methode, ofwel hebben wij een hele slimme en brave poes, want na drie weken had ze in geen enkel bedje nog interesse. Zodra ons dochtertje geboren was, hebben we de kat wel in haar buurt gelaten om te snuffelen en te kijken maar nooit alleen gelaten met het baby’tje in de buurt. Wat vooral heel belangrijk is, is dat je probeert van de poes nog dagelijks aandacht te geven, ook al eist je baby’tje deze bijna allemaal op !!
    Hopelijk heb je iets aan mijn preek ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld