inslapen van hele jonge baby

• hoi,

Ik ben sinds 3 wkn moeder van romy. Romy heeft erg veel moeite om zelf in slaap te vallen. Meestal doet ze dat bij ons op schoot. Soms kun je haar daarna in de wieg leggen maar soms ligt ze wel 3 a 4 uur op schoot te slapen. Als je haar dan weg legt wordt ze direct wakker. Inslaap huilen hebben we nog niet langer dan 5 min geprobeerd maar dat lukt dan in ieder geval niet. Het consultatieburo zegt dat ze nog zo jong is dat we haar niet kunnen verwennen en dat het allemaal wel beter gaat als ze ouder wordt.
    Ik als kersverse moeder ben erg onzeker en vraag me af of er meer moeders(en vaders) zijn met deze inslaapproblemen en hoe die ermee omgaan. Of ben ik de enige die bijna de hele dag met een kind op schoot zit?

groetjes andrea
  • Andrea,

heb je al geprobeerd om je kindje terwijl het op schoot in slaap valt eerst in een handdoek te wikkelen dan kan je haar daarna met handdoek en al in haar bedje leggen, meestal werkt dit omdat er dan geen temperatuursverschil optreed als ze van locatie veranderd, anders gaat ze ineens van de warme schoot naar dat koude bedje en daarvan kan zo’n klein hummeltje nogal es wakker schrikken.

Groetjes, kelly & twins baby.gif baby.gif
  • Hoi,

Nee niet geprobeerd. Wat een goed idee. Ga ik gelijk doen. Vanmiddag heb ik haar weer op haar zij gelegd (las ik ergens verder hier op de site) en prompt viel ze in slaap. Misschien slaapt ze ook wel liever op haar zij dan op haar rug. Ik vindt het alleen een beetje eng omdat ze nu makkelijker op haar buik kan draaien.

groetjes andrea
  • Hallo Andrea,
    Ik herken je verhaal. Ik heb ook uren met mijn kleintje rondgelopen en stilletjes in de zetel gelegen, haar op mijn borst laten slapen terwijl ik zelf ook wat slaap probeerde in te halen. En dat gaat inderdaad over. Ik heb dat vier maanden gedaan en je kan ze daarmee niet verwennen. Mijn dochtertje (6,5 maanden) slaapt nu alleen. Zij was wel een moeilijke slaper omdat ze reflux heeft. En je moet je ook voorstellen dat de overgang van die knusse, warme buik naar al dat licht en die ruimte ook wel wat gewenning en aanpassingstijd vergt. Een draagdoek kan soms ook helpen. Zo heb jij je handen vrij om wat klusjes te doen. Afrikaanse vrouwen dragen hun kinderen de hele tijd zo. Ik zou mij niet te veel zorgen maken. Het is nu uiteraard wel heel vermoeiend, maar het wordt beter en je krijgt er zo veel voor terug.
    Groetjes.
  • Hoi Els,

he fijn om te lezen. We merken wel dat het de ene dag beter gaat als de andere. Gisteren was het heel druk en had mijn schoonmoeder haar een tijdje wakker gehouden (grr) waardoor ze oververmoeid was. Poeh wat een nacht, ze sliep pas om 3 uur. Nu ligt ze al weer 3 uur in mijn bed te slapen. Dat van die draagdoek ga ik denk ik ook proberen. Vrienden van ons doen dat ook en dat bevalt goed.

groetjes
  • hoi Andrea,

mijn dochter is nu 3.5 maand oud en begint nu eindelijk wat makkelijker te slapen.
    Ook ik was erg onzeker in het begin, maar als je op je gevoel afgaat kan je volgens mij weinig verkeerd doen.
    Aline sliep bij ons vaak op schoot en eigenlijk genoten mijn man en ik daar nog het meeste van...
    Overdag sliep ze weinig en de nacht was ook met de nodige onderbrekingen, erg vermoeiend!
    Het enige wat we probeerden te beperken was het bij ons slapen, vaak wanneer ze ’s nachts wakker werd legden we haar tussen ons in zodat we zelf ook nog wat konden slapen en zij maar genieten! Gelukkig gaat dit allemaal over en slapen we nu lekker door.
    Dus nog even geduldig zijn en ondertussen genieten van die knusse momenten!

Veel liefs,

Melina en Aline
    baby.gif
  • hey,

geen angst om je kindje op haar zij te leggen: rol kleine badhanddoeken heel stevig op en leg je kindje ertussenin, zo dat de ene handdoek helemaal tegen je kindje zijn rug en achterhoofdje ligt, en de ander vooraan, maar net onder haar armpje

’t is ’t zelfde principe als dat speciaal kussen wat ze verkopen (ken de naam niet), maar een stuk goedkoper en ’t werkt even goed!!!

groetjes en succes

Bedje en Wolfgang (van een week oud)
  • hoi allemaal,

fijn hoor om andermans ervaringen te lezen. doordat ik me daar zekerder door voel gaat het steeds beter. ook ik (en romy) genieten eigenlijk wel van dat samenzijn dus ik laat het maar lekker zo. vandaag heeft ze toch weer zo’n 4 uur bij elkaar in de wandelwagen geslapen. Vannacht heb ik samen met haar op de bank geslapen omdat het bij ons boven zo heet was. Ze heeft 2 rukken van 3.5 uur gemaakt naast me ipv op me. joepie. dit weekend gaan we langzaam haar ledikant proberen omdat ik nog zo veel wakker wordt van haar gepruttel. Ik merk echt nu wel dat hoe zekerder ik wordt hoe beter het met romy gaat. poeh moelijk hoor moeder zijn. had ik niet gedacht.

groetjes andrea en romy.
  • Ja andrea,

Moeder zijn moeten we allemaal leren he, vooral bij een eerste is het zwaar heb ik ondervonden, je moederinstinct doet veel maar toch, het is een leerproces, gelukkig hebben we allemaal vele jaren om ons bij te scholen in het moederzijn, en ik ben blij voor je dat romy begint te slapen .
    Trouwens , heeft die handdoek gewerkt? ben ik eigelijk wel benieuwd naar.

Groetjes, Kelly & twins baby.gif baby.gif
  • Hoi Kelly,

Heb de handdoek nog niet geprobeerd. Ze gaat nu wel met een doek om zich heen de snuggle in (is een soort bedje voor tussenin te slapen)en dat gaat heel goed. Ze slaapt nu s’s nachts goed. Ik leg haar half op haar zij weg, ze rolt dan na een tijdje zelf op haar rug. Verder hou ik mijn hand nog zo’n 5 min op haar zodat ze weet dat ik er nog ben en ja hoor ze slaapt. Eerst 4 uur, dan meestal 3.5 uur en dan nog 3 uur dus ha geweldig. Overdag is het nog een beetje wisselend. Soms is ze na de fles 2 uur wakker, soms mort ze dan even en als je dan even rond loopt en wiegt is ze na 5 min huilen inslaap. Voel me daar verder goed bij. Kreeg pas van iemand het advies om in te bakenen. Op zich ook een idee behalve dat die mensen dat de hele dag deden, nou mijn gevoel zegt dat dat niet zo goed is maar ja iedereen moet doen wat hem goed lijkt.
    Ik wordt nu wel met de dag zekerder en heb ook steeds meer zo iets van ik doe het zo, klaar. Ik merk dat het dan allemaal makkelijker gaat en romy ook rustiger wordt.

Weer wat geleerd.

groetjes andrea en een op dit moment erg slapende romy (in de kinderwagen en niet bij mij, overwinning!) thumbup.gif
  • Hoi kelly,

heb dus wel de handdoek geprobeerd zoals je al leest in mijn bericht.

nogmaals groeten andrea
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld