inbakeren en regelmaat ervaringen gevraa

• Hoi,

Heeft iemand ervaring met inbakeren en het boekje van ria blom regelmaat en inbakeren? Dat is ons nl aangeraden door kennissen die daar wel bij varen. Onze meid (romy) is 4 wkn vandaag. Ik had al eerder een berichtje geplaatst over het inslapen. Het wordt eigenlijk steeds ergeer, ze valt nu na heel lang wiegen en lopen (soms wel 2 uur) pas in onze armen in slaap. Sommige uren valt ze wel direct in slaap maar dat is meestal als ze de vorige voeding zo tekeeer is gegaan. Nu hebben we een pacco inbaker doek gekocht en vannacht ging dat zonder huilen als een speer. Daarnet huilde ze wel flink. De methode van ria blom gaat over regelmaat, wakker, etenspelen, slapen. Als ik het zo hoor van die kennissen klinkt het wel logisch maar als ik mijn meisje dan zo zie liggen en op en aan zie huilen krijg ik toch weer twijfels. Als ze in die doek eenmaal slaapt is het wel een enorme diepe slaap, beter als die hazeslappjes die ze anders deed. Nou zijn wewel net 2 dagen begonnen maar ik vraag me af of er meerdere mensen met ervaringen hiermee zijn.

groetjes andrea en romy
  • ik bakerde mijn dochter ook altijd in ,maar moet er wel bij zeggen dat zij al heel snel overdag niet meer sliep.
    ze was en is een wakker kind,om het maar zo te zeggen,
    dus heb ik haar op een gegeven moment niet meer in bed gelegd na de voedingen,
    alleen als ze tijdens het voeden in slaap viel bracht ik haar naar bed,en dat was vaak alleen in de middag(’s avons sliep ze gewoon)
    omdat ze ook veel huilde heb ik haar veel gedragen in een slendang,zo werd ze rustig en hield het huilen op.ze wou erg graag dicht bij me zijn,en daar heb ik gehoor aan gegeven.

het huilen kan van frustratie wezen ,door de voeding,door teveel prikkels,de kleding die te warm dan wel te koud is,of gewoon door huidhonger(huidcontact willen,gedragen willen worden)misschien zou je daar eerst eens naar op zoek kunnen gaan?
    in het boek van Alletha Solter(de taal van huilen)worden nog meerdere oorzaken geven en mogelijke oplossingen.ik heb er veel aan gehad(2 huilbabies,tot in de 6e maand)
    in het kort komt het er op neer volgens haar dat wiegen ,heen en weer lopen en sussen ook weer teveel prikkels veroorzaakt,waardoor je kindje nog onrustiger wordt.het gebruik van een speen kan dat effect nog eens versterken,want dan wordt het mondje dichtgestopt en mag het dus ook niet meer huilen,terwijl het misschien wel gewoon lekker wil huilen,om van alle frustratie in zijn lijfje af te komen(het is ook de enige manier die een baby heeft om zich te ontladen)

dan zou je nog kunnen overwegen om je kindje te masseren,en voor de nacht in bad te doen,zodat ze lekker rozig wordt.dus badje,massage,inbakeren en dan de laatste voeding.

ik hoop dat je er wat aan hebt,en bedenk maar zo,als je doet wat je hart je ingeeft dan is het goed.
    succes
    ~Bianca~
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld