Ik voel mij zo een slechte moeder

• Ik voel mij zo een slechte moeder

Ik voel mij zo schuldig. Mijn babytje van 4 maanden krijgt sochtends en savonds borstvoeding. Ik neem hem dan bij mij in bed en leg hem aan. Daarna laat ik hem nog in ons bed verder slapen zonder dekens en in zijn slaapzak terwijl ik mijn oudere zoontje klaarmaak voor school. Ik zat binnen en hoorde men baby'tje Wenen en liep dus meteen nr de slaapkamer om hem te gaan halen. Ik zag dat hij zijn hoofdje helemaal gedraaid had en met zijn gezichtje op het matras lag. Rood en buiten adem. Hij was dus al wakker en wss naar mij gezocht. Wat als ik nog langer had weggebleven,ik voel mij zo schuldig. Ik zou nooit willen dat er iets met mijn kindjes gebeurd. Ik voel mij zo een slechte moeder. Zit al heel de ochtend te huilen en heb m nog niet losgelaten. Waar zat ik in godsnaam met mijn gedachten
  • Bah, wat een nare ervaring moet dat zijn! Logisch dat je je slecht voelt. Maar...het is goed gegaan, er is niks ergs gebeurt. Hoogstwaarschijnlijk had hij ook wel zijn hoofdje op tijd gedraaid. Je zal dit nu niet meer doen, hem zo laten liggen. Er gebeurt zo vaak iets, bij zoveel mama's. Je bent geen slechte moeder, alleen al deze reactie toont dat aan. Je zal je misschien nog even slecht voelen hierdoor, maar je moet weten dat je echt geen slechte moeder bent hierdoor. Ook moeders zijn niet perfect.
    Knuffel hem maar extra veel, hopelijk voel je je snel beter.
  • Lijkt me een nare ervaring geweest voor jou ... MAAR ... je bent echt geen slechte moeder hierdoor, hoor!

Denk dat iedere ouder wel zoiets meemaakt met hun kinderen. Je bent ook maar gewoon een mens, hoor.
    Gewoon even lekker uithuilen en dan doorgaan. Het is allemaal oké nu.

Dat je je nu schuldig voelt, duidt in mijn ogen net aan dat je een goede moeder bent, omdat je het vreselijk vindt dat je kleintje heeft afgezien.

Dikke knuffel voor jou! Hopelijk voel je je snel weer beter.
  • als het je beter doet voelen:
    * mijn kleintje is al eens uit bed gevallen (was toen nog geen jaar oud), ze was niet echte gevallen, eerder gerold (en gelukkig is ons bed niet hoog).
    * Zelf ben ik uit de mand gevallen toen ik klein was (lees: mijn ouders hebben mij er laten uitvallen, ze hadden die mand tussen hen in en opeens liet 1 van de hendels los, dus rolde ik er uit).
    * vrienden van ons hebben per ongeluk hun baby (die toen nog echt klein was) met zijn hoofdje tegen een verlaagde muur gebotst
    * een tante van mij heeft haar zoon ooit eens per ongeluk bijna een vinger doen verliezen (autoportier dichtgeslagen en jongen zijn vinger zat er nog tussen)

ik denk dat iedereen hier wel minstens 1 voorbeeld kent van per ongeluk je kind schade toebrengen (erger dan eens wachten met eten geven of het idee geven dat je verdwenen bent)

Je bent nog niet lang moeder, ik had toen ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel emoties en onzekerheden. Die spelen constant op...
    Ik probeerde het te realtiveren en dat is de beste tip die ik kan geven smile.gif
  • Jep, zoals @ano zegt gebeuren er zo'n dingen bij veel mensen.
    Ik heb bijvoorbeeld ooit mijn zoontje bijna uit de maxicosi laten glijden toen hij nog erg klein was. We stapten net uit de auto en bij vrienden binnen. Ik had de riemen al los gedaan en wilde de maxicosi op de grond zetten. Deze kantelde echter wat naar voor waardoor mijn zoontje er bijna uit gleed, ik kon hem nog net op tijd rechthouden. Voelde me toen ook zo dom en schuldig!

Maar je bent zeker geen slechte moeder, feit is dat je er mee in zit dat je helemaal geen slechte moeder kan zijn! hug.gif
  • zo n dingen maakt iedereen wel mee als mama hoor. mama zijn = schuldgevoel hebben smile.gif

(ik zou wel oppassen met je baby in het grote bed te laten liggen. die van mij kon plots heel vroeg heel vlot rollen.. je weet maar nooit he)
  • Dankjewel voor jullie reacties. Doet me deugd. Deze ochtend hem meteen na het voeden weer in zijn eigen bedje gelegd zodat ik men ander kon gereed maken. Ik heb mijn lesje wel geleerd nu. Hopelijk nooit nog zo een stommiteit begaan. Je zou denken na 1 kind je al wat slimmer werd. Bedankt iedereen voor de steun
  • mijn dochter eens in de autostoel gezet zonder de gordels vast aan de stoel zelf.

bij het remmen dochter en stoel tegen de voorzetel ...

ook gelukkig zonder erg afgelopen. Maar ik check op vandaag nog steeds extra de gordel smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld