Hevig overgeven zoontje van 8 maanden

• Hevig overgeven zoontje van 8 maanden

Hoi iedereen,

Zoals de titel aangeeft kan mijn zoontje heel hevig overgeven. Het is nu al de 3de keer dat het gebeurd is en dan geeft hij echt over zoals een volwassene. Echt heel erg om te zien sad.gif we zijn nu al bij kinderarts nr4 die er weer niets van maakt. Want hij komt toch bij en is alert. Qua zijn voeding is het al veel miserie geweest, al vanaf dag 2 weende hij veel, ik heb borstvoeding de eerste 4 maanden gegeven. Hij kreeg steeds minder en minder ontlasting, maar dat vonden de dokters normaal bij het geven van borstvoeding. Maar na 3 dagen zonder ontlasting liet hij felle stinkende scheetjes en weende enorm veel. Kinderarts nr 3 dacht aan een koemelkintollerantie, niet echt een allergie want dan zou hij vol uitslag staan. Ik ben dan op dieet gegaan, hij had ook een klein lavementje gehad en het ging een tijdje beter totdat zijn stoelgang weer uit bleef. Uiteindelijk overgestapt op flesvoeding, de nutrilon omneo. Het ging plots beter en er kwam een ritme in de dag. Ook zijn we stilaan overgeschakeld op groenten en fruitpap. Dit gaat vrij moeizaam want hij zeurt en weent soms tijdens zijn eten. Nu geven we novalac ar digest en zijn stoelgang is niet meer hard! Maar nu met dat overgeven, daar zijn we serieus van verschrokken... is er nog iemand wie hun kindje dat soms heeft? Ze zeggen dat je als moeder uw gevoel moet volgen maar wat als iedereen zegt dat mijn gevoel niet juist is? Hij is ook een heel onrustig, hevig kindje maar elke dokter zegt dat dat het aard van het beestje is..als we bij de dokter komen ziet hij er natuurlijk ook weer niet ziek uit en is er op dat moment niets aan de hand. ik weet niet of ik het moet loslaten en accepteren dat hij zo onrustig is en die ongemakken heeft want ik zie door het bos de bomen niet meer. Het maakt mij zo onzeker want we hebben alles al geprobeerd... hij is ook wel tandjes aan het krijgen nu. Hopelijk is er iemand die dit wat herkent... ikzelf en mijn man zijn zelf heel rustige mensen. Wel heb ik tijdens de eerste maanden van mijn zwangerschap enorme stress gehad, en ik hoop niet dat dat nadelig is geweest voor hem. De ostropaat gaf hier wel iets over aan maar zekerheid is er natuurlijk niet... een heel verhaal dus en dan heb ik nog niet alles erop kunnen zetten, maar het doet ook eens goed mijn verhaal kwijt te kunnen.
  • Wat bedoel je met overgeven als een volwassenen? En op hoeveel tijd is die 3 keer overgeven?
    Wij hebben een dochter die heel gemakkelijk overgeeft. Wanneer zij, op de leeftijd van uw kindje, iets at dat haar van smaak of textuur niet aanstond, dan gaf zij over. Alles kwam er dan uit tot haar maag leeg was. Om haar dit overgeven af te leren, leidden wij haar telkens af tijdens het eten en bleef alles mooi binnen. Na enkele weken was het beter. Ik weet niet of het u kan helpen.
    Ivm de ontlasting, onze zoon deed als baby ook maar 1 of 2 maal per week kaka. Zolang het kind er geen last van heeft, is er niets aan de hand zei de vroedvrouw ons. Onze zoon had hier zelf fysiek geen last van.
  • Bedoel je dat uw kindje 3 keer overgaf?
    Dit in 8 maand tijd?
    Dat vind ik nu persoonlijk ook niet echt iets om zorgen over te maken.
    Tenzij het natuurlijk enorm overgeven is en nog andere problemen rond.

Onze jongste deed dit tot enkele maanden terug heel vaak.
    Dat kon tijdens een hoestbui starten, tijden een lachbui, als er een brokje in het eten zat, als er iets nieuws van smaak was.
    Mss is het zoiets?

Sorry voor het weinige informatie errond maar er is al zo veel gebeurd de laatste tijd. Het overgeven is over een periode van 2 maanden. Ik kan niet zeggen door welk voedsel het gekomen is want het is al eens na zijn groentenpap, fruitpap en gewoon zijn flesje gebeurd. Ik weet wel dat hij ervoor niet hoestte of lachte. Het is wel zo dat hij een half uur ervoor begint te jammeren, bleek wordt en heel slapjes. Met zijn stoelgang was het tot 10 dagen dat hij niet kon gaan, dit terwijl ik nog borstvoeding gaf. Hij had wel felle krampjes, weende veel en kon alleen kaka doen dmv een suppo. Daarom dat ik wel ook aan een melkallergie denk omdat dit blijkbaar een symptoom is maar er is nooit iets bewezen en ik ben geen dokter natuurlijk. Nu wij weer zijn overgestapt op andere voeding lijkt zijn stoelgang beter te gaan. Maar dat overgeven als een volwassene bedoel ik echt grote hoeveelheden en enorme braakneigingen. Er komen echt gulpen uit dat ik mij afvraag wazr dat vandaan komt. Mijn man was zo geschrokken dat hij naar spoed wou vertrekken maar hebben dan toch eerst de huisarts gebeld. Natuurlijk denken zij altijd aan een virus omdat zij niet direct iets vinden. Misschien dat het een idee is om hem eens bloed te laten nemen of uit te testen of hij al dan niet allergisch is voor iets. Maar ik heb geen idee bij wie ik terecht kan en wil hem niet onnodig laten afzien.
  • Dat is idd al heel wat anders.
    Toch toevallig niet na het geven van eitjes.
    Wij hebben voor onze jongste een epi pen. Hij heeft 3 keer extreem gereageerd op gekookt ei .
    Ook 30tal min na het eten beginnen extreem overgeven ( dat is idd niet gewoon overgeven, nu volg ik), grauw/grijs worden, flauwvallen en echt 1 hoopje ellende.
    Wij hebben sinds de laatste keer een epi pen in huis . Binnenkort hebben we een provocatie test.

Danku voor de snelle reactie! Dit klinkt heel bekend en juist dezelfde symptomen als bij ons ventje... de eerste 2x weet ik niet meer of ik hem toen ei gegeven heb. Ik weet wel dat ik het al een paar keer gegeven heb. De laatste keer dat hij overgegeven heeft had hij de dag ervoor ei gehad, dus heb geen idee of dat dat nog kan zo een late reactie... zo een provocatietest, is dat onder toezicht van een kinderarts? Ik hoop dat we snel gaan weten waar hij niet tegenkan...
  • Veel kindjes onder de 1jaar kunnen eitjes niet verdragen.
    Wij hadden altijd een reactie binnen de 30min.
    Zo laat lijkt mij niet echt een allergische reactie dan.
    Mss wel last om te verteren gewoon.

Mss zelf 1ste goed in het oog houden als het nog gebeurd, direct noteren wat hij at.

Die test gaat door in het ziekenhuis, onder toezicht van de kinderarts.
    1st pannenkoek/ cake met verse eitjes
    2de is gekookt ei
    3de is roerei

Ja ik twijfel er ook aan dat het dan van ei kan zijn... ik ben vandaag nog met hem bij een allergoloog terecht gekunnen. Hij heeft huidtest gedaan waarbij hij op niets gereageerd heeft, dus niet op ei, noten, melk, dieren,... op zich een geruststelling maar nu weten we nog niet waar hij zo ellendig van kan zijn. Ze hebben ook een bloedname gedaan en daar moet ik 3 weken op wachten vooraleer we iets weten. Dit zou vooral om een fruitallergie op te sporen. Gelukkig is dit allemaal meegevallen want hij was heel braaf en bijna niet geweend. Dus we zullen nog wat afwachten... als dit niks is dan weet ik het niet goed en zullen we het er maar moeten bijnemen dat hij soms enorm ziek wordt...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld