help; paarse vlekken in spuug

• Vanmorgen trof ik wat raars aan in het bedje van mijn zoontje. Er zaten namelijk paarse vlekken in mijn matrasje, deze heeft hij vannacht uitgespuugd. Ik dacht eerst dat het misschien bloed was, maar het lijkt toch echt meer donkerpaars. (de kleur van bessen)
    Maar goed, hij is nog maar 3 mnd en krijgt niks anders dan borstvoeding.

Ik ben echt een beetje bezorgd, dus wie kan mij helpen?
  • Hallo,

Vreemd. Ik zou niet weten wat het is.
    Een paar mogelijkheden: een knuffel of kleertjes die kleur hebben afgegeven door erop te sabbelen, bloed van beginnende tandjes?
    Als het donker van kleur is kan het soms oud bloed zijn maar waar komt het dan vandaan.
    Heb jij misschien een kloofje? Had ik ook eens maar wist het niet, zoontje gaf toen bloed terug van mijn kloofje.
    Ik kan nog 1 ding bedenken en dat is bloed van het maagje maar dan moet er ook een oorzaak zijn.
    Heeft je kleintje reflux?
    Je kan ook altijd even contact opnemen met de arts, dan ben je meer op je gemak.
    Groetjes
  • mijn zoontje heeft inderdaad last van reflux...
    Hij heeft geen knuffels in bed en is nog maar 3 mnd dus ik verwacht nog geen tandjes (zie ook niks dat op bloed of een wondje lijkt in zijn tandvlees)
    verder heb ik geen kloofjes (tepels gecontroleerd) en is het echt met spuug mee gekomen want er zaten ook dikke spuugvlejkken bij.

iemand anders een idee?
  • raar zeg!

misschien ff de dokter bellen...?

sterkte ermee
  • Hallo,
    Marieke, ik ben toch een beetje benieuwd. Weet je ondertussen al wat het was?
    Groetjes
  • hoi els,

nee, het is niet weer gebeurd en hij lijkt zich wel lekker te voelen dus ik laat het maar ff zo.
    Als het weer gebeurt bel ik de dokter
  • Cas had ook ooit is een "zwarte tong".
    Hij was toen een 2 maand oud ofzo.
    Het waren precies opgezwollen aders die op z'n tong lagen, en die zagen donker van kleur.
    Toch maar naar de KA geweest, en nu bleek... het waren allemaal zwarte pluchkes die aant opstapelen waren op z'n tongeske, de dokter kreeg ze er met moeite afgeschraapt.
    Ik had idd 2 weken! daarvoor een zwarte wollen trui aangehad die nogal pluchte.
    En met bv te geven, en rechtop te houden had hij er wss een paar in zn mondje gekregen.
    Die trui zit nu veilig opgeborgen in de kast.
    Misschien ook iets pluch of kleurstofachtig...
  • hoi cinke,

bedankt voor je reactie, beetje gek verhaal bij jou, gelukkig niks ernstigs. wink.gif kan me voorstellen dat je bij de KA bent geweest.
    Misschien is het idd kleurstof, maar als t nog een keer gebeurd bel ik de dokter wel...
  • Paars spuug

Ik weet wat het is en je moet je geen zorgen maken sad.gif wij waren ook ongerust . Geef je omeprazol voor de reflux ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld