Gaviscon tegen maagzuur

  • Hallo, ik ben Chrisje, mama van Niels (1 maand oud). Hij krijgt sinds enkele dagen Gaviscon na zijn flesje omdat hij blijkbaar last had van maagzuur. De eerste dagen bleek dit een echt wondermiddel te zijn. Hij was veel rustiger en viel gemakkelijker in slaap na zijn flesje. Maar sinds gisteren heeft hij plots enorm veel last van darmkrampjes, hetgeen hij vroeger raar of zelden had. Ook zijn ontlasting is veranderd. Tot nu toe was die altijd geel van kleur en zacht (net een zalfje). Nu (sinds de krampjes) is die plots veel harder geworden en groen-grijs van kleur. Weet iemand of de Gaviscon hier de oorzaak van kan zijn ???

    Chrisje.
  • Blijkbaar had niemand een antwoord op mijn vraag, maar dat is niet erg want die heb ik ondertussen zelf al gevonden. Mochten er dus ooit moedertjes zijn met dezelfde vraag: Sommige baby’s krijgen inderdaad krampen en hardere ontlasting van Gaviscon en is te herkennen aan de typische kleur van de kaka: groen-blauw-achtig.
    ALs baby echt niet zonder Gaviscon kan moet er een ander middeltje gezocht worden, of moet de ’namaak-Gaviscon’ speciaal door de apotheker bereid worden. Het is dan identiek als de echte behalve dat het 1 bestanddeeltje mist. Waarom ze dat er dan niet meteen uitlaten is mij nog een raadsel, maar ja ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld