ervaringen met neocate of nutrmigen aa

• Hallo

We blijven op de sukkel met ons ventje zijn krampjes. Hij is nu 5 maand, en snachts vanaf 04u begint hij te stampen met beentjes, zweten, huilen, kortom, krampen.(duurt tot 06u)
    Ben van bv naar omneo gegaan, dan lactosevrij, dan soje (daar kreeg em constipatie van...), en nu nutramigen. Hij krijgt dit nu 2 weken, en is nog niet beter (nu is hij wel sinds zondag ziek geweest - buikgriep).

Volgende stap is volgens dokter neocate, en als dit niet helpt moet hij eruit groeien...

Als ik de zekerheid had dat dit een wondermiddel was voor hem, direct, maar dat kunnen ze me niet zeggen...

Overdag heeft hij GEEN problemen, alleen 's nachts van 04-06u.

Iem ervaringen met neocate?? Goede of slechte... ponder.gif
  • hey,

hier nutromygen en dat met druppeltjes sab-symflex en een superresultaat gehad.

Poeder was welheeeel duur!

gr
  • Als hij 2u weent op een dag en voor de rest een perfect normaal en blij kind is, vind ik niet dat je moet veranderen

wave.gif
  • Hmmm, dat vind ik niet.
    Die 2u die hij weent is echt pijn. Ik neem hem dan bij ons in bed en geef zoentjes en streel hem, maar is niet te troosten... Is toch niet normaal? Moet toch ergens van komen? blush.gif
  • Beste Wendy,

Ben jij nog steeds de Wendy van Biederman?
    En je 2e zoontje nu?
    Bij ons eerste kindje veel gemaild dacht ik ...

Wij uiteindelijk ook naar neoacte gegaan en direct andere stoelgang en geen windjes meer.
    Voor ons was dit de enige pap die hielp voor de darmen.
    Ondertussen is hij 18 maand en zoals je mss al las blijven we sukkelen hoor. Heel vaak ziek en nog vaak boeren, slikken, hikken,...
    Het gekke van al is dat hij alle refluxkenmerken vertoont maar meerdere onderzoeken leverden niks maar dan ook niks op ...
    Al die soorten pappen gaven wel een constipatie en dit pas gezien op 10 maand. Terwijl hij dagelijks stoelgang maakte ...

het blijft bij u ook zoeken precies!
  • hoi hopla, ja ben ik...

Met onze oudste, alles prima!

Onze jongste, is op zich een droombaby, de liefste, goedlachse, vrolijke baby, overdag... 's nachts niet... Om de 2u wakker, vanaf 04u is het garantie wenen tot 06u.... Stampen met benen, protjes,... Ga zo maar door.

Het gekke is dat het alleen 's nachts is. Ik geef nu 2 weken nutramigen, en voorlopig niet het gehoopte resultaat... Maar goed, hij is nu pas sinds donderdag opgenomen in het ziekenhuis (was ah uitdrogen), door buikgriep, dus nu ga ik nog 2 weken afwachten, en dan evt neocate proberen.

Was het probleem van de darmpjes opgelost bij jouw kindje na de neocate?
  • Ja als jij het niet normaal vind, dan moet je doen wat jij graag wil doen. Dan zal jouw moedergevoel wel gewoon juist zitten
    Ik vond 2u "nog wel meevallen", maar als jij dat niet vind moet je daarmee verder. Als de pediater neocate wil opstarten, zou ik kunnen zeggen vraag ook eens een 2e opinie, maar buiten dat zou ik dat dan ook volgen.

wave.gif
  • ik weet het echt niet...
    Tis zo moeilijk he... Als hij het me eens kon vertellen...
  • Mijn kindje heeft een heftige koemelk allergie en groeide niet zo heel snel (groeide wel, maar zat op de onderste lijn van de groeicurve)
    Ik zat eerst zelf op een koemelkvrij dieet en gaf borstvoeding, dit ging prima, maar het consultatie bureau was niet tevreden met haar groei en zei dat we moesten overstappen op kunstvoeding, dus wij begonnen met Nutramigen (met 6 maanden)

Wat een ramp!!!
    Ons kindje werd zo ontzettend ziek, groeide helemaal niet meer, ze was heel erg grauw, snotterig, slap...
    Echt vreselijk.
    Griepje, zei het consultatiebureau, normaal bij het overschakelen naar een andere voeding, wij waren ongerust dat ze misschien allergisch reageerde op de Nutramigen, maar dat kon niet volgens het consultatiebureau.

We vertrouwden het niet en zijn naar de huisarts gegaan, en die was niet blij! Integendeel, hij was woest op het consulatiebureau. Ons dochtertje bleek dus allergisch te zijn voor de Nutramigen.
    Nutramigen is namelijk gemaakt kan koemelk, alleen is het behandeld door de eiwitten in kleinere deeltjes te splitsen (o.i.d.)

Ik ging onmiddelijk weer terug op dieet en we zijn toen weer met de borstvoeding begonnen (relacteren, hoop gedoe in het begin aangezien ons kindje zo ziekelijk was, maar na een paar weken knapte ze op)
    Neocate zou volgens onze huisarts en kinderarts geen verschil gemaakt hebben aangezien ze zo heftig allergisch is.

Nu een aantal jaar verder heeft ons kindje nog steeds last van koemelkallergie en heeft ze nog een paar allergiën ontwikkeld (o.a. ei, soja, pinda)

Als ik dit van tevoren had geweten was is nooit gestopt met de borstvoeding omdat mijn kindje op de onderste lijn van de groeicurve zat.
    De kinderarts vond haar groei heel normaal, haar vader en ikzelf zijn ook niet erg lang en ook fijn gebouwd. Hij was ook erg boos op het consulatiebureau en alle controles gingen sindsdien via hem en de huisarts.
  • domme toch! Nu heb ik zon bang dat hij ook allergisch is voor die nutramigen. Heeft hij wel buikgriep gehad? Hij heeft net 3 dagen ih zh gelegen, aan infuus, omdat hij uitdroogde. Hij at niet meer, en gaf over + diarree.
    Nu weet ik natuurlijk niet of dit een echte buikgriep is/was, of dat hij allergisch is.

Ze hebben bloed genomen ih zh, en ze vonden geen abnormale waarden terug voor koemelkallergie...
  • Onze pruts is nu bijna 8 maanden en hier hetzelfde probleem.
    Bij ons de hele nacht concert van de krampen en de windjes.
    ze slaap meestal door van 3 tot 5.
    ik ben nu 3 weken aan een stuk in en uit mijn bed aan het gaan sad.gif
    Ze heeft maag en darm infectie gehad en RSV , toen kreeg ze al nutramigen voor haar koemelkallergie en krampen + diarree sindsdien zijn wij ook al lang op de sukkel met haar voeding.
    Nu had ze oor en keelontsteking en 4 tanden tegelijk komen door, we dachten het is daarvan dat ze zo slecht slaapt en krampen heeft maar het blijft maar duren.
    Neocate ken ik niet maar ik ga het misschien ook eens voorstellen aan mijn KA.
    Ik moest nu protectis druppeltjes geven en infacol tegen de krampen, echt helpen doet het hier nog niet.
    Ik geef ook digemel siroop op haar tutje tegen de krampen meer knn we niet meer doen vrees ik.

Ons 3 e zoontje had ook koemelkallergie en allergie op " appel " ik gaf dat sukkeltje maandenlang iedere dag appel in de fruitpap tot ik besefte dat hij daar krampen en diarree van had?
    Voelde me toen echt slecht, maar ja ik dacht dat het toen aan de pap lag blush.gif

Ik hoop dat het probleem bij jullie vlug opgelost geraakt want ik weet dat het echt om u haren uit te trekken is als dat lang blijft duren!
  • Bij mij juist hetzelfde, alleen krampen 's nachts. Hij is nu 4.5 maanden en ook heel lang erge krampen gehad. Nu is beter maar 's nachts begint hij altijd te krampen en windjes te laten. Heb ook al zitten denken dat dit raar is. Hij is wel lactose-intolerant en krijgt lactosevrije melk. Heb ook al gedacht aan KMA maar denk dat hiervan net iets te weinig symptomen zijn want overdag heeft hij hier geen last van.
  • Darmen waren beter met neocate.
    Veel beter. HIj had eindelijk normale stoelgang en geen vieze, stinkende, slijmerige luiers meer.
    Hier blijft de maag een hel.
    Steeds wenend wakker worden en boeren bij het uit bed halen.
    Gevolg: oververmoeide peuter!
  • Wij zijn op 4,5 maand moeten overstappen naar Neocate en moesten alle vaste voeding stoppen tot 6 maanden. De problemen die wij hadden waren gelijkaardig: vooral s nachts huilen van de pijn, maar ook overdag moeite met platliggen (max 30' slapen) en problemen met darmflora. Neocate was bij ons de oplossing.
    Intussen weten we dat ons zoontje een intolerantie heeft voor km en een aantal andere zaken.

Neocate lijkt duur, maar als je je vergoeding met de mutualiteit geregeld hebt, wordt het goedkoper dan andere melksoorten zoals NUtramigen.

Succes.
  • hoi saar

hier ook alleen maar 's nachts een probleem hoor... Overdag NIKS aan de hand...

Nu weet ik wel zeker dat hij een buikgriep heeft gehad de voorbije dagen - ik heb er nu zelf ook één...

Maar goed, we wachten nog een paar weken af, en als het dan niet beter is, dan mss neocate proberen...
  • Vraagje neocate

Een vraagje.
    Vanaf wanneer of hoe snel mag je verandering verwachten bij inname van neocate?
  • Hier was er meteen verandering maar kan ook tot twee weken duren,kijk eens op facebook groepje koemelkallergie ,daar krijg je ook veel goede raad.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld