Ervaringen cheeky wipes?

• cheeky wipes in gebruik in de gezinsopvang

hallo,
    ik ben onthaalmoeder en sinds oktober maken wij ook gebruik van cheeky wipes ipv wegwerp vochtige doekjes.
    Heel tevreden van het gebruik - veel minder doekjes nodig dan van de wegwerpdoekjes en veel minder rode billetjes.
    Zelfs de mama's raken er overtuigd van thumbup.gif

Zeker doen!

Nathalie
  • Ik heb het ook eens opgezocht, maar vraag mij nog iets af.
    Wat doen jullie op verplaatsing? Want heel dat systeem met die 2 dozen meenemen lijkt me niet echt handig?
    En wassen jullie elke 2 dagen die doekjes uit? Ik was bijvoorbeeld maar 1 keer per week handdoeken en het lijkt me wat zinloos om voor 25 doekjes een wasmachine te laten draaien?
  • @marie2 voor op verplaatsing zijn er zakjes bij. 1 voor de propere doekjes en een voor de vuile. De eerste 2weken waste ik inderdaad wat sneller dan anders handdoeken mee. Ondertussen gebruik ik herbruikbare luiers en was de doekjes dus gewoon dan mee.
  • Zijn er mama's die de propere doekjes gebruiken met water, maar zonder er olie in te doen en daar ervaringen mee willen delen?
  • Ik heb beide al gedaan. De olie geeft enkel geur. De ze vegen even proper met als zonder olie hoor.
  • Merci voor je reactie @Ellie smile.gif
  • Enkel water gaat inderdaad ook perfect wink.gif Gebeurd hier ook wel eens als de flesjes olie leeg zijn, of ik snelsnel doekjes moet 'bijmaken' bigsmile.gif

Op de Wasbare luier-groep op facebook komt kokosolie ook wel eens voorbij als toevoeging aan het water van wasbare billendoekjes. Zelf geen ervaring mee, maar heel wat leden zijn er enorm tevreden over (zou de billetjes meteen verzachten).

Wat betreft de doekjes onderweg gebruiken heb je meerdere mogelijkheden: ofwel neem je ze inderdaad vochtig mee (in de transportzakjes die erbij zitten) ofwel neem je ze droog mee en maak je ze ter plaatste vochtig: ofwel onder de kraan ofwel met een spray die je meeneemt (er bestaat heel wat merkjes die een verfrissingsspray hebben om billendoekjes te bevochtigen, maar het gaat ook perfect met een sprayflesje dat je ergens van recupereerde)

Ik waste 2x per week handdoeken en toen gingen ze daarbij de was in. Ondertussen ook volledig naar wasbare luiers overgegaan en nu gebruik ik enkel de 'propere' doos nog en gaan de vuile doekjes meteen de luieremmer in (was elke 3 à 4 dagen een luierwas)
  • Ik gebruik ze hier nu ook sedert de geboorte van onze tweede zoon. Ik was de doekjes 1keer per week met de handdoeken.
    Ik heb 25 doekjes en hier blijkt dat nu ruim voldoende. Op verplaatsing gebruik ik wel nog gewone wegwerpdoekjes.
    Hier doe ik de ene keer geurolie in, de andere keer kokos, de andere keer niks. Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb wink.gif.

• Tof om deze ervaringen te horen. het kriebelt al om ook een pakket te bestellen tongue.gif
  • Olie cheeky wipes

Eventjes een vraag voor de reeds ervaren mama's. Wanneer jullie olie potje leeg is waar kopen jullie dan een nieuw? Ik zie dat je dat ook apart kan bestellen bij blabloom bijvoorbeeld maar dat lijkt me nogal een grote verzendingskost voor enkel een potje olie. Kunnen deze ook ergens anders gekocht worden (ik woon in het Gentse) of is er iemand die reeds geprobeerd heeft met andere oliën?
  • Iemand ook ervaring met de doekjes van billies box?
  • Ik gebruik geen olie, vind dat ook niet nodig. Soms doe ik een lepeltje kokosolie (die voor in de keuken, ja) in het water voor propere doekjes, maar meestal gewoon water.
  • En in het doosje voor de vuile doekjes, doe je daar iets van olie in?
  • Nee, niks smile.gif Ik gebruik dat doosje zelfs niet, de cheeky wipes gaan gewoon mee de luieremmer in.
  • Heel erg tevreden over... Nooit rode billetjes...
    Wij gebruiken ook zelden die olie erbij... De doekjes zijn na een wasbeurt terug proper...

Heel blij met deze beslissing, al 17.5 maandjes... wink.gif
  • Merci voor de reacties!
    Wij hebben geen wasbare luiers dus zullen de munky doos gebruiken, maar deze kan dan ook gewoon zonder olie als ik het goed begrijp.
    smile.gif
  • Wij gebruiken ook geen olie. Gaat prima smile.gif Zeker voor de propere doekjes wil ik enkel water want die worden ook gebruikt om gezichtje te wassen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld