Eerste fruitpapjes

• Hallo,

Ik ben sinds vorige week begonnen met het geven van fruitpap. Brent is nu 13 weken oud en weegt al 6.740 kg, dus volgens K&G was hij wel rijp voor het starten met fruitpap. Het gaat vrij vlot, krijgt wel heel wat binnen maar natuurlijk wel met de nodige gekke bekken. Zijn er nog mensen die nu onlangs gestart zijn met fruitpap of groentepap? Lijkt me leuk om ervairngen uit te wisselen.Brent is sinds die dag ook maar 4 keer beginnen eten ipv 5 keer? Was dit bij jullie ook al het geval op zijn leeftijd? Of heeft hij echt nog 5 voedingen nodig?

Groetjes,

Nathalie
  • Nathalie, ik denk dat als je kleintje zelf aangeeft dat hij maar 4 voedingen meer wil, waarom niet. Hij heeft inderdaad een prachtgewicht, dus... als hij het volhoudt met 4.

Mijn twee spruitjes staan sinds dec. op vier voedingen en wegen bijlange nog zoveel niet als jouw Brent. Nu, en ondertussen toch alweer 6 1/2 maand: 5.800 kg en 6.220 kg. Dus....

Succes met het fruitpapgebeuren. (Leuk he, die gekke bekkken....)
  • hey

ik ben onlangs ook gestart met fruitpap
    maar ik heb gemerkt telkens ik sinaasappels gebruik
    dat mijn zoontje nadien krampjes krijgt en uren ligt
    te wenen dus ben ik maar gestopt met sinaasappels te
    geven en iets anders proberen.
    voor de rest eet hij heel graag zijn fruitpapje maar
    wil hij wel nadien nog een flesje van 120.
    hij drinkt door de dag ook nog redelijk veel en komt
    nog altijd aan zijn 5 flesje en Quinten is bijna 20w
    maar hij wil wel geen water of iets anders hebben.
    wat geven jullie nog als tussendoortje voor te drinken?

groetjes liesje
  • Hey Lies,

Vele kindjes hebben er blijkbaar last van als ze appelsien(sap) in hun fruitpap krijgen. Mijn zoon ook! Ik heb ze dus achterwege gelaten en maak zo mijn fruitpapje:
    1 appel, 1 banaan, en 1 stuk ander fruit zoals bv: 1/4 meloen (Cavaillon of honigmeloen lust hij het liefste), of een halve mango... Gaat hij redelijk hard af dan kun je pruimen ofzo bijgeven.
    Ik doe er ook een soeplepel koekjesmeel bij (start van Nestl?), en een soeplepel roosvicee of van Olvarit appel (of peer). Van dit laatste doe ik ook altijd een goede scheut in zijn water (om te drinken) en dan heeft hij appelsap en daar is hij gek van!!
    En weg zijn zijn krampjes thumbup.gif
    Veel geluk

Jes & Deantje
  • hoi

Bram is nu al 7 maanden en begon op vier maanden met groentenpap wegens zijn reflux. En hij stond daarvoor al op vier voedingen per dag. Nu moet ik er wel bij vertellen dat hij ’s middags na zijn groentenpapje (en dat is veel en gaat heeeel vlot binnen) ook nog eens een flesje krijgt van 120 ml water en vier schepjes. De fruitpap is minder. Die krijg ik niet zo vlot binnen. Ik maak alles vers, geen potjes dus, behalve als we in het weekend op de treffens van de buggy en kevers zitten. Dat is gemakkelijker want er is niet altijd electriciteit voorzien om je mixer in te steken. En raar maar waar, die fruitpap uit potjes is iets waar meneer verlekkerd op is. Hihihihi. bigsmile.gif smug.gif . En sinaasappel mocht ik ook niet gebruiken want hij had reflux. Maar in de potjes zit ook sinaasappelsap en dat eet hij zonder problemen en heeft er daarna ook geen last van.

Groetjes
    mama anneke wink.gif
  • hey jessy

heb onlangs die roosvicee geprobeerd
    en hij lust het hij is alleen wa gulzig
    dermee en verslikt zich nogal snel dan.
    hoe jong is jou kindje??

groetjes liesje
  • hey Liesje,

Ons Deantje is (den 25st) 8 maanden!
    Ik ben blij dat het lukt met de roosvicee! Nadien (om eens af te wisselen) kun je ook eens appel of peer gebruiken van olvarid (ipv de roosvicee), deze laatste kun je ook gebruiken om in hun water te doen en dan heb je lekker appelsap!
    Ik ben begonnen met petatjes geven op 5.5 maand, daarvoor gaf ik uitsluitend borstvoeding! En op 6 maand pas fruitpap!
    Dean was in het begin ook heel gulzig! Dat was ook dikwijls omdat de fruitpap iets te lopend was... Je kan die altijd wat bijdikken met rijst- of graanvlokken! (en natuurlijk je keoekjesmeel niet vergeten h?!) Zo is het mij geluk om hem wat kalmer te doen eten. Ik denk dat het kwam omdat hij het direkt doorslikte en niet kauwde... Die neiging heb ik ook altijd, denk maar aan soep... Er zijn mensen die daar op kauwen, ik vind het grappig, maar eigenlijk "moet" het zo h?? Ik ben eigenlijk ook een "schrokje" hoor, dus hij is er zekers eentje van mij!! bigsmile.gif
    Ik lees dat Quinten op 20 weken 5 flesjes eet... Dat is niet slecht hoor! Ons Deantje wou op 4 maanden nog maar 4 voedingen per dag! Tot op de dag van vandaag is dat nog niet veranderd! Ik heb wel enige problemen gehad met k1g omdat ik hem te weinig zou aanleggen... Maar wat kun je doen? Ik kan toch moeilijk mijn borst in zijn mond wringen en erop knijpen omdat hij toch maar iets binnen zou hebben??? Neenee, ik ben gewoon verder gegaan op mijn gevoel en hij doet het goed dus... thumbup.gif
    Binnenkort kan je beginnen met vlees bij je petatjes... Heb je ook een babycook om alles in 1 keer te stomen en mixen? Ik vind dit heel gemakkelijk, zo heb je maar 1 vuil potje en alles wordt zeer fijn gemalen!!
    Groetjes

Jes & the Dean-Team baby.gif
  • hey jessy

fijn dat je terug reageerd op mijn berichtje. bigsmile.gif
    tof voor je dat je zolang bv hebt kunnen geven!
    ik heb het 3w gedaan en dan ben ik gestopt omdat ik
    een zware borstontsteking had en kloven. omdat Quinten te gulzig was en om de 2u borstvoeding wou. ben der heel
    ziek van geweest zelfs. nadien is gebleken dat Quinten nooit ni toe kwam met borstvoeding. toen ben ik gestart met
    de flesjes eerste was nan kwam hij ook ni mee toe was het
    meer wenen en om het uur een fles. dus dan veranderd op beba en daar kwam hij wel mee toe nu krijgt hij zijn flesjes om de 4uur. maar in het begin wou hij zeker 7 flesjes dervan en ben ik moeten gaan minderen omdat het slecht was voor de niertjes. dan heeft hij een tijd last gehad van reflux en moest hij andere melk da was een probleem want dat wou hij niet drinken. en wa kan je beter
    doen dan gewoon zijn melk te geven die hem gewoon is.
    dus ben ik wat later kunnen starten met fruitpap geven,
    omdat alles er toch uit kwam. ben wel blij dat hij er vanaf
    is. en je zegt dat je altijd afgaat op je gevoel ik doe
    dat nu ook want soms hebben die van kind en gezin geen gelijk vind ik. en wie is er meer bij zijn kindje dan de
    moeder zelf. dus zij zal het wel beter kennen h?
    alvast vele groetjes liesje
    en nog een fijne dag verder bigsmile.gif

liesje
  • Hey Liesje,

Graag gedaan hoor, ik vind het maar een kleintje om terug te reageren!
    Spijtig dat je niet zo lang bv hebt kunnen geven. Ik heb ook mijn part gehad van kloven hoor! Op een gegeven moment zat ik met een bavet in de mond om letterlijk de pijn te verbijten! Maar ik moet wel toegeven dat de melk goed is toegeschoten! Ik was wel blij toen ik stopt met bv geven hoor! Ten eerste kwam ons Deantje ook niet meer toe met enkel "melk", en ten tweede moest ik 2x per dag afkolven op het werk. Op zich zou dat geen probleem zijn, moesten ze hier een "speciaal" plaatsje voor hebben... Nee, ik moest het maar op het toilet doen... Niet de meest aangename plaats hoor!! Maar al goed dat ik hele toffe collega’s heb, die mijn telefoontjes terwijl opvangenden!!
    Toen ik beslist had te beginnen met petatjes, ben ik binnen de week gestopt met bv geven, en dan maar gewone flesjes te geven. Ik was het trouwens echt beu....
    In het begin is het inderdaad zoeken naar de beste melk. Ons Deantje drinkt nu NAN H.A.2 omdat hij ronde (schubbe-achtige) rode plakaten op zijn wangetjes kreeg! Ik moet zeggen dat er ook zo een periode is geweest dat hij 2 flessen achter elkaar wou drinken!! Toen ben ik begonnen met het aandikken van de pap met rijst- of 7 granenvlokken. (niet met aardappelmeel ofzoiets want daar kweken ze naar het schijnt vetcellen mee aan waardoor ze later sneller dik zouden van kunnen worden)
    En je hebt gelijk hoor ivm k&g... Volgens hun weegt Dean te weinig (volgens de curves). Hij woog op 7 maand ong 7.3 kg en dat bleek niet genoeg voor een jongen!! Toch ziet hij er schitterend uit, dikke mollige beentjes en rond buikje dus... Zolang je baby maar goed lacht, dan zal hij zeker niet "ondervoed" of "slecht gevoed" worden!!
    Ben jij trouwens van de omgeving van Antwerpen?
    Groetjes
    Jes
  • hey jessy

je vroeg of ik van antwerpen was
    toch niet ben afkomstig van limburg, maar woon nu wel in
    Brabant dus een eindje dervan.

groetjes liesje
    en nog een fijn weekend bigsmile.gif
  • Hey Lies,

Ik dacht dat je van daar was, door de manier waarop je schreef! Ikzelf ben "oorspronkelijk" van Antwerpen, maar woon nu al 10 jaar in Broechem (een inwijkeling dus, zoals ze dat hier noemen). bigsmile.gif
    Ik schreef je laatst toch dat ons Deantje zo "weinig" woog, wel vrijdag was ik bij een vriendin die zo een weegschaal heeft om kindjes te wegen. Ik heb dan ons Deantje er dan ook maar eens opgelegt en wat bleek... Hij weegt nu ong. 8 kg (was 8.2 kg maar had nog wat kleertjes aan), dus op 1 maand tijd was hij een dikke halve kg aangekomen!! Joepi!! goofy.gif
    Hierbij hebben we dan nogmaals het bewijs dat k&g het niet altijd beter weet!! smug.gif
    Hoe is het trouwens met Quinten zijn reflux? Al wat beter? En heb je veranderd van pap, en heeft het dan geholpen?
    Een vriendin van mij heeft ook een kindje dat veel last had van reflux. Hij huilde ong 18 uren per dag!!! Uiteindelijk is hij geopereerd op 4 of 5 maanden, en sindsdien heeft hij er geen last meer van gehad!
    Greetings

Jes
  • hey jessy

tof voor je dat hij is aangekomen.
    Quinten is van gisteren 5 maand en weegt al over de 8kg
    de laatste keer dat ik naar k&g was geweest was hij 7750gr
    en was 66.4cm dus zal hij nu zeker over de 8kg zitten.
    Quinten wilt alleen maar beba als melk normaal moet ik NAN Ar geven maar hij wil ze ni en ik kan hem ook niet dwingen
    van ze op te drinken. nu ben ik overgeschakeld op beba 2
    en sinsdien heeft hij minder last van zijn reflux en nu maar hopen dat het blijft.

groetjes liesje bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld