Dysmatuur

• Hoi allemaal,

Ik ben 23 juli 2001 bevallen van een prachtig dochtertje. Ik ben bevallen op 38 weken zwangerschap. Dit noemen ze niet te vroeg. Mijn dochtertje woog echter maar 1570g en was 43 cm. Erg mager dus. Te laag geboortegewicht voor aantal zwangerschap noemt men dysmatuur. Mijn dochtertje heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 3 in de couveuse. Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben. Misschien is het wel fijn om dan te mailen.

Groetjes
    anneleen
  • hoi anneleen
    mijn twins zijn gekomen aan 34weken en wogen 1835gr en 1910gr en waren 43cm. ze zeiden dat ze ook dysmatuurkes waren.wel eng vond ik.ze hebben allebei in de couveuse gelegen maar de ??n maar 3dagen en de ander 7dagen en dat enkel om hun temp. op peil te houden.ze zijn nu 10,5maand en ik merk wel een achterstand in de ontwikkeling met anderen(heb trouwens nog twee oudere zoontjes ook).
    als je nog iets wil weten mag je mij gerust mailen.
    ps. ik kom uit Belgie(oost-vlaanderen) wink.gif upset.gif
  • hallo anneleen,

nou ik kan je geruststellen.ik ben 24 en als dysmatuurtje geboren.
    ik ben op 38 weken te wereld gebracht met 1850g en 45 cm.
    ik ben helemaal gezond.
    aan de slanke kant(50kg)

wink.gif
  • Hoi Anneleen,

Ik heb ook een dochtertje dat dysmatuur geboren is weliswaar niet zo erg als dat van jou. Ze is geboren of 21/08/1997 met een gewicht van 2.180 kg en 47 cm. Ze is ook geboren met 38 weken.
    Ondertussen is ze 4.5 jaar en een heel vrolijke meid. Ze is nog altijd wel niet van de grootste maar is heel goed bijgebeend. Zit nu met alles net onder het gemiddelde.

ils smug.gif
  • Dag Anneleen,
    ons zoontje was ook een "dysmatuurtje". hij werd geboren op 38 weken, mat 45cm en woog 2.220kg. hij is toen een 10-tal dagen in het ziekenhuis moeten blijven ,op de dienst neonatologie. hij heeft zijn "schade" heel vlug ingehaald, hoor. hij is gelukkig altijd een goed etertje geweest.
    ondertussen is hij een flink kereltje van 20 maand.
    als je zin hebt om te mailen, doe gerust: ingrid@chatsetznn.com.

groetjes,
    Ingrid
  • Dysmatuur/Prematuur

Hallo Anneleen,

Eerst en vooral gefeliciteerd met je dochtertje !
    Jammer dat ze zo weinig woog, weet je de oorzaak ervan ?
    Zelf ben ik mama van twee prematuren/dysmaturen kindjes.
    Mijn dochtertje is geboren na een zwangerschap van 29/6 weken en woog maar 820 gram en was 34 cm groot.
    Ze heeft drie volle, zware maanden in het ziekenhuis gelegen en is nu alweer 11 maanden thuis.
    Toen ze 1 maand oud was heb ik me aangesloten bij een mailinglist van te vroeg geboren kinderen.
    Ik zet de url van de site hierbij zodat je eventueel eens kan gaan kijken, je vind er ook alle info om je aan te melden bij de mailinglist. Als je dat wilt mag je me ook steeds priv? mailen !
    http://www.xs4all.nl/~vockind

Groetjes !
  • Hoi Cindy,

Heb me ook aangesloten bij die lijst, maar ik ben er niet lang bij geweest. Het klikt misschien niet mooi, maar ik voelde me er niet thuis. Ik kreeg eerder een angstig gevoel, dan een goed gevoel door de lijst. Mijn dochtertje had enkel een tekort aan gewicht, maar voor de rest was ze oke. Ik kreeg angst dat er misschien nog problemen gingen komen. Had heel veel respect en begrip voor hun problemen, maar voelde me er niet echt thuis.

Groetjes
    anneleen

P.S. Wil je wel mailen, maar waar vind ik je mailadres??
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld