Duimen, 'tutten', ...

• Hoi,

Mijn dochter Veerle is nu bijna 4 maand oud. Ze zabbert op al haar kleren, op haar handjes, op mijn kleren, ...
    Een tutter wil ze niet (daar gaat ze van 'kokhalzen') en haar duimpje vindt ze blijkbaar niet (ze houdt die steeds tussen haar wijs- en middenvinger!). Ik geef haar sinds een maand doekjes, en daar houdt ze wel van.
    Sinds vorige week echter heeft ze 'de' oplossing gevonden: haar onderlip! Handig voor haar, want ze heeft die altijd bij, maar volgens mij niet zo ideaal! Stel je voor, binnenkort loopt ze rond met een hangende onderlip of zo!
    En tijdens de winter lijkt me dit een ideale manier om met kapotte lippen te zitten!
    Heeft er iemand enig idee hoe ik haar dit kan afleren en welk alternatief er nog voorhanden is? Ze heeft echt wel nood aan 'iets' om in haar mond te stoppen!

Alvast bedankt,

Katrien
  • hi,Katrien
    Zou een fopspeen echt niet lukken?
    Mijn kids wilden die in de eerste instantie ook niet.
    Pas na enkele malen proberen begonnen ze die ook lekker te vinden. Wat wel bij mij hielp was dat ik voor de jongste homeopatische druppeltjes gaf tegen de krampjes en die op het speentje kon druppelen. Dat gaf kennelijk wel een lekkere smaak.
    Misschien ook eens verschillende soorten spenen proberen?
    Als dit echt niet lukt, denk ik dat je haar tijdens het zuigen op het lipje een vervanging kan aanbieden. (doekje ofzo)
    Niet echt makkelijk, lijkt me...
    succes
  • Als ze sabbelt omdat ze tandjes aan het maken is, dan kan je haar een harde bijtring geven. Die bijtringen met gel die je in de frigo kan doen, moest mijn zoon ook niet hebben. Maar op die harde bijtring kon hij zijn tandvlees stukbijten en zo kwamen de tandjes er beter door. Een tutter neemt hij gelukkig wel. Enkel 's nachts, want overdag mag hij geen tutter hebben van mij (behalve als hij ziek is). Dat sabbelen gaat voorbij zodra ze wat ouder zijn. Dan kan je ze namelijk al eens een beschuitje geven (wat op 4 maand niet aan te raden is). Mijn zoon geniet sinds zijn geboorte (nu is hij al 15 maanden) nog steeds van zijn sabbelpopje. Dat is een katoenen doek waar een mousse bolletje in genaaid is. Die kan je gemakkelijk wassen, ziet eruit als een pop en daar kan je baby zijn lusten op botvieren. In bijten, op sabbelen, meesleuren, knuffelen, enz. Aangezien het puur katoen is, kan je die op hoge temperatuur wassen om alle vlekken en huisstofmijt te verwijderen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld