draagjas

• Ik draag mijn baby van 16 weken op de buik met een draagdoek. Ik ben nu op zoek naar een draagjas aangezien het kouder en regenachtiger wordt.
    Online vind ik er heel wat, maar ik ben ook vooral op zoek naar ervaringen van anderen met draagjassen.

Welke draagjas gebruiken jullie? En vanaf welk seizoen kan je die dragen?

Bedankt! wave.gif
  • niemand die een draagjas gebruikt? Of iets anders dan? wave.gif
  • Een gewone jas, en die openlaten ... zo deed ik het.
  • Blijkbaar zijn er veel die een goedkope jas kopen in zeeman of dergerlijke,en daar een stuk uitknippen,en dan met fleece afmaken, zelf ben ik van plan een jas die veel te groot is aan te doen en zo onze pruts bij mij in de jas te stoppen.
    Er zijn ook draagcovers op de markt, is een goedkopere oplossing.
  • Geen ervaring tot nu toe. Ik heb eens een winterjas gezien die zowel tijdens zwangerschap als met draagdoek kon gebruikt worden, kon het inzet stuk er op 2 verschillende inritsen naar gelang waar je dikste punt lag smile.gif ik ben het merk vergeten.. Maar ik ga het toch nog eens proberen op te zoeken, ik ben zwanger voor februari en een echte koukleum, dus jas openlaten is echt geen optie voor mij.
  • Je kan je vraag eens stellen op de draagpraat pagina van FB
    Of dragen en voeden vind je ook veel op
    Mamaditi

Er bestaan er, ik heb het enkel niet echt gemist ook niet. Ik deed mijn jas toe tot aan de poep (lange jas tot bijna aan de knieën), zelf een sjaal, en de rest bedekte zij.
    Zij met jasje in de doek, en we waren weg.

wave.gif
  • Mijn schoonzus (1,65m groot) deed een jas van haar man aan (1,95m groot) aan. Daar paste ze met draagdoek en al heel vlot in.. Helaas, mijn wederhelft heeft geen sportieve jas, enkel een lange wollen wintermantel en hij is heel slank, dus ik pas er wel in, maar ik zou er nooit nog een baby in draagdoek bij in krijgen.. bigsmile.gif
  • Ik had zelf een zware cape ipv een jas. En die was ook ruim genoeg om baby met draagdoek mee in te steken. Ik kon maar 1 knoop dichtdoen, maar de cape viel niet open.
    Ik dacht dat m'n zus ooit zo'n draagjas ergens gezien had. Ik zal het haar eens vragen.
  • Draagjassen overzicht

Draagjassen en ook draagvesten heb je inmiddels behoorlijk wat aanbieders van. Dit topic is een beetje oud dus ik zal er een update geven.

Voor de goedkope draagjas moet je bij Bonprix zijn. Zien er prima uit. Ervaringen kun je zelf lezen, niet altijd positief en je moet je afvragen waarom die draagjassen zo goedkoop zijn.

De goede merken draagjassen zijn toch wel de Minomana, Mamalila, Momawo, Hoppediz en Liliputi. Zij bieden eigenlijk allemaal 4 in 1 systemen aan, waarbij je je kindje op de buik of op de rug kunt dragen. Je worden gebruikt met insert, let er wel op dat je deze insert er bij Liliputi en Momawo nog los bij moet kopen!

Kosten van de draagjassen:
    Bonprix vanaf € 69,-
    Minomana € 129,- inclusief verzending en insert.
    Momawo € 129,- exclusief insert ( staat er niet bij ) inclusief verzending.
    Hoppediz € 169,- inclusief verzending en insert.
    Liliputti € 219,- exclusief insert, inclusief verzending.

Mijn persoonlijke favoriet is de Minomana softshell draagjas die je in Nederland en Belgie bij Allesmama kunt kopen. Daar kosten ze € 129,- inclusief verzending. Ze worden ook via Babytragejacke.de en Babywearingcoats.com verkocht, maar daar zijn ze een stukje duurder.

Zo dat was weer even een update. ik hoop dat ik iedereen zo weer een stukje verder heb geholpen. Succes er mee!
  • Draagjas

Hallo meiden,

Ik heb mede dankzij jullie goede uitleg net het nieuwe model Minomana gekocht. Ik vind deze draagjas er echt super mooi uit zien en ik denk dat je er na de zwangerschap en het dragen ook nog echt iets aan hebt, dus vandaar mijn keus. Bedankt voor de goede tips!

Groetjes,

Michelle
  • Draagjas

Hoi hoi. heb je ook een foto of wat meer informatie? Zie zo verder niets in het topci staan. Ik ga ook een draagjas aanschaffen en twijfel nog dus alle hulp is welkom. heart.gif

Bedankt.. Anniek V.
  • Draagjas

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen smile.gif

Het is de nieuwe Minomana 4 in 1 Draagjas
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld