Dopen zonder toestemming beide ouders

• Dieke, ik snap wat je bedoelt! Maar wat moet ik tegen L. en E. zeggen.. Papa was er na zes weken zwangerschap van door voor een ander en moest niets hebben van mij en hen.. Nooit contact meer gehad! Wat moet ik hen vertellen? Na 11 jaar ben ik nog steeds niet over mijn woede heen hoor! Dat hij mij liet stikken was één maar de kinderen? k wacht echt met een bang hart af tot ze meer uitleg willen.. Ze weten nu wel dat D. hun papa niet is, maar daar zijn ze voorlopig zoet mee maar ik weet best dat de dag komt dat er vragen gaan komen!
    Dus ik snap de TS heel goed eigenlijk qua gevoelens!
    Met dat verschil dat hoewel ik nog steeds furieus ben, ik wel de moeite zou doen voor mijn kinderen om belangrijke dingen samen te doen! (Maar dat zal hier dus nooit het geval zijn want ben er achter gekomen dat hij ondertussen nog een zoontje heeft en in zijn andere kinderen echt niet geïnteresseerd is.)

Hier doet ons P. haar eerste communie en de schoonouders willen zelfs niet op hetzelfde tijdstip komen naar hier! Heel fijn allemaal! Ik snap niet dat je de moeite niet kan doen om al was het maar uurtje en elk aan de andere kant van de tuin, ons P. een plezier te doen!
    Dus schoonma blijft wachten op een sms'je om te weten te komen of schoonpa al weg is! In mijn ogen bijzonder kinderachtig!
  • Hey Sofie

Uiteraard is het heel erg spijtig dat het soms ook écht gewoon zo loopt zoals het bij jullie is gelopen. In dat geval is het inderdaad logisch dat je de beslissingen gewoon zelf neemt etc. Maar in TS haar geval, zijn papa en mama nog maar anderhalve maand uit elkaar. 'k Vind het gewoon heel erg snel om dan al zulke drastische beslissingen te nemen. 'k Vind het momenteel echt nog zoiets voor "in het heetst van de strijd" en heel vaak zijn dat dan toch verkeerde beslissingen die je dan neemt.
    Daarom lijk het me gewoon verstandiger om beslissingen die nog wel even kunnen worden uitgesteld, ook nog heel even te laten rusten.

'k Vind op dat vlak Hasses vraag trouwens ook heel relevant. En uiteindelijk heeft TS zelf ook geen eensluidend antwoord gekregen op haar vraag. Is dat wel effectief zo dat 1 ouder zonder toestemming van de andere zijn kind mag laten dopen? Wat als dan de andere ouder achteraf dit aanvecht bij de Kerk? Of wat als die ouder dan ook gewoon zonder toestemming van de andere ouder het kind kan laten ontdopen? Zo blijf je in een straatje zonder einde en vol vragen zitten natuurlijk. Vandaar, blijf ik het op zijn minst een overhaaste beslissing vinden.

Maar toch ano, wens ik je een fijne dag en hoop ik van harte dat je ex hier niet moeilijk over zal doen.
  • Zoals meestal kan ik me vinden in je woorden! Hier ligt het uiteraard al veel langer achterwege! En inderdaad een doop hoeft niet onmiddellijk te gebeuren! Wie weet kan ze er nog wat tijd over laten gaan al vrees ik dat het moeilijk zal zijn uit haar berichten te lezen!
    Maar hopelijk lan ze er het beste van maken! Veel succes!
  • Hoe is het hier nog mee afgelopen?

Toch laten dopen of niet?

Ik zie nu juist de oudere berichten niet meer staan, maar iemand schreef wel iets héél belangrijk. Nl dat als het erop aankomt je moet doen wat het beste is voor je kind. Wat inhoud dat je civiel moet zijn tov mekaar, de ouders.

Als je je kind later wilt kwijtspelen moet je idd zeggen dat papsie ervandoor ging met een ander, dat hij jullie in de steek gelaten heeft. Maar daarmee val je de vader aan. En jammer maar helaas, een kind blijft trouw aan beiden ouders. Val je één van de twee aan, dan ben jij de slechte, want je laat ze op een bepaald niveau kiezen.

Nu is het voor mij makkelijk om dat te zeggen, ik weet verdorie goed genoeg dat het niet makkelijk is om toe te passen - zit zelf in een dikke vette vechtscheiding, over hoederecht, huis, ... nadat hij ervoor gekozen heeft, kort na de bevalling, om toch maar alleen door het leven te gaan en er nog steeds alles aan doet om het bloed vanonder men nagels uit te halen - maar je moet op lange termijn denken. Hij slaagt zijn eigen vensters in.

Maar ik ben wel curieus naar het resultaat van het dopen, daar ik daarom juist hierop terecht gekomen ben. 'Schoonma' liet vallen dat hij ze ging mss toch ging laten dopen, en ik wist van niks. Ik ben er niet tegen, hij was degene die besloten had het niet te laten doen. Maar het besef dat hij het achter mijn rug om zou kunnen doen, dat ik dat zou moeten missen, geeft - weer - geen leuk gevoel.

So, what happened?
  • doop stiefzoontje zonder moeder

Om te reageren om de reactie van dat het ' leuk ' is om te zien hoe je ouders zich toen al niet konden luchten...

Wel ik ben zelf ook stiefmama van een jongentje van 16maand . Nog niet gedoopt , de biologische mama zoals ik het noem , vermits zoon mij als mama bekijkt , heeft echter nooit gewild dat haar zoon enig contact zou hebben met de vader na hun breuk ( zoon toen 4maand) ;
    Echter heeft zij het vonnis van de vrederechter niet meegeteld .Reeds hebben we vernomen dat hy mishandeld word bij haar. En dus elke week hem ziek afzet. Zij is kwaad omdat we haar hierop wijzen , dit kan nu eenmaal niet . Nu is het zo dat zy langs elke weg weigert hem te dopen in bijzijn van vader of peter ( broer van vader) . Ze wilt ons dwarsbomen , elk geluk dat haar zoon kan hebben , pakt ze hem af ! Een feestje voor verjaardag wil ze niet , naar school laten gaan in de buurt , waar hy een speelkameraadje heeft al , wil ze niet. Zij wil liever dat wij elke dag op en af Putte rijden terwijl wij van Tienen-Leuven zijn!
    Nu hebben wij , zelf besloten hem te laten dopen , zonder haar goedkeuring. Dus ook haar familie is geen meter.

hier kan zij niets aan veranderen , en eerlijk gezegd , wat voor een moeder ben je dan .. uw kind aan de kant schuiven omdat je zelf fouten hebt gemaakt in het verleden ?
  • Doop dochter zonder mijn toestemming

Ik kreeg vandaag een brief van de papa zijn advocaat. Ik had er enkele weken ook al één gekregen waar in stond dat ik niet voor de opvoeding en opvang van mijn kinderen kan zorgen. Maar ik ga door het vuur voor hen, werk nu ook van thuis uit omdat dat beter is voor hen. Hij wilt ze ook meer bij hem terwijl als ze daar is de moeke er altijd voor zorgt en hij er nooit is voor haar. Ook als ze ziek is, of zoals nu nog steeds in haar broek plast omdat de papa geen goed woord over mij kan zeggen. Naar psycholoog geweest maar dat zegt hij zomaar af terwijl aangegeven dat het probleem echt wel door die spanningen komt. Nu heb ik niet geantwoord op die eerste brief en daardoor zou ik stilzwijgend hebben toegestemd voor haar toch te laten dopen. Erg hoe de wereld voortaan in elkaar zit dat je als moeder zo weinig te zeggen hebt. Ik wens iedereen hier veel sterkte en succes met de beslissingen die je maakt. Grtjs C
  • Ik denk dat toestemming van beide ouders
    nodig hebt om je kind te laten dopen.

Hoe oud is je kindje? En hoeveel is ze bij jouw?
    Ik ken het, ik zit ook met advocaten voor de regeling van mijn kids. Normaal kan hij je dochter niet laten dopen, omdat jij zogezegd niet hebt gereageerd.
    Dat noem ik gewoon proberen...

Als ik je met iets kan helpen!?

• Hoi Chrissy
    Wat een vervelende situatie... Dat jij volgens de advocaat van je man niet goed voor je kinderen zou zorgen, dat is echt advocatenpraat. Waar kan hij zich anders mee verdedigen? Daar zou ik mij echt niet te veel zorgen om maken. Heb jijzelf ook een advocaat? Dan zou ik toch eens bij deze informeren of hij je kindje kan laten dopen zonder jouw toestemming. Volgens mij is daar de toestemming van beide ouders voor nodig. Het gaat tenslotte om een kind van jullie beiden en om beslissingen te nemen over jullie kindje, daar is toch overleg voor nodig!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld