Berg - krabben dringend

• Berg - krabben dringend

Ik heb een kleine meid van drie maanden. Sinds kort heeft ze last van berg. Ik ben zelf een "plukkerig" iemand, ik krab bij mezelf ook alles open - dit heeft te maken met iets psychisch. Als ik de berg op haar hoofdje zie zitten moet ik me echt inhouden. Ik wil er niet aan krabben maar vaak is het sterker dan mezelf nadien voel ik me zo schuldig, want ik moest maar eens te hard hebben geduwd! Ik heb enorm korte nagels, ben ook een echte nagelbijter. Ik heb zoveel bang dat ik haar fontanel te hard heb ingeduwd bij het krabben. Ik weet dat het slecht is maar het is echt sterker dan mezelf. Kan me wel op men kop geven. Het moet stoppen met pulken. Ik heb bang dat men kindje hier iets aan over houdt. Ik ga stoppen vanaf vandaag maar ik heb echt bang dat het kwade al is geschied. Ben super bezorgd en schaam me zo. Ik zou niet willen dat ze hersenbeschadiging oploopt omdat ik me niet kon beheersen met plukken. Kan ik een scan laten maken om te kijken of haar hersentjes goed evolueren? Ik ben enorm bezorgd dus graag serieuse antwoorden, voel me zo schuldig - Help!!
  • Mijn zoontje had er vroeger ook veel last van (hij heeft eczeem), ik pulkte er dan ook wel eens aan om het weg te krijgen, alleen hielp dat eigenlijk niet. Wat dan wel hielp, was 's avonds voor hij ging slapen zijn hoofdje goed insmeren met een crème voor droge huid of een olie. Zijn haartjes waren erg vettig 's morgens, maar de korstjes waren zo ook allemaal los gekomen en zo kon ik ze heel makkelijk uit zijn haartjes halen. Daarna gewoon even in een badje en klaar. Nu heeft hij er nog wel wat last van, maar zijn haren zijn nu langer en voller waardoor het niet zo hard op valt.

Heb je echt hard geduwd dan tijdens het krabben? Misschien kan je even naar de kinderarts bellen en vragen wat zij denken dat het beste is?
  • Tegen mij heeft de kinderarts gezegd dat zo een hoofdje nog als een pingpong bal is, dat veert nog een beetje zonder dat er schade optreed. Je moet ze nu wel niet op de grond gooien maar de kans dat je de hersenen beschadigd van aan berg te krabben lijkt me nihil.

Als ik jou was zou ik een speciale kam gaan halen om melkkorstjes te verwijderen en dan kindje in bad, veel badolie op het hoofdje en de korstjes uitkammen. Dan is de verleiding om eraan te gaan plukken ineens ook weg.
  • Ik heb wat kracht gezet vermits ik korte nagels heb kon ik het er niet zo afshrappen dus moest ik wat duwen en dan krabben, heb zo een bang dat ik het fontanelletje te fel heb ingedrukt. Ik ben zo overbezorgd maar goh voel me echt echt slecht. De berg zat voornamelijk rond haar fontanel
  • Ik zou gewoon eens even naar de kinderarts bellen en uw bezorgheid uitleggen, desnoods gewoon een afspraak maken, dan kan je het met hem bespreken en dan kan de arts ineens eens kijken, hoogstwaarschijnlijk is er niets aan de hand hoor hug.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld