ben bang dat mijn zoontje te zwaar is

• hallo iedereen
    mijn zoontje is7 weken oud en weegt 6.200 kg en 58 cm groot
    is dat te zwaar
    hij krijgt 5 soms 6 flessen melk per dag van180 cc
    moet ik mij nu zorgen maken of niet
    hij woog bij de geboorte 4.230 kg en 52 cm groot.
    groetjes wendy smug.gif
  • Dag Wendy,
    Heb je het er al eens over gehad met de kinderarts? Of met de verpleegster die aan huis komt? Je zoontje was bij de geboorte al niet zo klein dus ik denk als je de voedingstijden respecteert dat het dan in orde is hoor. Huilt hij tussendoor van de honger of is hij mooi op tijd voor zijn eten? Ik denk dat dat belangrijk is dat je hem niet te snel weer eten geeft, en het etensschema volgt dan zal alles wel in orde zijn hoor. Er zijn zware baby's en ook lichtere baby's als ze verder goed ontwikkelen is alles in orde. Anders praat je er maar eens over met je huisarts.
    Groetjes thumbup.gif
  • Hoi Wendy,
    Ik heb een dochter van 10 en kreeg vroeger toen ze nog een baby was altijd van iedereen (ook dokter en kind en gezin) de commentaar dat mijn dochtertje te zwaar was en op dieet moest. Ikzelf vond haar wel aan de mollige kant maar heb nooit aandacht besteed aan wat anderen zeiden, ik dacht altijd "ze loopt het er wel af als ze groter is" ze is tot haar 4de jaar een mollig kindje gebleven en je moet haar nu eens zien, ik vind dat ze veel te mager is maar ze eet goed dus daar ligt het niet aan. ze is nu ongeveer 1.48m en weegt amper 37kg, ze is zo mager dat je haar ribben kan tellen. Dus als ik jou was zou ik me hierover maar niet teveel zorgen maken hoor, als je zoontje groter wordt en aktief begint te worden zal dat snel veranderen. trouwens hij is groot genoeg om een beetje meer te wegen vind ik, alles moet toch een beetje in verhouding zijn he.

Ik vind dat jij gewoon een flinke zoon hebt die zeker niks te kort komt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik zou gewoon verder doen zoals ik bezig ben als ik jou was hoor.

Vriendelijke groetjes Hilde
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld