Bedtime! Bad-time!

• Ik heb een vraagje,het klinkt raar,maar wordt echt een probleem.
    Mijn zoontje is nu 9 weken en een refluxkindje.Na zijn laatste flesje gaat hij rond 24u zijn bedje in en slaapt als een roosje zonder terug te geven of problemen tot ongeveer 5u.Soms iets later,soms iets vroeger.Dan verschoon ik hem en krijgt hij zijn flesje.Maar dan begint het probleem..Wanneer hij terug zijn bedje ingaat,hij slaapt meestal al op de schoot (zoals ’s avonds),slaapt hij de eerste 20 minuutjes nog wel,maar dan begint hij te woelen en met zijn armen te zwaaien.Soms geeft hij wat terug.Het is in zijn slaap dat hij dit doet,ongeveer om de 10 minuten komt er dan zo’n aanvalletje,ook zijn ademhaling is dan heel anders,alsof hij soms moeilijker kan ademen.Zodoende slaapt hij het 2de deel van de nacht dus in zijn relax of buggy.Ik heb dit probleem al van de eerste week dat ik thuis ben uit het ziekenhuis en niemand weet er een antwoord op.Het bed staat hoger aan het hoofdeinde,slapen met lakens,met slaapzakje,met of zonder tut,ik heb al alles geprobeerd.Zelfs al monitoring in het ziekenhuis gehad en wiegedoodtest...Wie herkent dit nog,of zijn wij de enige met dit probleem?Weet misschien iemand nog een oplossing?
    Reacties meer dan welkom!!!!
    Leentje.
  • Leentje,

Mijn dochter is (was) ook een refluxkindje en hqd net hetzelfde probleem met het wakker worden een tijdje nadat ik haar in bed legde. Uiteindelijk bleek het geen refluxprobleem te zijn, maar kwam het doordat ze niet gewoon was om in slaap te vallen in haar eigen bedje. Ik hield haar altijd bij mij tot ze sliep. Als ze vast slapen, gedurende het eerste deel van de nacht, was het geen probleem, maar naar de ochtend toe wel. Het bedje is nl niet zo gezellig en warm als mama`s armen of haar relax. Ze slapen nl minder vast. Ik heb haar een paar dagen zelf in slaap laten vallen in haar eigen bedje, ik legde haar er wakker in. En het heeft geholpen!
    Aan het refluxprobleem is niet zoveel te doen vrees ik.

Ilse
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld