Baby te klein?

• Baby te klein?

Dag mama's

Ik begin ongerust te worden over mijn zoon en wil jullie oordeel eens horen.
    Zoontje is nu 13 maanden oud en draagt nog steeds maat 68.. soms eens 74 maar 68 past nog perfect.
    Hij is maar 70 cm groot en weegt ook maar een goeie 8 kilo... Iedereen schat hem dan ook veel jonger.
    Zijn hier mama's die ook zo'n super kleine baby hebben en is er een medische reden voor?
    Bij zijn geboorte woog hij 3.150kg en was hij 50cm. Eerste twee maanden groeide hij heel snel en dan plots ging het zoooo traag.
    Binnen twee weken afspraak bij de kinderarts maar ben zo ongerust 😞.
    Groetjes
  • Hier ook kleine, fijne babytjes hoor smile.gif Maar ik begrijp dat je soms twijfelt.
    Bij kind en gezin zeiden ze me: ze zit op de laagste curve, maar ze volgt wel mooi en dat is het belangrijkste.

Heb het even voor je opgezocht:
    Zoontje op 12 maanden: 74 cm en 8kg160 en Dochtertje op 11 maanden: 69 cm en 7k030

Dochtertje is nu 18 maand en ondertussen 74 cm en 8kg300 ofzo xD
    Ze hadden ook gewoon een normaal geboortegewicht en lengte.
  • Ik heb het even nagekeken en mijn zoontje had op die leeftijd exact dezelfde lengte en gewicht.
    De pediater heeft hem helemaal onderzocht toen hij wat ouder was, bloedafname, botscan. Het enige wat er toen gevonden was is allergie voor noten maar dat had niets te maken met zijn gewicht en lengte. Er is toen ook gekeken naar mijn lengte en die van mijn man (allebei klein) en zelfs naar de leeftijd van onze puberteit. Het bleek gewoon genetisch bepaald en er is uitgerekend dat hij max 1.70 zal worden (wat nog altijd groter is dan mijn man).
    Wat later heeft hij een groeischeut gehad en is hij van onder de curve (niet onderaan, maar echt er onderaan afgevallen) naar p25 gegaan.
  • Dochter ook op 1 jaar 70cm en 8kg, op 2 jaar 10kg en 83cm ze draagt nog kleren van 18m
    Het is vooral belangrijk dat ze hun eigen curve blijven volgen en dat gewicht en lengte ook wat in evenwicht is, maar lijkt dus ok
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld