Baby 6 weken '

• Baby 6 weken '

Ons 2de kindje is nu bijna 6 weken en echt een lieve baby.
    Overdag slaapt ze veel en wordt ze enkel wakker om te eten. Ook 's nachts is ze fantastisch, vannacht heeft ze bijvoorbeeld van 11 tot kwart voor 6 geslapen ! Een droom !
    Haar wakkere tijd is echt de drukke gezinstijd tussen 7 en 11 's avonds, wanneer ik natuurlijk ook ons zoontje van bijna 5 wat aandacht wil geven, eten moet maken, in bad moet doen etc.
    Net op dat moment is onze miss klaarwakker en wat "moeilijker". Je loop er constant mee rond, ze vindt geen enkele draagpositie leuk, weert en keert zich in alle richtingen.
    Ze had ook al een week last van teruggeven, echt niet meer leuk voor haar dus ik ben gisteren ook gewisseld naar NAN AR (neen, niet naar de ka geweest, gewoon mijn instinct gevolgd en gewisseld. Ik kijk even aan hoe het met de reflux gaat, als het niet verbetert ga ik dan wel naar de ka). De reflux zelfs met de 2 flessen NAN AR die ze heeft gehad was al heel wat beter.
    Mijn vraag is nu of iemand een goede tip heeft hoe je toch je baby wat gelukkiger kan maken tijdens die wakkere uren. Ik had al de tip van zon Mamaroo of elektrische schommel gekregen, waar je ze toch een 10-tal minuutjes in kan leggen om bvb. even met het eten bezig te zijn.
    Ik heb een draagzak ook al geprobeerd (wel een babybjorn, niet zo'n koning waar je een ingenieursdiploma voor nodig hebt happy.gif) maar daar weerde ze zich in alle richtingen. Ze houdt niet echt van het "opgesloten" gevoel, lijkt me. Ons zoontje was daar heel anders, die vond de draagzak zalig.
    Anyway, ik sta open voor alle hints en tips.
  • Tussen 7 en 11 schrijf je? Dan zit die van bijna vijf toch bijna volledig in zijn bedje smile.gif?

Hier ook zo bij baby 2, die was ook klaarwakker zo laat op de avond. Maar dat heeft zich vanzelf opgelost na een paar maanden. Manlief was hier wel vroeg terug van zijn werk (weet niet hoe het bij jullis is). 1 persoon kookte en de andere hield de baby bezig en de kleuter, die mocht helpen bij het eten maken, die deed haar pop ook een pamper aan enzo... Het huishouden, tja, dat stond op zijn kop toen smile.gif. Vers eten en propere kleren: dat waren toen de prioriteiten smile.gif. Ik heb me er toen (letterlijk) bij neergelegd en series gekeken op tv met de baby op schoot. Die wou gewoon constant gepakt worden (draagdoek: geen optie!) en ik wou tegemoet komen aan die 'huidhonger'. Nu is ze wat ouder, en kan ik het huishouden weer managen, en wil dochterlief (helaas ..) nog nauwelijks gepakt worden ... Een tip heb ik dus niet, gewoon aanvaarden dat een kleine baby je aandacht volledig opslorpt op bepaalde momenten. 6 weken is ook nog piepklein he. eventueel ovenschotels maken op momenten dat ze slaapt?
  • Het varieert zo'n beetje. 7 en 11, 't is al eens tussen tussen 6 en 10 etc. Zo'n kleintje heeft natuurlijk nog geen echt ritme, dat begrijp ik ook.
    Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk op voorhand te doen, in de voormiddag soep maken bvb. zodat ik 's avonds enkel nog voor de kinderen moet zorgen, moet eten en de boterhammen voor ons zoontje voor de volgende ochtend moet maken (maar dat doe ik wanneer iedereen slaapt). Het is niet echt het feit van te weinig tijd voor de praktische dingen te hebben, eerder om ons zoontje voldoende aandacht te kunnen geven na school. Hem in de douche stoppen, hem een verhaaltje voorlezen etc.
    Als mijn man er is, is het niet zo dramatisch, dan delen we de taken. Maar volgende week moet hij weer terug beginnen te reizen voor het werk en dan sta ik er 2 tot 3 dagen alleen voor. En ik probeer wat oplossingen uit te dokteren.
    Iemand ervaring met die elektrische schommels of mamaroo ?
  • Oh ja, en van de series met de baby op schoot kan ik meepraten. Rustig in haar slaapkamertje 's avonds op de iPad wat Netflix kijken ... bigsmile.gif. Ik zit al aan het derde seizoen van Call The Midwife te herbekijken.
  • Geen oplossing, zo was het hier ook. De kleinste was ook al door de dag niet altijd even makkelijk. Maar van zodra er moest gekookt worden , gegeten, de oudste gewassen was het hek van de dam. Elke avond. De buren praten er nu 8 jaar later nog van;)
    Als ik al van 8 tot 16u exclusief met haar bezig was geweest, was het jammer voor haar, maar dan moest ze id wipper zitten terwijl ik de oudste douchte. Man is sinds toen een expert in eten met 1 hand, omdat de baby ongeveer altijd in zijn andere arm, maar als hij er niet was, moest de baby gewoon ook soms wachten. Draagdoeken en zakken hebben we niet gebruikt bij haar, ze haatte dat. De wipper, de speelmat in het park en gewoon leren wachten, ik had ook maar 1 paar handen jammer genoeg. Onze oudste was dan nog maar 2,5 jaar, die had nog pakken meer hulp nodig tg een 5 jarige natuurlijk.
  • @ Kaatje. Klare taal bigsmile.gif Ik denk dat het hier ook zo zal moeten zijn. Met 1 paar handen moet 1 van de kindjes af en toe wachten ... en mama moet het geschreeuw dan leren aanhoren ...
  • Ja, dat leren aanhoren is vreselijk maar je doet gewoon wat je kan toch? Bij ons was dan zomer, oef, eindelijk sliep de baby , dus hup met de oudste even in het zwembad. tegen dat die kleine zijn bandjes aanhad, hup, die andere weer wakker...
    dus...wipper in, in de schaduw erbij, en toch een kwartier met de oudste in het water. uiteraard geldt dit niet als je kind pijn heeft/ ziek is/ honger heeft etc... maar als je weet, dat het puur " hey, pak mij eens zeg" weentjes zijn... soms gaat dat pakken niet. Ik ben ook niet de persoon die 24 op 24 een kind op haar lichaam bond, ik kan en wil dat gewoon niet. Jij ook niet denk ik wink.gif
  • Hier ook hoor. Ik had een tweeling die s avonds nooit tevreden was en een dochter van 4. Mijn man was bijna elke avond gaan werken. Het was hier dus ook kiezen wie er prioriteit had en soms was dat ook gewoon de oudste, want die moest uiteraard ook op tijd in haar bed geraken. Je kan maar voortdoen en prioriteiten stellen. Als het een troost mag zijn, ze hebben er precies geen trauma aan overgehouden hoor.
    Draagdoeken ook nooit gebruikt, was ook geen oplossing, wie mocht er dan in en wie moest er blijven liggen?
  • Bedankt alvast voor de geruststellende feedback.
    De laatste avonden zijn zelfs wat gemakkelijker geweest, ze ligt zelfs al eens 10 minuutjes in haar parkje en kijkt vol verbazing in de spiegel, keischattig.
    Ook de nieuwe melk lijkt te helpen.
    Ik heb ook tweedehands zo'n schommel van fisher price gekocht (we zijn deze gisteren even bij vrienden gaan testen en ze vond dat zalig) om haar wat bezig te houden tijdens "wachttijden".
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld